Cum arata revolutia la Time Warner

Postat la 02 septembrie 2008 13 afişări

Convins ca de-acum crearea de continut va reincepe sa conteze mai mult decat canalele de distributie, Jeffrey L. Bewkes, devenit in ianuarie director executiv al Time Warner, a inceput sa reteze din ramificatiile stufoase ale companiei. E un proces care va descalci cam doua decenii de fuziuni si va pune in lumina divizia sa emblematica, Warner Bros.

Bewkes spune ca noua filozofie de business a Time Warner va fi constituita de “nisele dominante cu o strategie de brand foarte clara”. Dar atata vreme cat cotatia actiunilor Time Warner a fost influentata de urcusurile si coborasurile (de fapt mai mult coborasurile) AOL, e oare mai bine sa lasi natura capricioasa a celor care merg la film sa decida pretul actiunilor? “Lumea investitorilor, care priveste studiourile ca parte a companiilor media, va spune ca businessul cu studiouri e normal sa fie fluctuant”, afirma Bewkes. “Nu si la compania noastra. Nu la Time Warner.”

 

Dintre cele trei divizii pe care pariaza Bewkes, Warner este de departe cel mai mare generator de venituri. Pentru anul fiscal 2007, divizia de film a Time Warner - incluzand New Line Cinema, care anul acesta a fost integrata in Warner Bros. - a generat venituri de 11,7 miliarde de dolari. Turner si HBO, pe care Time Warner le pune impreuna in rapoartele financiare, au generat 10,3 miliarde de dolari.

 

Pentru Bewkes si echipa lui, cheia strategiei e un pariu ca accentul in industria de media se va muta de la distributie inapoi la continut. “In ultimii ani s-a vorbit doar despre cai mai noi si mai bune de a distribui continutul”, spune Meyer, asezat in biroul lui de pe platforma Warner din Burbank, California. “De la un anumit punct, cred ca distributia inceteaza sa mai ofere posibilitati de diferentiere pe piata - toata lumea avand acces la aceleasi canale, continutul redevine cea mai importanta componenta.” Si arata spre un ecran de televizor din biroul sau: “La capatul fiecarui canal se afla doar un ecran gol”.

 

Adevarat, pana la un punct. Dar uitati-va la industria muzicala si intrebati-va cine a facut mai multi bani din revolutia digitala: Apple din vanzarile de iPoduri sau companiile de inregistrari din vanzari digitale de melodii? In ciuda proliferarii dispozitivelor care ameninta sa transforme continutul media intr-o marfa oarecare - si dupa toate probabilitatile a facut-o deja cu muzica - sunt si altii in afara de Bewkes care vad la orizont oportunitati legate de creatia de divertisment.

 

“De vreme ce suntem intr-o perioada de tranzitie, nu a fost niciodata un moment mai potrivit pentru afacerile legate de continutul media”, a spus Philippe P. Dauman, directorul executiv al Viacom, intr-o teleconferinta cu analistii Wall Street. Dintre companiile de media, Viacom, care include studiourile de film Paramount si MTV Networks, ofera cea mai buna comparatie cu ceea ce Time Warner devine acum. Bewkes va fi in final judecat in functie de cat de mult va reusi sa impulsioneze cursul actiunilor Time Warner. “E greu pentru investitori sa echilibreze partile pro si contra ale unor afaceri diferite”, spune Bewkes, adaugand ca odata ce divizia de cablu a Time Warner va fi separata, investitorilor le va fi mai usor sa evalueze compania-mama.

 

Iar aceasta, evident, il aduce pe Bewkes inapoi la ideea lui de baza: intr-o era digitala, continutul nu se devalorizeaza, ci dimpotriva, devine mai valoros, tocmai pentru ca devinde mai ieftin de livrat. “Productia de continut media e o categorie in continua crestere”, afirma Bewkes. “E acesta un lucru bun si promitator pentru noi? Da.”

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/cum-arata-revolutia-la-time-warner-3119089
3119089
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.