Eşec istoric în urma campaniei publicitare a ultimului iPad: Apple a ajuns să-şi ceară iertare după ce a fost acuzată de consumatori că batjocoreşte „simbolurile creativităţii umane” în reclama pentru noua sa tabletă

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 10 mai 2024 139 afişări

Eşec istoric în urma campaniei publicitare a ultimului iPad: Apple a ajuns să-şi ceară iertare după ce a fost acuzată de consumatori că batjocoreşte „simbolurile creativităţii umane” în reclama pentru noua sa tabletă

Apple şi-a cerut scuze pentru o reclamă în care mai multe instrumente muzicale, instrumente artistice şi jocuri sunt zdrobite de o presă hidraulică gigantică, compania fiind acuzată de insensibilitate culturală, raportează Financial Times.

 

Videoclipul de un minut a fost lansat de directorul general al Apple, Tim Cook, pentru a susţine noile sale iPad-uri, fiind primul moment din ultimii doi ani când grupul tehnologic american îşi revizuieşte gama de tablete, în încercarea de a inversa tendinţa de scădere a vânzărilor.

 

Campania - a cărei coloană sonoră este reprezentată de hitul „All I Ever Need Is You” din 1971 - este concepută pentru a arăta cât de mult a reuşit Apple să strecoare în noul dispozitiv al companiei. Reclama a fost produsă intern de către echipa de creaţie a Apple, potrivit presei de specialitate.

 

Campania a fost lovită de un val de indignare din partea publicului, utilizatorii reţelelor de socializare reacţionând virulent la postarea lui Cook pe X, acuzând Apple că zdrobeşte şi batjocoreşte „simbolurile creativităţii umane şi ale realizărilor istorice pe care civilizaţia le-a înregistrat la nivel cultural de-a lungul timpului".

 

Directorii din industria publicitară au susţinut că reclama a reprezentat un pas greşit pentru compania din Silicon Valley, care, sub conducerea regretatului cofondator Steve Jobs, a fost lăudată pentru capacitatea sa de a capta atenţia consumatorilor prin campaniile anterioare.

 

Tor Myhren, vicepreşedintele departamentului de comunicare de marketing al Apple, a declarat joi că firma a „şi-a ratat complet obiectivul" cu acest videoclip, într-o declaraţie dată mai întâi publicaţiei Ad Age. Apple a adăugat că nu va difuza spotul la televiziune, aşa cum agenţia de publicitate a afirmat că intenţiona să facă.

 

Christopher Slevin, director de creaţie al agenţiei de marketing Inkling Culture, a comparat în mod nefavorabil reclama pentru iPad cu o celebră campanie Apple regizată de Ridley Scott, intitulată „1984", pentru computerul Macintosh, care a ilustrat Apple ca fiind „eliberatorul unei lumi distopice, monocrome”.

 

„Noul spot publicitar al Apple pentru iPad reprezintă, în esenţă, transformarea companiei în ceea ce au spus că vor să distrugă în reclama din 1984", a declarat Slevin.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.