Madonna in Romania, o afacere de aproape 5 mil. euro (GALERIE FOTO)

Autor: Luminita Nitoiu Postat la 11 august 2009 384 afişări

Venirea Madonnei este unul dintre cele mai asteptate concerte din Romania si ar putea dubla in acest an piata de profil, crescuta in anii anteriori din evenimente precum Depeche Mode, Rolling Stones sau Kylie Minogue. Madonna va reprezenta pentru piata de concerte cea mai mare afacere de pana acum, de aproape cinci milioane de euro, dar va insemna si foarte multa agitatie si cele mai multe bilete vandute pana acum in Romania pentru un singur concert.

Dificultatile economice globale influenteaza insa durata turneelor, care au ajuns sa se intinda acum chiar pana la un an si jumatate. Desigur, tendinta a inceput sa se faca simtita de mult mai multa vreme, ca urmare a scaderii vanzarilor de cd-uri si dvd-uri in ultimii 10-15 ani, dar intr-o perioada de criza financiara mondiala artistii au nevoie cu atat mai mult sa isi imbunatateasca veniturile. Iar cea mai eficienta metoda este un turneu de concerte live, foarte gustate de public. Acesta poate fi si unul dintre motivele pentru care piata concertelor din Romania a inceput sa arate mult mai interesant in ultimii ani. Stacheta industriei a fost ridicata in 2006, odata cu venirea Depeche Mode, eveniment organizat de compania Emag!c, 2007 a fost anul Rolling Stones si George Michael, dar si primul an cu un festival de muzica unde au venit Marilyn Manson, Alice Cooper, Faithless, Pink sau Morcheeba.

Anul trecut, principalul obiectiv a fost mentinerea standardelor impuse, mai multe nume importante ale pietei de profil - precum Metallica, Lenny Kravitz sau Kylie Minogue. Piata este in crestere, chiar si in an de criza, iar dupa un 2008 cu vanzari de bilete in valoare de aproximativ 5 milioane de euro, anul acesta concertul Madonnei ar putea duce la dublarea industriei. “Cred ca valoarea pietei pe 2009 va atinge cifra de 10 milioane euro, din care aproximativ 50% o reprezinta, probabil, concertul Madonnei”, este de parere Sorina Burlacu, director general al organizatorului de concerte Events. Chiar daca incasarile ar putea sa nu fie pe masura costurilor, evenimentul Madonna in Romania isi va atinge scopul prin simplul fapt ca a avut loc, spune Laura Coroianu, multumita ca a reusit sa o aduca pe artista in Romania: “Daca faci un concert cu Madonna, este ca si cum ti-ai da doctoratul in industria de concerte, iar apoi poti face orice in principiu”.

Privind din aceasta perspectiva, profitul nu este o tinta, singura dorinta de ordin financiar a organizatorului fiind sa atinga un breakeven. Implicarea sponsorului sau a sponsorilor, care poate ajunge si la 25% din tot proiectul si care este indispensabila in cazul multor evenimente de profil, a fost hotaratoare si in cazul de fata. Potrivit managerului Emagic, acest concert nu ar fi putut fi sustinut numai din vanzarea biletelor, iar fara contributia Vodafone, sponsorul principal, nu ar fi putut avea loc. De altfel, colaborarea a permis mentinerea unui pret rezonabil pentru bilete (de la 30 de euro), chiar sub nivelul la care s-a ajuns in celelalte tari incluse in turneu, inclusiv pentru Bulgaria, unde un loc la concertul din 29 august a fost vandut de la 50 de euro. Totusi, evenimentul nu a creat in Romania valurile asteptate pentru un asemenea artist, unul dintre primii cinci entertaineri din lume. Marius Giura, organizatorul festivalurilor de jazz de la Timisoara si Garana, se declara deceptionat de intensitatea promovarii concertului: “Fata de marile concerte care au fost in Romania - Michael Jackson, Rolling Stones si altele, campania de promovare mi se pare destul de subtire. Personal, nu am vazut un spot de promovare la o televiziune. Poate mi-a scapat mie, dar la un asemenea concert ar trebui sa fie publicitate intensa la toate televiziunile”.

Poate si din aceasta cauza, nici vanzarile de discuri pe plan local ale cantaretei nu au fost influentate de venirea in Romania a artistei. Acest lucru s-ar putea intampla, totusi, dupa concert, dar nu cu un salt spectaculos, este de parere Dan Popi, managerul Media Services. Despre concertul propriu-zis, Popi crede ca “nu va fi peste Rolling Stones, nici peste concertele lui Michael Jackson. Madonna nu este o mare cantareata, ci un entertainer, de aceea, dincolo de splendoarea showului, multi vor fi dezamagiti de modul cum presteaza ea vocal”. Toata lumea este insa de acord ca Madonna este un artist asteptat. Dupa concertul din 26 de august, pe lista marilor nume asteptate de romani se afla, probabil in top, formatia U2. Dar productia de tip 360 de grade pe care o practica trupa nu poate fi realizata decat pe un stadion mare, iar finalizarea Lia Manoliu este conditia pentru ca formatia sa concerteze in Romania. Desi U2 are acum un turneu de mare amploare, care se intinde pana in 2010, in Romania nu vor veni nici la anul, pentru ca stadionul nu va fi gata. Asadar, mentinerea pietei de concerte la acelasi nivel ar putea sa se intample din mai multe concerte medii, de 20.000-30.000 de spectatori, varianta pe care multa lume o ia in considerare tinand cont de faptul ca va fi tot un an dificil din punct de vedere economic.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/madonna-in-romania-o-afacere-de-aproape-5-mil-euro-galerie-foto-4728766
4728766
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.