Marii câştigători ai listării Twitter

Autor: Vlad Popescu Postat la 18 noiembrie 2013 329 afişări

Listarea Twitter, una dintre cele mai aşteptate oferte publice din ultimii ani în sectorul IT, a fost întâmpinată de investitori cu neaşteptat de mult entuziasm şi a botezat numeroşi milionari în dolari.

Listarea Facebook la bursă, prin care reţeaua de socializare a atras 16 miliarde de dolari şi a obţinut o capitalizare de piaţă de 104 miliarde de dolari, a creat 850 de milionari şi câţiva miliardari, care şi-au investit averile proaspăt dobândite în acţiuni la firme cu potenţial din Silicon Valley, precum Instagram sau Spotify, dar şi în locuinţe mai pe placul lor, contribuind la o creştere puternică a preţurilor pe piaţa imobiliară din Silicon Valley.

Cu 232 milioane de utilizatori activi în prezent - faţă de peste un miliard pe Facebook - şi pierderi financiare pentru cel puţin încă un an, Twitter mai are mult de lucru pentru a justifica preţul ridicat al acţiunilor şi încrederea manifestată de investitori faţă de companie. Pe lângă banala creştere a numărului de utilizatori, un obiectiv deloc simplu, compania vizează intensificarea activităţii pe platforma de microblogging, mizând pe redirecţionări din întreaga lume, pe preluarea tweeturilor pe cât mai multe site-uri şi pe reţele de socializare, dar şi pe creativitatea dezvoltatorilor de software şi pe servicii online. Odată cu creşterea bazei de utilizatori şi a activităţii ar urma să crească şi numărul de spoturi publicitare vizionate şi accesate, principala sursă de venituri a companiei.

O altă provocare pentru Twitter în viitorul apropiat este extinderea şi dezvoltarea serviciilor de publicitate. În prezent, Statele Unite generează trei sferturi din veniturile din publicitate ale Twitter, deşi doar un sfert dintre utilizatorii reţelei sunt americani. Compania face primii paşi către construirea unui business global, intrând recent în negocieri cu reţelele de televiziune şi agenţiile de advertising din Coreea de Sud, unde încearcă să profite de popularitatea uriaşă a smartphone-urilor, care reprezintă 60% din totalul telefoanelor mobile, faţă de 50% în SUA sau 33% în Japonia. În Japonia, o altă piaţă importantă din Asia, Twitter are o bază de utilizatori impresionantă, dar nu reuşeşte să atragă advertiseri. În China, a doua economie la nivel global, cu un potenţial uriaş de creştere, accesul direct la platforma Twitter este blocat. În Brazilia şi în India, două dintre cele mai dinamice economii emergente, popularitatea Twitter este în creştere explozivă, dar compania pare să întâmpine dificultăţi în a convinge advertiserii să investească.

FRAGMENTAREA GEOGRAFICĂ A VENITURILOR TWITTER POATE FI ILUSTRATĂ PRIN VENITUL PE UTILIZATOR: 2,58 DE DOLARI ÎN SUA, FAŢĂ DE 36 DE CENŢI PE PLAN INTERNAŢIONAL. Transformarea popularităţii internaţionale în publicitate şi venituri este un obiectiv dificil, având în vedere scepticismul multor companii faţă de eficacitatea reclamelor pe reţele de socializare.

Totodată, Twitter este un nou-venit, Facebook şi Google fiind deja omniprezente în publicitatea online la nivel global. Baza de utilizatori a Twitter, mai puţin de un sfert faţă de cea a Facebook, ar putea descuraja de asemenea advertiserii. Compania contraatacă subliniind că utilizatorii Twitter sunt mai activi, acordă mai mult interes platformei decât cei ai Facebook sau ai altor reţele concurente. Potrivit estimărilor companiei de cercetare eMarketer, citate de New York Times, Twitter va atrage în acest an doar 0,5% din cheltuielile pe publicitate digitală la nivel global, procent care reprezintă 580 milioane de dolari. La polul opus, Facebook  va câştiga 6,4 miliarde de dolari.

Tânăra companie are însă şi un as în mânecă: se simte foarte confortabil pe smartphone-uri şi pe tablete. Facebook şi Google şi-au adaptat treptat serviciile pe măsură ce revoluţia mobilă a prins viteză, dar Twitter a avut încă de la debut o prezenţă solidă pe ecranele gadgeturilor de mici dimensiuni. Peste 70% din veniturile companiei sunt generate de dispozitive mobile, procent care în cazul Facebook a depăşit 50% abia în acest an. Totodată, trebuie avut în vedere că serviciile online sunt accesate în tot mai mare măsură de pe smartphone-uri şi tablete, în detrimentul PC-ului, iar Twitter este bine poziţionată pentru a profita din plin de acest trend.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
twitter,
listare,
companie,
publicare,
actiuni,
sector,
it
/special/marii-castigatori-ai-listarii-twitter-11704901
11704901
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.