You Tube a împlinit 
10 ani. 
Cum a schimbat lumea al treilea site al lumii ca popularitate

Autor: Anca Dumitrescu Postat la 15 aprilie 2015 752 afişări

YouTube pare să existe dintotdeauna, dar acest site, născut deasupra unei pizzerii, împlineşte abia 10 ani. În 2015, ideea de a trăi fără un nou videoclip al cântăreţei de muzică country Taylor Swift sau fără o grămadă de pisici simpatice la o distanţă de un clic pare de neconceput. Dar aşa era viaţa acum 10 ani, atunci când trei directori de la PayPal au lansat un site de fil-muleţe, pe 14 februarie 2005.

You Tube a împlinit 
10 ani. 
Cum a schimbat lumea al treilea site al lumii ca popularitate

Inginerul Paul Klusman le-a făcut celebre pe cele trei pisici ale sale în 2008, atunci când el şi colegul său T.J. Wingard au creat An Engineer’s Guide to Cats, un film amuzant care include mieunături, artă creată de pisici, lupte şi multe altele. Klusman, care are aspiraţii în lumea cinematografiei, a încercat dar nu a reuşit să participe la festivaluri cu creaţia sa pisicească. Frustrat şi gata să renunţe la hobby, a postat filmul pe YouTube pentru ca măcar prietenii şi familia să îl vadă. Două luni mai târziu, fimul a devenit viral. Klusman spune că nici acum nu ştie ce a declanşat in-teresul, dar îşi aminteşte şi acum uimirea sa cînd a văzut cum creşte audienţa. În prezent, filmul cu Zoey, Ginger şi Oscar a fost urmărit de peste 6,7 milioane de ori, iar alte câteva clipuri care i-au succedat au atras audienţe respectabile.

Filmul cu cele trei pisici a fost menţionat pe blogul lui Katy Perry, a fost cel mai vizionat clip timp de două săp-tămâni, iar pisicile au participat la mai multe evenimente importante, inclusiv la YouTube Live, o întâlnire din 2008 a celor mai mari staruri de pe YouTube. De asemenea, protagonistele au fost prezente la festivalul anual al pisicilor din cadrul Minnesota State Fair. YouTube este o invenţie uimitoare nu doar pentru pisici ci şi pentru ingineri, a spus Klusman.

Lumea divertismentului este plină de staruri care au ajuns celebre după ce au fost remarcate pe YouTube, iar cân-tăreţul Justin Bieber este probabil cel mai bun exemplu, acesta începând să posteze clipuri cu el însuşi pe acest site la vârsta de 12 ani. Un agent de talente i-a văzut clipurile şi l-a ajutat să obţină un contract de înregistrare. Acum este un star pop internaţional, iar clipul Baby este al doilea clip ca număr de vizionări din istoria YouTube.

Un alt exemplu este Austin Mahone, star pop cunoscut pentru melodii precum What About Love. Şi el a fost descoperit după ce a postat un videoclip pe YouTube în 2010. Cariera cântăreţului australian Cody Simpson a urmat un parcurs similar.

Cântăreaţa şi actriţa Charice a devenit şi ea celebră cu ajutorul clipurilor postate pe YouTube. Cariera sa a fost susţinută de Oprah Winfrey, care a invitat-o în show-ul ei şi a prezentat-o producătorului David Foster. Cel mai mare hit al lui Charice este Pyramid, ea fiind faimoasă şi pentru rolul din serialul Glee, în care o interpretează pe Sunshine Corazon. Chiar şi Psy, interpretul Gangnam Style, îşi datorează renumele internaţional site-ului YouTube.

YouTube are o listă lungă de celebrităţi pe care le-a creat şi pe care le perpetuează. Aceştia sunt utilizatori regulaţi ai site-ului, care uneori câştigă milioane de dolari datorită renumelui câştigat pe YouTube. Între aceştia se află PewDiePie, un pasionat de jocuri video din Suedia, ale cărui filmuleţe cu el însuşi povestind despre cum se joacă au fost vizionate de 7,7 miliarde de ori. De când a intrat pe YouTube în 2010, a atras 34 de milioane de abonaţi la ca-nalul său creat pe site. Între alte astfel de celebrităţi se află actriţa de comedie Jenna Marbles şi duoul de comedie Smosh.

