A 11-a generaţie de tineri manageri şi rolul relaţiilor în carieră

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 07 iulie 2016 556 afişări

În cea mai lungă noapte a Europei, când Marea Britanie a hotărât să iasă din Uniune, Business Magazin a organizat gala 100 Tineri manageri de top. Catalogul care dă şi numele galei, ajuns anul acesta la a 11-a ediţie, nu este un top, ci o prezentare a unui grup de câştigători ai unei competiţii bazate pe dedicaţie, curaj şi muncă susţinută, manageri care reprezintă adevărate modele pentru tinerii aflaţi la început de drum. Generaţia millennials îşi face tot mai simţită prezenţa în rândul managerilor şi antreprenorilor pe care îi prezintă Business Magazin an de an, iar anul acesta invitaţii au fost provocaţi să comenteze rolul pe care îl joacă networkul în carieră.

A 11-a generaţie de tineri manageri şi rolul relaţiilor în carieră

Zece premii

Şi la ediţia din acest an, Business Magazin a acordat zece premii pentru tot atâţia tineri prezentaţi în 2016 în catalog. Prima care a urcat pe scenă pentru a primi diploma a fost antreprenoarea Lucia Costea, care a fondat firma Secom. Ea a povestit, cu entuziasm, despre începuturile afacerii, cu activităţi în domeniul suplimentelor alimentare naturale: „Am început acest business din perioada studenţiei când aveam doar 21 de ani, din dorinţa de a pune la dispoziţia românilor produse inovative care existau pe piaţa internaţională de zeci de ani iar la noi lipseau cu desăvârşire. Am făcut totul în mod foarte etic şi responsabil, cu foarte multă pasiune, ca şi când am fi crescut un copil.

Relaţiile sunt importante, dar noi nu le-am avut, nu le avem nici acum; cred că munca, determinarea şi echipa sunt mai importante“.

Al doilea premiant al serii, Horaţiu Vasilescu, director general, Bijuteria Teilor, s-a declarat emoţionat şi onorat. „Reprezint o poveste începută în urmă cu 18 ani şi vreau să continui pe acelaşi drum. Teilor este acum singurul retailer la nivel naţional cu bijuterii din pietre preţioase şi aur“. Horaţiu Vasilescu mai spune că nu există o reţetă perfectă pentru succes, şi adaugă că „Dacă nu eşti vizibil şi nu eşti cunoscut, s-ar putea ca eforturile tale să fie în zadar“.

Un alt premiant al serii, a povestit despre felul în care funcţionează relaţiile de business pe plan local şi în SUA. „Ne-am construit un network de business, recent am achiziţionat un strart-up în Silicon Valley. Relaţiile ajută mult dacă reuşeşti să foloseşti în scop constructiv. De la americani am învăţat să fim mai pragmatici şi că nu trebuie să te subevaluezi. Ei sunt crescuţi în alt model, sunt mult mai puţin neîncrezători în forţele lor“, a afirmat Radu Constantinescu, CFO şi managing partner al Qualitance QBS.

Pe scenă a urcat şi Cătălin Ştef, senior vicepresident of International Operations în cadrul 3Pillar Global, combină statul de antreprenor cu funcţia manager. El a dedicat premiul primit din partea Business Magazin echipelor din Cluj Napoca şi Timişoara, nefiind, dealtfel, singurul care a precizat pe scenă că succesul firmelor se datorează în principal colegilor.

Rareş Măcinică, CEO al firmei de logistică Lagermax a acordat al cincilea premiu al galei şi a afirmat că în cariera sa revista Business Magazin i-a fost de folos. „Citresc în fiecare săptămână poveştile din revistă, care sunt un model pentru oricine din mediul de afaceri. Avem nevoie deastfel de poveşti“. El a acordat diploma Alexandrei Copos de Prada, CEO şi preşedinte al Ana Pan, preşedinte al Ana Hotels, care a declarat: „Sunt extrem de onorată. Am început să citesc presa din România după ce m-am întors în ţară, în urmă cu doi ani şi jumătate. Am fost plecată în SUA vreme de zece ani pentru că mi se părea că pe plan local nu găsim modele inspirtaţionale. La întoarcere am fost surprinsă să găsesc oameni dedicaţi şi pasionaţi. Ambiţia pe care am avut-o şi o avem este să dovedim că putem dezvolta branduri româneşti la nivel internaţional“.

Daniel Bobu, director enterprise marketing în cadrul Vodafone Romania s-a declarat onorat de includerea sa în ceea ce a numit „grupul select“ a tinerilor manageri şi antreprenori. În cariera sa a experimentat şi poziţia de antreprenor, vreme de aproape patru ani, şi spune că rolurile de manager şi antreprenor sunt foarte similare. „Sunt abilităţi replicabile în fiecare dintre roluri: contează foarte mult cum lucrezi cu oamenii, focusul, dedicarea, ambiţia, relaţia cu echipa internă şi clienţii, partenerii. Sunt critice şi în antreprenoriat şi în mediul corporatist“.

Alexandru Stânean, CEO al Teraplast este un alt premiant al Galei; el nu a putut fi însă prezent la eveniment, iar premiul a fost ridicat de Anca Rif, communication and investor relations manager Teraplast. Iar Tiberiu Daneţiu, director de marketing al Auchan România, a ridicat premiul atribuit directorului general al retailerului, Ionuţ Ardeleanu.

Marian Ion, CEO al ING Services, care oferă servicii software companiilor din grupul ING şi care va angaja 500 de ingineri până în 2019, a spus pe scenă că premiul primit este „rezultatul muncii cu echipele şi cu oamenii pe care i-am cunoscut până acum. Se spune că rezultatele muncii unui om reprezintă cunoştinţele înmulţit cu network-ul. Poţi să fii cel mai bun, un expert. Dacă networkul e zero, şi rezultatele sunt zero. Cred că şi cunoştinţele şi relaţiile sunt la fel de importante în carieră“.

Într-un mod asemănător celebrului agent 007, în scenă a intrat, în ultimul moment, la propriu şi la figurat, al zecelea premiant al serii: Marius Bîcu, director general al Unilact. „Am ajuns în momentul acesta de la aeroport. De obicei nu mi se întâmplă să întârzii, dar vin de la o altă festivitate: anul acesta fiica mea a terminat clasa a patra şi a fost o zi plină de emoţii. A avut o învăţătoare minunată care a insistat să merg, mi-a spus că mai bine nu vin la Bucureşti; am prins ultimul avion dinspre Cluj, cu întârziere, şi mă bucur că am ajuns. Sunt aici pentru că şi eu am avut profesori, prieteni şi consultanţi minunaţi, extraordinar de buni. Am evoluat şi eu odată cu fata mea, ea a învăţat să scrie şi să citească şi pe scenă azi a spus că a învăţat în ultimii ani să zâmbească şi să dăruiască mai mult; m-a emoţionat cam tare. Eu am învăţat câte un pic de marketing, câte un pic de management, să adun oameni buni şi foarte buni lângă mine şi cred că asta m-a adus aici. Cred că sunt la nivelul clasei a patra în business şi mai am de învăţat. În jocul acesta cred că trebuie să înveţi de la oameni şi să îi înveţi pe alţi oameni“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/a-11-a-generatie-de-tineri-manageri-si-rolul-relatiilor-in-cariera-15519371
15519371
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.