Ce au făcut în România trei dintre cei mai puternici oameni de afaceri din lume

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 05 noiembrie 2013 1574 afişări

În trei zile ale săptămânii trecute, trei executivi de rang înalt au vizitat România: Nicandro Durante, chief executive al British American Tobacco, Muhtar Kent, preşedinte şi CEO al The Coca-Cola Company, şi Levent Çakiroğlu, preşedinte al diviziei bunuri de folosinţă îndelungată a Koç Holding şi CEO la Arçelik group. Filialele locale ale celor trei companii sunt sau vor deveni baze de export pentru mai multe ţări.

Ce au făcut în România trei dintre cei mai puternici oameni de afaceri din lume

Operaţiunile Arctic se plasează, conform lui, „în top 5„, în condiţiile în care el este responsabil de activităţile firmei în peste 100 de ţări. Din acest motiv, povesteşte Levent Çakiroǧlu, călătoreşte foarte mult. Săptămâna trecută a ajuns pentru a treia oară în România anul acesta (dar a fost prima ocazie în care a vorbit cu presa de aici), „dar aş vrea să vin mai des, îmi plac mult şi ţara şi echipa de aici, care este foarte dedicată„. Investiţia inaugurată acum, din care 13,7 milioane euro reprezintă contribuţia Arctic iar 10,2 milioane de euro au fost acordate de guvern sub forma unui ajutor de stat, a demarat în urmă cu un an şi a fost încheiată înainte de termen.

Ca urmare a acestei investiţii, 195 de persoane au fost angajate deja în octombrie, iar pentru întregul proiect ar urma ca personalul să mai crească cu încă 377 de angajaţi. În decizia unei investiţii, spune şeful Arçelik, contează foarte mult „să fie amplasată în cel mai bun loc posibil, luând în calcul proximitatea faţă de pieţe, logistica, aprovizionarea, dar cel mai important lucru este echipa cu care realizezi o investiţie„.

Cifra de afaceri a companiei în primele nouă luni ale anului a crescut cu 10% faţă de perioada similară din 2012, ajungând la 222 milioane de euro, iar pentru întregul an previziunile se referă la menţinerea acestui ritm. „Creşterea s-a datorat în principal cererii din alte pieţe către care merg produsele de la Găeşti„, spune CEO-ul Arçelik. Mai precis, exporturile au crescut cu 15% faţă de perioada similară a anului trecut. Cum se va simţi în vânzări activitatea noii linii de fabricaţie? „Îmi doresc să fie cât mai mare, şi în ce priveşte piaţa locală, nu numai peste hotare„, spune Çakiroǧlu, care adaugă că se aşteaptă ca anul viitor să se simtă o îmbunătăţire economică, cu efecte şi în vânzarea de produse electrocasnice.

„Am văzut deja dezvoltări pozitive în piaţă„, afirmă el, dar nu dă detalii despre indicii care îl fac să afirme acest lucru şi adaugă că „eu sunt, de felul meu, foarte optimist„. Afacerile pe care le coordonează în cele peste 100 de pieţe au crescut anul trecut cu 25%, iar în 2011 cu 22%. „Creştem în multe pieţe. În Europa Beko este a doua marcă de electrocasnice albe, fiind brandul cu cea mai rapidă creştere în Europa în ultimii cinci ani.„ Or tocmai această creştere a cererii justifică noua investiţie de la Arctic, pentru că în ultimii ani piaţa locală n-a crescut. Pe plan mondial, „avem planuri de a creşte agresiv, deopotrivă organic şi anorganic„, iar Arctic are în aceste planuri un rol important, spune liderul Arçelik.

CU NOUA LINIE DE PRODUCŢIE DE LA GĂEŞTI VOM PUTEA SĂ CREŞTEM FLEXIBILITATEA PRODUCŢIEI, adică să facem şi mai multe tipuri de frigidere. În plus vom fi capabili să aplicăm mai multe tipuri de tehnologii„, spune reprezentantul grupului turc. La Găeşti se fabrică acum 70 de produse, dar momentan nu există planuri concrete pentru a fi fabricate şi alte tipuri de electrocasnice.

Nicandro Durante, Muhtar Kent şi Levent Çakiroǧlu nu sunt însă singurii lideri multinaţionale care au venit anul acesta în România. Recent, în România au mai fost şi Carlos Ghosn, şeful grupului Renault, şi francezul Bernard Fontana, CEO al grupului producătorului elveţian de materiale de construcţii Holcim. În septembrie a mai fost în vizită şi CEO-ul dezvoltatorului imobiliar Skanska, iar anterior şi Arun Sawhney, CEO şi managing director al producătorului indian de medicamente Ranbaxy. Şi Sawhney a anunţat că România este o bază pentru a exporta medicamente în 30 de ţări.

Este adevărat că pe piaţa internă consumul nu dă prea multe semne de revenire, dar România câştigă un rol tot mai important ca bază de producţie şi export. Atâta timp cât se va dovedi competitivă la acest capitol.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/ce-au-facut-in-romania-trei-dintre-cei-mai-puternici-oameni-de-afaceri-din-lume-11620445
11620445
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.