Cine sunt cei doi români care au creat unul dintre cele mai longevive şi iubite locuri unde îţi poţi răsfăţa papilele din Bucureşti

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 08 mai 2024 112 afişări

La Nu Ştiu Cine este numele unuia dintre cele mai longevive locuri de îndulcit o ieşire în oraş, o clătitărie gândită şi inaugurată de Răzvan Briciag şi Valentin Dulea. Conceptul a fost creat în 2015, în Cluj, de cei doi artişti plastici, cu scopul de a recontextuliza clătita clasică. Ce-a urmat a dat peste cap papilele gustative ale pofticioşilor.

Am creat o nouă formă de prezentare, de aşezare a ingredientelor, texturi, gust, şi pe toate astea le-am asociat cu nume de pictori celebri. Asocierea nu este întâmplătoare, gama cromatică a artiştilor se regăseşte în culorile ingredientelor clătitelor”, spune Valentin Dulea. El şi asociatul său, Răzvan Briciag, au studiat un an înainte de a porni conceptul, pentru a clarifica în detaliu tot ce au de făcut. Nici până acum n-au încetat să înveţe şi lucrează în continuare la rafinarea detaliilorCât despre denumirile produselor pe care le fac şi le vând, ele evocă artişti care nu au nevoie de prezentări şi explicaţii, de la Grigorescu la Picasso şi Van Gogh. „Investiţia a fost treptată, am tot reinvestit pentru a ne putea dezvolta.” După participări la unele dintre cele mai cunoscute festivaluri cu street-food din România, clătităria şi-a format rapid un public de amatori. Iar de acolo a continuat dezvoltarea. În 2023, de pildă, cei doi fondatori s-au concentrat pe sistemul de francizare.

Astfel, cele două food-truckuri pe care le aveau le-au dat celor mai vechi colegi din echipa La Nu Ştiu Cine, care care deja cunoşteau şi erau familiarizaţi cu toate procedurile, astfel încât să poată gestiona singuri evenimente de street-food. Răzvan şi Valentin au rămas cu un spaţiu fix din Piaţa Muzeului din Cluj-Napoca. Iar planurile de dezvoltare nu se opresc aici, pentru că, după atâţia ani de stat doar în provincie, vor să facă ceva mai mult.

„Anul acesta avem în plan deschiderea unui spaţiu în Bucureşti, pe lângă cel pe care îl avem deja în Cluj-Napoca şi care funcţionează de şase ani”, mai spune Valentin Dulea. Cine vine La Nu Ştiu Cine? Vin oameni din toate categoriile sociale şi de toate vârstele, dar evident că, desertul fiind vedeta, publicul feminin este dominant. „Totul se produce acolo unde ne găsiţi, cu ingrediente proaspete şi de calitate. Preţurile variază între 22 şi 34 de lei în funcţie de produs.” Valentin Dulea spune că drumul până aici în industria HoReCa l-a învăţat că o aventură antreprenorială necesită timp şi răbdare pentru dezvoltare.

În cele din urmă, inevitabil, se va vedea şi creşterea. „Provocările ţin de noi, de a fi competitivi, de a avea raporturi corecte calitate-cantitate-preţ, de a fi mulţumiţi clienţii şi de a-i revedea.” Clătitele La Nu Ştiu Cine au ajuns până acum la Untold, Electric Castle, Neversea, Jazz in the Park şi chiar Eat & Meat din München, alături de multe alte evenimente având street-food ca tematică principală. În total, peste 100 de evenimente s-au adunat în portofoliul clătităriei fondate de Răzvan Briciag şi Valentin Dulea în cei peste opt ani de activitate.    ■

ClătiteleLa Nu Ştiu Cine au ajuns până acum la Untold, Electric Castle, Neversea, Jazz in the Park şi chiar Eat & Meat din München, alături de multe alte evenimente având street-food ca tematică principală.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Pottery Paw – atelier de ceramică (Bucureşti)

Fondatoare: Xantya Turcu

Investiţii: peste 5.000 de euro

Cifră de afaceri în 2023: 15.000 de lei (3.000 de euro)

Prezenţă: în două magazine din Bucureşti


Lexure Legal Hub – hub de servicii juridice (Bucureşti)

Fondatori: Adrian Şandru, George Zlati şi Dorel Herinean

Prezenţă: Bucureşti


Parentool – aplicaţie mobilă pentru părinţi (Bucureşti)

Fondatoare: Petruţa Ţuligă

Investiţie iniţială: 6.000 de lei (1.200 de euro)

Cifră de afaceri în 2023: 80.000 de lei (16.000 de euro)

Prezenţă: online


U LAV – sucuri naturale presate la rece (Bucureşti)

Fondatoare: Geanina Manea

Investiţii: 20.000 de euro

Prezenţă: online


Footshape Studio – magazin online cu încălţăminte barefoot (Târgovişte)

Fondatori: Denisa şi Vlad Ioan

Prezenţă: online



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.