Bucureşti, motor de creştere pentru o afacere de 607 milioane de dolari

Autor: Florin Casota Postat la 12 aprilie 2017 1455 afişări

În condiţiile în care piaţa stagnează, iar afacerile competitorilor bat pasul pe loc, o firmă care înregistrează plusuri de 29% iese din tipare. Peter McKay, preşedintele şi COO al Veeam, furnizor de soluţii în domeniul disponibilităţii şi recuperării datelor, povesteşte care sunt motoarele de creştere ale companiei pe care o conduce.

Bucureşti, motor de creştere pentru o afacere de 607 milioane de dolari

Peter McKay punctează faptul că odată cu transformarea digitală, site-urile, aplicaţiile trebuie să funcţioneze permanent, nepermiţându-şi să fie offline prea mult timp, iar dacă ceva se întâmplă cu datele, acestea trebuie recuperate cât mai repede, pentru a permite ca activitatea să fie reluată. „Poţi face backup de 10 ori pe zi, dar abilitatea de recuperare a datelor este cea mai importantă parte”, este de părere McKay. Tot el spune că firmele de pe glob se află în diferite faze: cele mai mici nu fac nimic până când nu pierd datele, altele fac backup doar la anumite componente din afacere, servere, în timp ce altele fac copii la copii „deoarecere amortizarea costurilor pentru astfel de servicii a devenit mai rapidă. Acum companiile în loc să reacţioneze gândesc preventiv. România nu este diferită de ceea ce vedem în Europa. Se face o trecere de la faza reactivă la proactivă”, spune el.

Preşedintele Veeam a evitat să precizeze ce cotă de piaţă are compania pe care o conduce, dar a menţionat că se află în top cinci al jucătorilor din domeniu, o piaţă estimată la 6 miliarde de dolari de către compania de cercetare Gartner. „Majoritatea cresc cu 1% sau deloc, în timp ce noi avem un avans de două cifre. Câştigăm multă cotă de piaţă. Dominăm piaţa de IMM-uri, în enterprise trebuie să creştem şi investim pentru asta. Ştim jucătorii importanţi şi vrem să îi câştigăm.”

Întrebat dacă există pericole când vine vorba de astfel de creşteri accelerate, Peter McKay a spus că în lumea tehnologiei lucrurile se mişcă foarte repede şi trebuie să profiţi de asta. „Avem o oportunitate de creştere şi trebuie să alergăm repede, iar companiile care fac asta tind să obţină cea mai mare cotă de piaţă. Noi ne mişcăm repede şi avem abilitatea de a face asta într-un mod scalabil”, spune el. Şi detaliază felul în care Veeam funcţionează: un angajat al Veeam se concentrează pe cinci parteneri, care la rândul lor au fiecare câte 20-30 de oameni de vânzări, ceea ce permite o creştere rapidă. „O parte din creştere este necesară pentru a susţine afacerea, iar restul vine din expansiune. Deşi par mulţi angajaţi, trebuie să te gândeşti că jumătate dintre ei sunt pentru a ajuta clienţii, partenerii şi restul pentru creşterea afacerii”, spune McKay.

Dacă afacerile au crescut cu 29% anul trecut, şi anul acesta merge într-o direcţie bună pentru companie. „Suntem pe drumul cel bun. Cred că putem atinge pragul de 1 miliard de dolari mai devreme decât am plănuit iniţial.” O metodă prin care vor să atingă acest prag este dezvoltarea de noi produse, nu doar adăugarea de noi facilităţi. „Vrem să adăugăm caracteristici noi produselor, dar vrem să creăm şi produse noi. Acum 1-2 ani era vorba doar despre un singur produs. Acum începem să adăugăm mai multe soluţii şi pachete pentru diferite companii, strategie care ne permite să atacăm diferite pieţe cu produse potrivite”, spune Peter McKay. Precizează că produsele vândute companiilor mici sunt diferite de cele care adresează multinaţionalele.

Pentru backup, companiile îşi pot copia datele fie într-un server local, în cloud sau într-un mod hibrid (şi local, şi în cloud). Care este tendinţa în materie de stocare a datelor? În opinia lui McKay, companiile mici şi mijlocii vor să scape de servere şi să se mute în cloud, în timp ce multinaţionalele aleg o variantă de stocare hibridă. „Cloudul este în continuare un loc misterios şi încă vorbim mult despre securitatea datelor. E ca şi cu apariţia smartphone-urilor: toată lumea a început să le folosească, erau grozave, apoi au apărut întrebări despre securitatea telefonului. Fiecare produs nou aduce cu el şi discuţii despre securitate.”

Revenind la România, deşi piaţa forţei de muncă nu este una tocmai favorabilă, Andrei Romanescu spune că recrutarea nu este un proces uşor, dar că Veeam a reuşit să convingă oamenii să lucreze pentru companie „printr-o propunere foarte bună”. Se pare că a funcţionat, deoarece 30% dintre angajările de la Bucureşti au venit pe filiera recomandărilor actualilor angajaţi. „Cei mai buni oameni aduc alţi oameni la fel de buni. Din experienţa mea, e cea mai bună metodă de recrutare, deoarece nu numai că aduc oameni buni, dar îi şi ajută pe noii veniţi să se integreze şi să aibă succes. Încurajăm astfel de iniţiative”, este de părere McKay.

În România, în jur de 10% din angajaţi provin din regiuni vecine precum Serbia, Bulgaria, Polonia sau Turcia.

Legat de contribuţia directă a biroului din Bucureşti la cifra de afaceri de 607 milioane de dolari, Peter McKay nu a putut identifica concret aportul filialei locale, menţionând doar că „în mare parte, creşterea de la 500 milioane de dolari la 607 s-a datorat faptului că am adăugat aici 300 de oameni”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.