Massimo Andolina, President Europe Region Philip Morris International: „Este timpul să sprijinim Ucraina”

Postat la 21 februarie 2024 27 afişări

Philip Morris International este una dintre cele mai mari companii din industria tutunului, la nivel global, şi de pe piaţa din Ucraina, în mod special. Potrivit companiei, din 1994, a investit peste 700 de milioane de dolari în economia ucraineană, a create locuri de muncă şi a colaborat cu autorităţile statului pentru a combate comerţul ilicit.

De la începutul invaziei la scară largă a Rusiei în Ucraina, compania a suspendat operaţiunile din Harkov din motive de securitate. În iunie anul trecut, Philip Morris International a anunţat o investiţie de 30 de milioane de dolari pentru a înfiinţa o nouă unitate de producţie în regiunea Liov. Este în plan ca noua fabrică să se deschidă în aprilie 2024. Acest lucru va satisface cererea pieţei interne de produse şi va contribui la sprijinirea, în continuare, a economiei ucrainene. Pentru a confirma aceste intenţii, Massimo Andolina, President Europe Region Philip Morris International, a vizitat Ucraina. În timpul vizitei sale, într-un interviu acordat Forbes, el a vorbit despre importanţa investiţiilor în Ucraina chiar şi în timpul războiului şi rolul pe care această ţară îl îndeplineşte în regiunea europeană.

Despre vizita în Ucraina

În ultimii doi ani, din motive de securitate, membri ai managementului, din corporaţii internaţionale, au vizitat rar Ucraina. Care este obiectivul principal al vizitei dumneavoastră?

Există două motive principale aici. În primul rând, oamenii noştri lucrează în Ucraina. Vreau să le transmit, din nou, sprijinul meu şi să-i asigur că în aceşti doi ani dificili nu am uitat de ei. În al doilea rând, vreau să reconfirm, clar, faptul că angajamentul meu personal, dar şi angajamentul Philip Morris International faţă de Ucraina rămân neschimbate. Vreau să atest acest lucru personal, nu doar la nivel de mesaj.

Anul trecut am fost una dintre puţinele companii care au anunţat investiţii în Ucraina şi le-au şi implementat la scurt timp. Mă refer aici la investiţia de 30 de milioane de dolari pe care am făcut-o într-o nouă unitate de producţie în regiunea Liov din Ucraina.”

Putem presupune că, după ce aţi luat decizia de a investi într-o nouă unitate de producţie, evaluaţi pozitiv climatul investiţional din Ucraina şi poate fi văzut acest lucru ca un semnal pentru alte companii internaţionale să ia în considerare noi investiţii?

Ucraina se află într-o situaţie dificilă, deoarece războiul este încă în desfăşurare. În opinia mea, în astfel de condiţii, puţine companii sunt pregătite să investească. Cu toate acestea, credem că acum este momentul să investim în Ucraina şi să ne arătăm susţinerea în această ţară, în beneficiul redresării economice.

Nu a fost o decizie uşoară nici pentru noi. Ştiţi că avem o fabrică mare lângă Harkov care şi-a oprit producţia din prima zi a războiului pentru siguranţa oamenilor noştri. A fost un proces dificil să le explicăm acţionarilor noştri de ce am vrut să investim în deschiderea unei noi fabrici într-o ţară aflată în război. Şi totuşi am făcut-o. Pentru că suntem convinşi că acesta este cel mai bun mod pentru orice companie de a-şi arăta adevăratul angajament faţă de Ucraina.

În noua noastră fabrică din Lvov vor lucra 250 de persoane. Toate mărcile de ţigări pe care le comercializăm în Ucraina vor fi produse acolo.

Suntem încrezători că, prin exemplul nostru, şi alte companii vor ajunge la concluzia că acum este momentul să sprijine Ucraina, să investească aici şi să creeze locuri de muncă.”

În calitate de lider PMI, responsabil pentru regiunea europeană, cum vedeţi rolul Ucrainei în regiune şi cum credeţi că actualul proces de aderare a ţării la UE poate influenţa acest rol?

Pentru noi, Ucraina este un exemplu fantastic în implementarea strategiei noastre pentru un viitor fără fum. Conform estimărilor noastre, în prezent, 1,3 milioane de fumători din Ucraina au renunţat la ţigările tradiţionale şi au trecut la produsele noastre fără fum, în special la sistemul IQOS de încălzire a tutunului.

În ultimii ani, echipa noastră din Ucraina a reuşit să construiască relaţii cu adevărat strânse cu consumatorii, folosind canalul digital. De exemplu, cu ajutorul canalelor digitale, utilizatorii IQOS din Ucraina pot menţine o comunicare constantă cu brandul şi îşi pot împărtăşi feedback-ul. Credem că aceasta este o modalitate eficientă de a menţine o comunicare activă cu consumatorii adulţi şi de a-i sprijini în eforturile lor de a face trecerea de la ţigări la alternativele fără fum. Echipele Philip Morris din alte ţări din regiunea europeană învaţă de la Ucraina această abordare faţă de consumator.

Despre transformare

În planurile strategice ale PMI se prevede renunţarea completă la producţia de ţigări şi trecerea la alternative fără fum. Când aveţi în plan să atingeţi acest obiectiv?

Este o călătorie, iar această călătorie poate fi mai rapidă sau mai lentă, în funcţie de gradul de implicare pentru a o realiza. Ne-am luat angajamentul de a face tot posibilul pentru a crea o lume fără ţigări şi ne-am exprimat deschis obiectivele noastre ambiţioase. Până în 2025, dorim să generăm cea mai mare parte a veniturilor noastre din vânzarea de produse fără fum. Şi, recent, ne-am luat angajamentul de a genera două treimi din toate veniturile din vânzarea de produse fără fum până în 2030. În prezent, în Europa, există deja ţări care au depăşit pragul de 50% în 2023 şi multe altele care vor face acest lucru în 2024. Până în septembrie 2023, conform estimărilor PMI, 27,4 milioane de fumători adulţi din întreaga lume au trecut deja la IQOS, dintre care avem 12,7 milioane de utilizatori în Europa. Vorbim despre fumători adulţi care au trecut la IQOS de la ţigările tradiţionale. Putem avansa mai rapid, dar avem nevoie de sprijin.

Avem nevoie de sprijinul guvernelor, al autorităţilor de reglementare şi al tuturor celor care îşi pot uni forţele pentru a contribui, cât mai curând posibil, la crearea unei lumi fără ţigări.”

Ucraina a fost una dintre acele pieţe care s-au dezvoltat foarte rapid datorită abordării pragmatice a reglementării legislative la începutul lansării IQOS.

Din păcate, unele ţări pun în aplicare în prezent politici radicale şi nejustificate care prevăd aceeaşi impozitare şi reglementare a produselor fără fum şi ţigărilor. Spun „din păcate” pentru că am văzut rezultate negative ale acestei politici în mai multe ţări ale UE, în special în Franţa. Aici, numărul fumătorilor este printre cele mai mari din Vestul Europei, dar nivelul comerţului ilegal reprezintă aproape jumătate din piaţa de tutun. În Franţa, adulţii fumători au acces limitat la informaţii ştiinţifice cu privire la alternativele existente la fumatul tradiţional, cum ar fi alternativele de încălzire a tutunului. Şi pe măsură ce acciza creşte într-un ritm fără precedent, fumătorii trec masiv la ţigări ilegale în loc să renunţe la fumat sau să treacă la alternative fără fum.

Ucraina are oportunitatea de a folosi experienţa europeană de succes, unde majoritatea ţărilor recunosc diferenţa dintre alternativele fără fum şi ţigările obişnuite, atât în legislaţie, cât şi în taxare diferenţiată. Ne-am luat angajamentul de a creşte gradul de conştientizare în rândul fumătorilor şi de a continua să dezvoltăm şi să comercializăm produse fundamentate ştiinţific care permit consumatorilor adulţi, care nu doresc să renunţe la fumat, să facă trecerea la alternative fără fum. Acestea nu sunt lipsite de riscuri şi conţin nicotină, care creează dependenţă, dar trecerea la IQOS este mai puţin dăunătoare.

Credem că atunci când oamenii sunt informaţi, pot face alegeri în cunoştinţă de cauză. Prin urmare, susţinem întotdeauna legislaţia şi reglementările care se bazează pe ştiinţă şi permit fumătorilor să fie informaţi şi să aibă acces la alternative fără fum.

Despre piaţa ilegală de ţigări din Ucraina

Piaţa ilicită a ţigărilor rămâne o problemă serioasă în Ucraina, studiile recente indică o creştere a comerţului ilicit la niveluri record de peste 25% în 2023. Poate experienţa altor ţări europene să ajute Ucraina să facă faţă acestei probleme?

Comerţul ilicit cu tutun nu este o problemă care priveşte doar Ucraina. Situaţii similare există astăzi şi în alte ţări europene – Franţa, Belgia, Marea Britanie. Mai mulţi factori contribuie la creşterea pieţei produselor ilegale din tutun. În primul rând, este impunerea excesivă a taxelor, când accizele cresc prea rapid şi semnificativ. Din cauza impozitelor ridicate, pachetele de ţigări devin prea scumpe, şi le oferă oportunitate producătorilor ilegali să câştige din asta.

Astăzi ştim că în Franţa, 40% din volumul pieţei de ţigări îl reprezintă comerţul ilegal. Printre francezii cu venituri mici, una din două ţigări vândute este ilegală. Ca urmare, fumătorii sunt expuşi la produse de calitate îndoielnică, iar guvernul francez pierde peste 7 miliarde de euro anual, din taxe neîncasate. Organizaţiile criminale profită de această situaţie. Un alt factor este lipsa unei lupte adecvate împotriva producţiei şi vânzării ilegale de ţigări. Acest lucru necesită o abordare mai pragmatică a impozitării şi o implicare sporită a autorităţilor de aplicare a legii. De aceea, colaborăm întotdeauna cu guvernele pentru a contribui la combaterea comerţului ilegal. Guvernul ucrainean este conştient de această problemă şi este interesat să găsească soluţii – există progrese, dar vrem să vedem mai multe rezultate.

Despre părăsirea pieţei ruseşti

PMI este încă prezentă pe piaţa din Rusia, în ciuda declaraţiilor anterioare de a se retrage. Ce le puteţi spune ucrainenilor despre asta?

Monitorizăm constant situaţia din Rusia. Din păcate, aceasta rămâne o provocare, iar condiţiile existente şi restricţiile de reglementare fac şi mai dificilă ieşirea investitorilor străini. Cu toate acestea, acum mă aflu aici, în Ucraina, şi prin acest lucru confirm angajamentul nostru faţă de această ţară, care face parte din regiunea mea şi este una dintre ţările-cheie în drumul nostru către un viitor fără fum.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ucraina,
philip morris,
international,
tutun,
piata

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.