Top BM: Judetele cu cele mai multe masini - SLIDESHOW
Ultimii doi ani si jumatate au fost cei mai spectaculosi pentru industria auto locala. In 2007 si prima parte a lui 2008 vanzarile de masini noi au batut toate recordurile, pentru ca din a doua jumatate a anului trecut sa explodeze piata de second-hand. Care au fost judetele care au absorbit cele mai multe masini si cum s-a impartit preferinta intre cele noi si second-hand?
Cu un argument mult mai pragmatic vine insa Viorel Niculescu: „Cand vine vorba de masini second-hand, ardelenii le achizitioneaza din Ungaria, Austria sau Germania direct de la vanzator. Cei din sudul si estul tarii sunt, pe de alta parte, dependenti de targurile auto, in care nu au incredere”. Ideea „vecinatatii” este dezvoltata si de Alin Tapalaga, directorul Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding, care specifica localitati din Ungaria precum in Szeged sau Kecskemét, ca destinatii favorite.
Tocmai de aceea, incearca o explicatie Viorel Niculescu, multe dintre masinile cumparate de romani direct de la dealerii din Ungaria sunt inmatriculate prima data acolo, iar cand vin in Romania, masina apare ca inmatriculata second-hand. Dar de ce ar prefera romanii sa cumpere o masina din Ungaria si sa treaca prin mai multe proceduri legate de import si inmatriculare? Explicatia pare simpla. In conditiile in care piata auto maghiara a inregistrat un declin mai accentuat decat cel din Romania, multi dealeri auto de peste granita au oferit discounturi de pana la 50% pentru a scapa de stocurile de masini si a obtine lichiditati. Ba, mai mult, intrarea in faliment a mai multor dealeri maghiari a adus dupa sine posibilitatea obtinerii unor preturi foarte bune pentru potentialii cumparatori.
„In Ungaria, aproape 30% din dealerii auto au inchis portile si cei care aveau probleme cu lichiditatile ofereau discounturi mari pentru a scapa de stocuri si astfel atrageau clienti din Romania”, a spus Tapalaga. Desi i-au fost afectate in mod direct vanzarile de masini noi, Tapalaga lasa impresia ca are totusi motive de bucurie. “In dealerul Audi din Timisoara avem tot mai multi clienti din Ungaria, care prefera sa vina in Romania, pentru ca service-ul este mai nou si mai bine utilat decat altele din Ungaria”, a subliniat seful PIA. Indiferent de evolutia de pana acum a pietei auto romanesti, un lucru este clar: criza economica a lovit mai puternic decat se anticipa atat in vanzarile de masini noi, cat si second-hand. Modul cum va merge piata auto in a doua parte a anului si mai ales in anii urmatori depinde tot mai putin de strategiile dealerilor si mai mult de revenirea economiei si a apetitului pentru consum. Dar strategiile dealerilor i-ar putea mentine pe linia de plutire pana cand piata isi va reveni.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro