Top BM: Cele mai scumpe masini din Romania (GALERIE FOTO)

Postat la 28 aprilie 2009 807 afişări

Vanzarile de masini de lux s-au dublat in fiecare din ultimii trei ani; numai in 2008 au fost inmatriculate aproape 300 de masini cu o valoare cumulata de peste 50 de milioane de euro. Ce masini cumparate de romani ar iesi in evidenta insa chiar si in parcarea unui hotel de cinci stele plin de Bentley, Ferrari sau Lamborghini?

Importatorii BMW si Audi au livrat la randul lor anul trecut masini al caror pret s-a apropiat de 200.000 de euro. Ca un element de culoare, in cazul Audi, cele mai scumpe livrate in 2008, un vehicul de teren Q7 cu motor V12 TDI in valoare de 147.447 de euro fara TVA si o limuzina S8 de 140.000 de euro, au fost achitate cu banii jos. Aceasta a completat perspectiva asupra celui mai bun an al pietei auto de lux din Romania, dar si din lume.

“Da, vanzarile sunt afectate de criza”, spunea la Salonul de la Geneva de luna trecuta seful Rolls-Royce, chiar daca sustinea ca impactul la nivelul sectorului de lux nu este la fel de dramatic precum in clasa medie, unde vanzarile s-au redus in ultimele luni la mai mult de jumatate fata de perioada corespunzatoare din urma cu un an. El recunostea ca are mari asteptari de la pietele arabe, asiatice si cele emergente din Europa pentru a sustine vanzarile.

Numai ca dealerii locali nu sunt la fel de optimisti. “Nu cred ca valoarea echipamentelor optionale de pe masinile livrate (care ajungeau sa dubleze pretul unei masini - n.red.) va avea de suferit. In schimb, decizia de cumparare va fi mai greu luata in acest an”, a spus Adrian Pascu, directorul marcilor Bentley, Lamborghini si Porsche din cadrul Porsche Romania. Iar pe masura ce pozitionarea marcilor coboara din zona de superlux, efectele sunt cu atat mai pronuntate. “Pentru versiunile de top nu estimam ca vor fi clienti care sa caute masini mai putin dotate sau mai ieftine. Dar modelele de baza, precum Audi A3 si A4, se vor vinde cu siguranta in variante cu un pret final mai mic decat anul trecut, ca urmare a ofertelor speciale aflate in derulare”, a spus Mihai Halmagianu, directorul de marca al Audi in cadrul Porsche Romania. Iar preturile mai mici se suprapun peste o cadere a vanzarilor de pana la 50%, cat arata datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) dupa primul trimestru, multi dintre dealeri aflandu-se in unele cazuri in situatii dramatice, pe care cu greu si le puteau imaginau in urma cu unul sau doi ani.

La nivelul primului trimestru din acest an, importurile cumulate ale marcilor de lux au coborat la un total de 15 masini, mai putin de jumatate in comparatie cu perioada similara a anului trecut. Cele mai afectate au fost Aston Martin si Maserati, cu un singur model inmatriculat in primul trimestru, fata de 30, respectiv 72 de masini, noi si secondhand, pe ansamblul anului trecut.

In plus, incepand cu primele luni ale acestui an multe companii de leasing s-au vazut nevoite sa faca fata unui val de masini returnate ca urmare a imposibilitatii clientilor de a-si plati ratele. Si nu este vorba doar de posesorii de masini din clasa mica, ci si de automobile de lux, dupa cum arata Rolls-Royce-ul de 350.000 de euro recuperat in primul trimestru de Tiriac Leasing si asezat la loc de cinste in uriasul parc al Tiriac Auto din zona Otopeni.

 


Inmatricularile brandurilor de lux in ultimii trei ani

Cele mai scumpe masini din Romania

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/topurile-business-magazin/top-bm-cele-mai-scumpe-masini-din-romania-galerie-foto-4244563
4244563
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.