TOP BM: Cele mai scumpe iahturi vandute in Romania in 2009

Postat la 11 august 2009 2166 afişări

BUSINESS Magazin a realizat topul celor mai scumpe ambarcatiuni vandute in acest sezon in Romania. Piata a inceput sa ia avant si, in ciuda crizei financiare, ar vrea sa prinda valul mare - daca si conditiile de vreme, de infrastructura si de turism vor fi favorabile.

Sezonul de vanzari pentru acest an se va termina insa de abia in octombrie 2009, cu Expozitia de la Genova, cel mai important eveniment pentru piata de ambarcatiuni internationala, spune Mirela Nurciu, director executiv al Neptun Yacht. Firma este prezenta pe piata din 2006 si aduce 5 marci internationale - Azimut, Sessa, Cranchi, Bavaria, Galeon, cu preturi cuprinse intre 100.000 si 10.000.000 de euro. Cele mai scumpe vase vandute de Neptun Yacht provin de la Azimut si Cranchi.

Din linia Azimut, care a lansat adevarate vile plutitoare cu motor, a fost vandut modelul Azimut 55 Evolution, al carui pret standard (fara TVA, taxe, accize, transport, echipament optional) porneste de la 1.050.000 de euro. Iar pentru producatorul Cranchi, cel mai scump model vandut a fost Mediterranee 50, cu un pret standard de 607.000 de euro. Insa ambarcatiunea cu cel mai sfidator pret, pentru o vreme de recesiune, este un model Azimut 116 de 35 de metri lungime, 7,40 m latime, doua motoare de 2.434 CP si 5 cabine, ce poate atinge o viteza maxima de 30 noduri si care costa 10.000.000 de euro. In ceea ce priveste brandul Bavaria, cel mai scump velier de la Neptun Yacht este un Bavaria 51 Cruiser (15,5 metri lungime) ce costa 203.600 de euro.

Vanzarile companiei au scazut pe fondul crizei cu 20-30%, insa “au fost vandute aproape toate ambarcatiunile achizitionate pe stoc pentru acest sezon”, sustine Nurciu. Cumparatorul tipic de ambarcatiuni de lux, detaliaza ea, este un barbat cu varsta cuprinsa intre 30 si 50 de ani, cu preocupari si pasiuni multiple (printre care si preferinta pentru mare si iahting). Corina Drugan, director al scolii de navigatie Set Sail, este de parere ca recesiunea nu va afecta drastic industria iahtingului in Romania si spune despre cei ce doresc sa obtina brevetul de “skipper” ca “sunt in general manageri de companii, pentru care cursurile sunt mai mult o problema de administrare a timpului liber decat o problema financiara.

Firma Black Sea Boats s-a lansat pe piata in 2008, iar anul acesta a participat pentru prima oara la Boat Show. Compania este distribuitor exclusiv pentru Mastercraft in Romania, ce are o traditie in special in domeniul modelelor de vase ce participa la competitiile de schi nautic si wakeboarding. “Anul acesta este primul in care am vandut (pana acum) patru barci cu valori medii in jurul a 60.000 de euro fara TVA fiecare si estimam sa vindem in total sase”, spune Bogdan Chimisliu, managerul Black Sea Boats.

Cel mai scump model din stoc este Mastercraft X Star, la pretul de 80,000 euro fara TVA, din care a fost deja vandut un model anul acesta. Pentru 2010, firma planuieste sa aduca in Romania si modelul Mastercraft 300, primul cruiser din istoria brandului american, care costa 300.000 de euro si a fost deja “promis” unui client din Romania. Pentru 2009, Chimisliu estimeaza o cifra de afaceri de 600.000 de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
iaht,
ambarcatiune,
sezon,
val,
infrastructura,
turism
/topurile-business-magazin/top-bm-cele-mai-scumpe-iahturi-vandute-in-romania-in-2009-4734141
4734141
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.