Topul masinilor noi cu cele mai ieftine revizii

Postat la 08 decembrie 2009 3140 afişări

Dupa pretul de achizitie, costurile de intretinere reprezinta al doilea element ca importanta in momentul cumpararii unei masini. Dar un automobil mai mic nu inseamna neaparat si costuri reduse

In general, masinile care vin in service-urile dealerilor au o vechime de cel mult doi-patru ani. Pe masura ce masina imbatraneste, creste probabilitatea ca aceasta sa fie reparata si intretinuta in serviceuri independente, potrivit lui Philipp Hagenburger, seful diviziei de servicii post-vanzare din cadrul Mercedes-Benz Romania.

In cazul vanzarilor de masini noi, dealerii au demarat in acest an campanii mai mult sau mai putin agresive de discounturi, oferind reduceri de pret chiar si de 50%. Este posibil ca aceeasi strategie sa fie abordata in urmatorii ani si in cazul serviceurilor oficiale.

"Daca se vor face sau nu discounturi in cadrul serviceurilor este o decizie a dealerilor. Oricum in prezent se ofera reduceri pentru clientii cu flote sau pentru masini mai vechi. In plus, multe dintre piesele originale Mercedes-Benz sunt disponibile si ca piese reconditionate. Mai exact, acestea sunt piese reparate, avand garantie normala si preturi mai avantajoase", a spus seful diviziei de servicii post-vanzare din cadrul Mercedes-Benz Romania.

Pe de alta parte, clientii sunt cei mai receptivi la ofertele facute de dealeri in momentul achizitiei - cum ar fi discounturile sau oferte speciale precum un set de anvelope de iarna, daca masina este vanduta toamna sau iarna. "Chiar si acum, daca le propunem clientilor revizii gratuite sau anvelope de iarna, acestia aleg aproape intotdeauna rotile de iarna deoarece ii intereseaza costurile pe termen scurt si nu ce se va intampla la anul", spune un consultant de vanzari.

Cele mai ieftine revizii de pe piata locala sunt inregistrate de automobilele din segmentele inferioare, precum clasa mini sau mica, cu motoare de sub 1,4 litri. Explicatia este simpla. In costurile implicate de revizie, o cota importanta o are uleiul pentru motor - un propulsor mai mare are nevoie de mai mult ulei si implicit creste costul reviziei. Alaturi de acesta, exista diferenta de pret intre revizia la un motor diesel si cea la unul pe benzina.

In ceea ce priveste vanzarile pe piata locala, automobilele de clasa mini si mica sunt vandute aproape exclusiv cu motorizari pe benzina datorita pretului de achizitie. Potrivit jucatorilor din piata auto, in general clientii se orienteaza catre motorizari pe benzina deoarece sunt mai ieftine si se platesc taxe mai mici datorita propulsoarelor de cilindree mai scazuta.

"Daca ne uitam la piata locala, vom vedea ca cele mai ridicate vanzari le au modelele ieftine cu preturi de aproximativ 10.000 de euro. Si daca la achizitie bugetul este redus, la fel este si cel de utilizare", a spus Marius Carp, analist al pietei auto si fost director in cadrul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Pe piata locala, ponderea serviceului si a serviciilor aftersales oscileaza in prezent de la 5%, in cazul centrelor AutoItalia, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Herbert Stein, presedintele companiei, la peste 50% in cazul centrelor marcii Audi, conform declaratiilor lui Mihai Halmagianu, brand manager Audi in cadrul Porsche Romania.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/topurile-business-magazin/topul-masinilor-noi-cu-cele-mai-ieftine-revizii-5154856
5154856
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.