Cu subvenţii de stat generoase, Ungaria continuă să atragă investiţii masive în industria auto
În cadrul celei mai mari investiţii străine din istoria Ungariei, producătorul chinez de baterii CATL va cheltui 3.000 miliarde de forinţi (7,5 miliarde de euro) pentru a-şi construi a doua fabrică din Europa, în Debreţin, estul Ungariei, a anunţat ministrul maghiar al afacerilor externe, Peter Szijjarto, potrivit Daily News Hungary.
În cadrul celei mai mari investiţii străine din istoria Ungariei, producătorul chinez de baterii CATL va cheltui 3.000 miliarde de forinţi (7,5 miliarde de euro) pentru a-şi construi a doua fabrică din Europa, în Debreţin, estul Ungariei, a anunţat ministrul maghiar al afacerilor externe, Peter Szijjarto, potrivit Daily News Hungary.
Una dintre cele mai mari investiţii greenfield din Europa din ultimul deceniu, proiectul va crea aproximativ 9.000 de locuri de muncă, a specificat Szijjarto.
Investiţia va beneficia de finanţare din partea statului, detaliile urmând să fie anunţate în scurt timp, a adăugat acesta.
Graţie subvenţiilor de stat de milioane de euro, Ungaria a atras deja investiţii în domeniul bateriilor pentru maşini electrice din partea companiei coreene SK, care construieşte două fabrici pe plan local, şi SDI. GS Yuasa din Japonia produce de asemenea baterii în Ungaria. BMW construieşte o fabrică în Debreţin care va produce în principal autovehicule electrice.
Investiţia CATL este de trei ori mai mare decât cea mai mare investiţie anterioară din Ungaria, cea a SK. Compania sud-coreeană intenţionează să investească 2,29 miliarde de dolari într-o fabrică de 30 GWh în Ivancsa.
Anterior investiţiei CATL, Ungaria era a doua cea mai populară destinaţie pentru producătorii străini de baterii după Germania, atrăgând proiecte de 5,4 miliarde de dolari din 2016, potrivit fDi Markets.
Potrivit lui Evan Hartley, analist la Benchmark Mineral Intelligence, Ungaria a devenit locaţia preferată a acestor producători, ţara oferind „forţă de muncă şi terenuri mai ieftine comparativ cu Europa Occidentală“ şi subvenţii generoase.
În martie 2022, pachetul de subvenţii de 209 milioane de euro pentru fabrica SK a fost aprobat de Comisia Europeană.
Şi marii producători auto străini au beneficiat de subvenţii masive din partea statului maghiar.
În vara anului trecut, Mercedes anunţa că-şi va extinde fabrica din Ungaria cu noi linii de producţie într-o investiţie de 400 miliarde de forinţi (998 milioane de euro). Investiţia a beneficiat de un grant de 14 miliarde de forinţi (35 milioane de euro) din partea statului ungar.
Constructorul auto german Daimler lansa în octombrie anul trecut producţia de maşini electrice în Kecskemet, cu această ocazie Szijjarto anunţând că guvernul a contribuit cu o finanţare de 15 miliarde de forinţi (40 milioane de euro) pentru investiţia de 50 miliarde de forinţi.
În iulie 2016, Comisia Europeană dădea undă verde unui ajutor de stat de 133 milioane de euro din partea Ungariei pentru Audi Hungaria Motor Kft.
Revenind la investiţia CATL, ministrul Szijjarto a remarcat că bateriile înregistrează o cerere ridicată în condiţiile în care cei mai mari trei constructori auto germani, Audi, BMW şi Mercedes au toţi fabrici în Ungaria.
Ungaria a reuşit să atragă investiţii masive în pofida mediului economic dificil actual, a subliniat acesta.
Industria auto a crescut de 2,5 ori în Ungaria din 2010, valoarea producţiei acesteia atingând 9.500 miliarde de forinţi în 2021, a arătat acesta. Politica Ungariei de deschidere către est, atacată agresiv, a dat roade, potrivit oficialului ungar.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro