Luchi Georgescu lansează mezelurile economice pentru că "aşa cere piaţa"

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 09 iulie 2013 17527 afişări

Deşi Meda a înregistrat anul trecut o profitabilitate de circa 20.000 de euro la o cifră de afaceri de peste 27 de milioane de euro, compania investeşte în 2013 1,35 milioane de euro. Ca urmare, cifra de afaceri a companiei ar urma să crească cu 5%, depăşind 28,5 milioane de euro.

Luchi Georgescu lansează mezelurile economice pentru că "aşa cere piaţa"

Despre începuturile afacerii, Luchi Georgescu povesteşte că şi-a dorit să producă mezeluri care să aibă gustul cu care era obişnuită în tinereţe, pentru că pe rafturile magazinelor nu găsea ceea ce-şi dorea. „Înfiinţarea societăţii a fost o aventură. Voiam o mică secţie de produse din carne, cu câteva sute de kg de preparate pe zi„. Concret, voia să producă preparate de tip şuncă (de exemplu varianta de şuncă de Praga) şi crenvuşti. Producţia a început la parterul unui bloc şi vreme de peste un an a funcţionat în această formulă, cu 40 de angajaţi. „Produsele erau destul de bune, dar nu aveau constanţă, pentru că nu aveam tehnologie.

Investisem jumătate de milion de euro şi trebuia să aleg dacă să renunţ sau să investesc în continuare„, îşi aminteşte Georgescu acum. A ales să continue („mi-era greu şi să accept că n-am reuşit„), a cumpărat tehnologie („atât cât aveam bani„) şi închiriat un spaţiu de 400 mp la parterul unei vile („mi-era frică să fac o fabrică pentru că nici nu voiam să risc şi nici nu aveam toţi banii„).

Privind în urmă, alegerile sale par corecte, mai cu seamă că la numai câteva luni de la instalarea echipamentelor, produsele se vindeau bine, ajungând la o producţie de 4-6 tone de preparate pe zi. Au mai urmat şi alte etape în construcţia firmei, cum ar fi cumpărarea spaţiului şi extinderea cu încă 600 mp, dat fiind că „firma de la care închiriasem era în faliment şi am putut cumpăra spaţiul, pe care am extins zona de producţie până la 3.000 mp„.

În 2006 a mai urmat un pas important: „am investit pentru a creşte de peste două ori producţia„, spune antreprenoarea. Fabrica a intrat în funcţiune în 2008, iar acum capacitatea de producţie poate fi crescută, conform reprezentanţilor companiei, în câteva luni. „Doar că în următorii ani nu cred că piaţa poate creşte că să avem motiv să sporim producţia„, conchide Georgescu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/luchi-georgescu-lanseaza-mezelurile-economice-pentru-ca-asa-cere-piata-11111126
11111126
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.