Top BM: Cele mai scumpe vacante vandute in Romania

Postat la 14 aprilie 2009 463 afişări

Peste 500.000 de euro au costat in total cele mai scumpe zece vacante intermediate de agentiile de turism din Romania in ultimii doi ani, iar cel mai mare pret platit de o persoana a fost de 50.000 de euro. Sumele sunt insa mult mai mari in realitate, avand in vedere ca majoritatea solicitantilor de vacante de lux din Romania prefera sa isi organizeze singuri si cu maxima discretie sejururile, pentru care sunt dispusi sa cheltuie si un 1 milion de euro.

In cazul celei mai mari agentii de business travel de pe piata, Happy Tour, cererile pentru vacante de lux primite anual sunt de ordinul zecilor, iar sumele variaza intre 7.000 si 45.000 de euro. Ponderea pe care vacantele de lux o detin in afacerile anuale este de circa 25% din turismul de leisure (care reprezinta la randul sau 20% din incasarile totale). Prin urmare, avand in vedere ca Happy Tour a inregistrat o cifra de afaceri de 51 de milioane de euro anul trecut, veniturile aduse agentiei de pachetele de lux au fost de peste 2,5 milioane de euro.

Cea mai scumpa vacanta a fost vanduta de Happy Tour in iarna anului 2008 si se afla in desfasurare chiar acum. “A costat 45.000 de euro pentru doua persoane care au vrut sa faca inconjurul lumii in 90 de zile si pentru acest lucru si-au ales circa 10 destinatii. Apoi, individual, au ales si modalitatea de transport intre acestea”, explica Gabriel Ionescu, directorul general al Happy Tour. Ionescu nu divulga informatii despre client, dar de regula, clientii corporate de pe segmentul de business travel al agentiei apeleaza tot la Happy Tour pentru turismul individual de leisure.

Cristian Zaha, reprezentantul Dertour, nu este deloc pesimist in privinta vanzarilor acestor pachete in 2009. Zaha spune ca divizia Deluxe a agentiei, care a inregistrat o cota de 15% din vanzarile totale pe Romania in 2008, va creste in acest an cu 46%. Pe langa oamenii de afaceri, o mare parte din rezervarile pentru pachete scumpe de vacanta ale Dertour se bazeaza pe cererea dinspre Honeymooners (persoane care pleaca in luna de miere) sau dinspre pasionatii de sport, care au fost dispusi anul trecut sa plateasca si 14.000 de euro/persoana pentru doar cinci zile de cazare, plus intrarile la semifinale si finala turneului Wimbledon. In cazul Perfect Tour, cel mai scump pachet de vacanta a fost achizitionat de o persoana din afara sferei de business. Aceasta a optat pentru o croaziera in jurul lumii care a costat, cu tot cu discountul de early-booking (efectuat cu un an inainte), 25.000 euro/persoana.

“Croaziera va dura 100 de zile si a fost programata pentru 2010, iar clientul este cineva care isi permite sa lipseasca trei luni din tara si care si-a propus sa scrie o carte”, explica Corina Pacuraru, general managerul agentiei. Seful pe vanzari si marketing de la Dertour adauga ca nu are ocazia de a afla de fiecare data detaliile despre clienti, ca domeniul in care activeaza sau contextul calatoriei, deoarece produsele companiei sunt comercializate de agentiile partenere de turism si nu direct. Dar discretia este oricum lege in cazul vacantelor de lux, pe langa sumele semnificative de bani care se cheltuie cu acestea. Acesta este si motivul pentru care sumele cele mai mari platite de romani pentru o vacanta, de pana la un milion de euro, nu au aparut in declaratiile agentiilor de turism, desi au fost confirmate neoficial.

“Intimitatea e piatra de capatai a personalului care deserveste astfel de clienti”, explica Adriana Goicea, managerul Cocktail Holidays, asa incat pentru acestia exista chiar si pista separata de aterizare pentru elicopter. De doua veri, spune Goicea, printre clientii agentiei se numara un cunoscut politician si om de afaceri, care cumpara sejururi de circa 30.000 de euro la Calista Luxury Resort din Antalya: “El inchiriaza una dintre vilele de lux din resort, care are 10 camere, servicii ultra all inclusive, cristale swarovski pe pereti, sauna, sala de masaj, piscina, toate private, ca si bucatarul, care gateste numai mancaruri rafinate”. Printre numele celebre care au stat aici sunt Roman Abramovici sau Cristina Aguillera, iar tariful pentru o noapte de cazare porneste de la 20.000 de euro, la inceput de sezon. “Conditia este sa ocupi toate cele zece camere si evident, se aplica si niste discount-uri: stai 7 nopti, platesti 6, stai 10, platesti 9, stai 14, platesti 12”, adauga managerul de la Cocktail Holidays.

Aurelian Bratosin, managerul Butterfly Tourism, spune ca agentia sa vinde in general pachete destul de scumpe, de cateva mii de euro. “Cel mai fidel client al nostru este o familie de pensionari care cumpara, de mai multi ani, pachete de 20.000-30.000 de euro”, spune Bratosin. Cei doi clienti isi pregatesc vacanta cu sase luni inainte si calatoresc cate cinci saptamani, printre destinatiile deja vizitate fiind Africa, America de Sud si Australia. “Pentru ultima lor vacanta au platit 18.200 de euro (cu tot cu taxe). Pretul include 8 zboruri dus-intors, 37 de nopti de cazare in hoteluri de 3 si 4 stele la Los Angeles, Honolulu, Australia - Sidney, Melbourne, Brisbane, The Outback, Palm Cove, Golden Coast, plus o croaziera in Hawaii (cabina cu ocean view, 7 nopti), shopping island tour in Tahiti, 10 transferuri si alte 10 excursii”, detaliaza Aurelian Bratosin.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/topurile-business-magazin/top-bm-cele-mai-scumpe-vacante-vandute-in-romania-4212865
4212865
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.