A construit în două decenii un importator de papetărie care îi aduce încasări de 4 milioane de euro pe an

Autor: Ioana Matei Postat la 27 noiembrie 2014 2246 afişări

Marius Avram a început să construiască în urmă cu 17 ani o afacere axată pe importul şi distribuţia de birotică şi papetărie, care îi aduce acum venituri de 4 milioane de euro şi care l-a inspirat în dezvoltarea noului său pariu, magazinele Autograf.

În magazinele Autograf există o gamă de peste 5.000 de articole ale unor producători consacraţi pe piaţa de papetărie, precum Penac sau Artline, cât şi jucării sau cadouri de business. Produsele din magazinele Autograf  sunt livrate în proporţie de 80% de firma Vector International, restul fiind completat de ceilalţi furnizori ce activează pe această piaţă.

Bonul mediu în magazinele Autograf este de 55 de lei, iar gama de preţuri variază foarte mult, un stilou din magazin putând să coste 3,9 de lei sau 2.000 de lei, în cazul unui stilou de lux; preţul pentru un caiet, de asemenea, poate varia între 1,5 lei şi până la 80-90 de lei, în cazul brandului Oxford, printre cele mai cunoscute branduri de caiete din lume.

„Obiectivul nostru este să ajungem la profit, dar nu este uşor ţinând cont de situaţia retailului autohton“, spune el. Avram speră să îşi atingă ţintele în pofida consumului redus şi mizează pe diversitatea de produse şi branduri existente în magazinele Autograf.

Printre planurile de viitor ale antreprenorului se numără rebrandingul companiei Vector International inaugurarea unui nou magazin în cadrul centrului comercial Megamall din Bucureşti, apoi vrea să se concentreze pe eficientizarea magazinelor, pentru ca ulterior să decidă dacă extinderea lanţului în continuare este justificată. Chiar dacă există temerea că tehnologia şi digitalizarea vor afecta o astfel de afacere, Avram este optimist şi crede că şi variantele clasice vor rezista. Totuşi, faptul că anumite produse ajung la sfârşitul vieţii pe piaţa de birotică şi papetărie se vede cel mai bine în mixul de produse livrate de Vector International, care s-a orientat şi către livrarea produselor de curăţenie şi de protocol.

În momentul de faţă, în România nu există o statistică oficială care să indice valoarea pieţei de birotică şi papetărie, însă antreprenorul o estimează la 150 de milioane de euro. Piaţa s-a micşorat mai ales pentru că, atunci când vine vorba de tăiat bugetele dintr-o companie, partea de birotică şi papetărie se află în capul listei, potrivit lui Avram: „Produsele acestea au un scop foarte clar şi anume cel de a-ţi eficientiza munca la birou, iar la capitolul eficientizare suferă în general românii“. În plus, piaţa autohtonă de birotică şi papetărie era la mare depărtare de pieţele vestice încă dinainte de criză.

„Piaţa autohtonă de birotică şi papetărie nu a ajuns la maturitate înainte de criză, când ne situam undeva la 25% din consumul normal de astfel de produse al unei companii aflate în vestul Europei, iar acest lucru nu a permis o dezvoltare a pieţei în anii ce au urmat, când tendinţele de micşorare s-au aplicat în toată Europa“, explică Avram. Antreprenorul împarte piaţa cu jucători precum RTC Proffice Experience, Dacris sau Austral şi speră ca mixul B2B şi retail să îi aducă rezultatele dorite. 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
autograf,
antreprenor,
marius avram,
business
/analize/comert/a-construit-in-doua-decenii-un-importator-de-papetarie-care-ii-aduce-incasari-de-4-milioane-de-euro-pe-an-13658247
13658247
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.