YouTube a creat mii de celebrităţi care nu şi-au construit o carieră online dar care şi-au schimbat viaţa cu ajutorul site-ului. În această categorie se înscriu inginerii care au creat filmele cu pisici, sau Trick Shot Titus, băieţelul de patru ani al lui Joseph Ashby, amfitrionul unui talk-show de radio.

Titus poate lovi o minge de baschet cu precizia unui jucător din NBA, fapt dovedit de înregistrările postate de părinţii săi pe YouTube, care au devenit extrem de populare. Un film de trei minute îl prezintă pe Titus, de la vârsta de 18 până la 24 de luni, reuşind lovituri extrem de precise în coşuri de baschet de jucărie şi reale. Clipul a fost postat în duminica de Super Bowl din 2013, iar în prezent a ajuns la 15 milioane de vizionări.

Ofertele nu au întârziat să apară. Titus a apărut în show-urile Jimmy Kimmel, Fox & Friends şi Today. S-a întâlnit cu Shaquille O’Neal, Kobe Bryant, Channing Tatum şi Bradley Cooper. El şi părinţii săi au călătorit în Spania, Argentina şi Japonia, pentru a participa la emisiuni. Ashby a postat alte câteva filmuleţe cu Titus, iar într-unul dintre acestea, în care băiatul apare vorbind cu Tatum şi Cooper, a fost vizionat de peste 18 milioane de ori.

Pe site există clipuri care te învaţă tâmplărie, origami şi cum să coci prăjituri. Vedem o tonă de ”cum se face„ pe YouTube, a spus un expert media, care recunoaşte că foloseşte site-ul pentru a se instrui.

YouTube abundă şi de experţi/experte în frumuseţe şi machiaj. Unii sunt adolescente care se joacă cu genţile de farduri, alţii sunt adevărate staruri în materie de frumuseţe, care şi-au făcut un nume pe YouTube. Cea mai faimoasă ar putea fi Michelle Phan, de 27 de ani, din Boston, ale cărei filme despre cum se aplică machiajul i-au adus peste 7 milioane de abonaţi pe YouTube. Ca efect al celebrităţii sale online, Phan a obţinut propria gamă de farduri, la Lancome.

În 14 februarie 2005, Chad Hurley a înregistrat marca, logo-ul şi domeniul YouTube, site creat împreună cu colegii săi de la PayPal Steve Chen şi Jawed Karim. În luna septembrie a aceluiaşi an, un clip publicitar al Nike a reuşit să atragă deja 1 milion de accesări.

Serviciul, cu sediul în San Bruno, California, foloseşte tehnologia Adobe Flash Player pentru a expune o gamă largă de clipuri video create chiar de utilizatori, incluzând şi fragmente din programe de televiziune sau din filme. YouTube face parte din fenomenul recent numit Web 2.0.

În octombrie 2006, Google a anunţat că a ajuns la o înţelegere să achiziţioneze YouTube pentru 1,65 miliarde de dolari, iar tranzacţia a fost încheiată pe 13 noiembrie 2006.

Din mai 2007 serviciul Partner Program al YouTube permite utilizatorilor să fie plătiţi pentru clipurile care devin virale, iar în luna iulie a acelui an site-ul s-a asociat cu CNN pentru găzduirea unei dezbateri prezidenţiale, cu în-trebări puse de utilizatori. Tot în 2007, compania a ataşat pentru prima oară publicitate clipurilor.

YouTube a început din 2010 să ofere servicii de închirieri de filme, iar în aprilie 2011 site-ul a început transmisia live de evenimente, astfel că un an mai târziu a transmis olimpiada de la Londra.

Clipul Gangnam Style al cântăreţului sud-coreean Psy a devenit în decembrie 2012 primul video care a atras 1 miliard de vizionări.

În noiembrie 2014, YouTube a început testările pentru serviciul contracost de muzică Music Key, iar în ianuarie 2015 trei vedete YouTube, Hank Green, GloZell şi Bethany Mota, au fost invitate să îl intervieveze pe preşedintele american Barack Obama.

Atunci când Google a plătit 1,65 de miliarde de dolari pentru YouTube, numeroşi analişti s-au întrebat dacă nu cumva preţul plătit a fost exagerat. Astăzi însă, valoarea YouTube este estimată la până la 40 de miliarde de dolari, notează portalul abcNews.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/you-tube-a-implinit-10-ani-cum-a-schimbat-lumea-al-treilea-site-al-lumii-ca-popularitate-14116937
14116937
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.