Topul celor mai vizitate malluri din Bucuresti

Postat la 03 mai 2010 1429 afişări

Peste zece centre comerciale de mari dimensiuni, plus zeci de hiper- si supermarketuri. In plus, doua malluri gigantice inaugurate in ultimele sase luni. Este tabloul comertului modern din Bucuresti, unde toate centrele comerciale se lupta sa atraga cat mai multi vizitatori si, mult mai important, cumparatori.

Monica Barbu, vicepresedinte al companiei de consultanta imobiliara The Advisers Knight Frank, vorbeste de o pondere medie a cumparatorilor din totalul vizitatorilor de mall de 30-60%. Pe de alta parte, George Teleman estimeaza ca rata de conversie a Vitantis a fost anul trecut de 70%, influentata pozitiv de faptul ca proiectul este un parc de retail, avand mai multe unitati de sine statatoare. "Chiriasi ca Praktiker sau Carrefour inregistreaza de departe cele mai ridicate rate de conversie, in timp ce magazinele de fashion inregistreaza rate considerabil mai mici."

Despre o rata similara de conversie vorbeste si Razvan Saguna, directorul centrului comercial Fashion House, singurul outlet local, amplasat in apropiere de Bucuresti - motiv pentru care are si un trafic mult mai redus comparativ cu un mall din oras. "Experienta noastra cu centrele din Polonia, spre exemplu, arata ca rata de conversie intr-un proiect ajuns la maturitate este in medie de 85%", afirma Saguna, care considera ca rezultatele inregistrate de outletul romanesc sunt satisfacatoare, tinand cont de dificultatile economice si de faptul ca magazinul a fost la primul an de functionare.

"Daca este sa facem comparatie cu 2008, diferenta a aparut in primul rand la valoarea cheltuielilor pe care un cumparator le face la o vizita. Centrul comercial ramane in continuare o destinatie pentru distractie", mai spune Monica Barbu de la The Advisers. Interesant este ca daca bugetele de cheltuieli au scazut anul trecut, numarul vizitatorilor pentru aceleasi centre comerciale a ramas acelasi, in ciuda faptului ca in ultimele 12 luni au fost deschise patru noi proiecte in Bucuresti. Un studiu realizat de Colliers in urma cu un an indica cifre similare pentru majoritatea proiectelor incluse in topul BUSINESS Magazin. "Principalul motiv pentru care centrele consacrate nu inregistreaza o reducere semnificativa a traficului este pentru ca oamenii doresc sa compare oferta. In afara de asta, viziteaza centrele comerciale din obisnuinta, iar pe cele noi din curiozitate", explica Monica Barbu.

Exista insa si cazuri de malluri al caror trafic mediu a scazut anul trecut. Un exemplu este City Mall, daca avem ca reper datele din studiul Colliers de acum un an, care indicau un numar mediu de 15.000-17.000 de vizitatori pe zi. "Potrivit rapoartelor de trafic pe care le avem, media zilnica a anului 2009 a fost de 12.500 de vizitatori pe zi", declara Mihai Agaficioaia, director general al mallului. Magazinul a inregistrat in ultimii ani cele mai multe schimbari, plecand de la proprietari pana la mixul de chiriasi. In aceasta perioada s-a semnat un acord cu Cushman & Wakefield pentru repozitionarea proiectului, un prim rezultat fiind aducerea in mall a unui nou restaurant, King Kebab.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/topurile-business-magazin/topul-celor-mai-vizitate-malluri-din-bucuresti-6077784
6077784
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.