Reportaj: O casă nouă pentru Dacia
Călătoria de la Paris la Tanger durează două ore şi jumătate, cât de la Paris la Bucureşti. Ce-i drept, avionul şi viteza de zbor diferă, dar altă asemănare n-am reuşit să găsesc. România şi Dacia Lodgy n-o să aibă prea multe în comun.
Potrivit directorului fabricii, mare parte din producţia vehiculelor de la Tanger se adresează exportului, iar poziţia geostrategică a portului, cu ieşire la Oceanul Atlantic şi Marea Mediterană, facilitează accesul rapid către marile state europene, dar şi către Africa şi America de Sud, pieţe tradiţionale pentru grupul Renault. Mai bine de jumătate din componentele noului model Dacia Lodgy vor proveni din afara Marocului, în special părţile mecanice, potrivit directorului de fabricaţie al Renault, Paul Carvalho.
40% din piesele componente ale noului model Dacia Lodgy vor fi fabricate local, restul de 60% provenind din Spania, România şi Franţa, "exact în această ordine". Carvalho a ţinut să explice că mai ales părţile mecanice vor fi importate, o bună parte fiind produse la Valladolid, uzina Renault situată în nord-vestul Spaniei, la o distanţă de numai câteva sute de kilometri de portul din Tanger. Oficialul a preferat să nu menţioneze ponderea sau componentele exacte provenite din siturile grupului Renault din România, ci s-a referit doar la viitor: "Urmărim să ajungem la 85% din componente fabricate în Maroc, dar intervalul de timp e dificil de stabilit".
România va contribui, aşadar, cu circa un sfert din componente la noul Lodgy, iar un alt câştig va fi vânzarea brandului Dacia, sub un nou model, pe întreg mapamondul. Aşa cum scriam când am văzut modelul de curse, în noiembrie, la Paris, Lodgy reprezintă numele maturizării Dacia şi, chiar dacă asta poate stârni nemulţumiri, Renault mizează astăzi pe cartea Marocului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro