Principalele temeri care îi opresc pe antreprenorii din Europa

Postat la 25 august 2016 1026 afişări

Scena start-up-urilor continuă să fie înfloritoare în Europa: investiţiile au crescut mult în ultimii ani, companiile susţin tot mai mult inovaţia şi tot mai multe agenţii guvernamentale promovează antreprenoriatul prin scutiri de taxe. Cu toate acestea, teama îi opreşte în continuare pe potenţialii antreprenori, iar potrivit ultimei ediţii a Global Entrepreneurship Monitor Report 39% dintre europeni spun că nu ar porni propriul business din cauza fricii de eşec.

Principalele temeri care îi opresc pe antreprenorii din Europa

Povestea lui Ahlborn e similară cu cea a altor antreprenori care, la început de drum, nu au primit suportul necesar din partea celor apropiaţi. „Părinţilor mei le-a luat o bună perioadă de timp, a trebuit să îi educ în această direcţie, să le explic ce înseamnă antreprenoriatul şi de ce mă face fericit“, spune Dennis Tan, cofondator al Dashmote.

Întrebaţi cum trebuie să gestionezi această teamă, majoritatea celor intervievaţi au răspuns că trebuie să fii înconjuraţi de oameni pozitivi, să găseşti încurajări din alte locuri şi să nu te laşi afectat de ceea ce spun unii oameni.

AUTOPERCEPŢIE: AM CEEA CE TREBUIE PENTRU A REUŞI?

Odată ce potenţialii antreprenori au gestionat toţi aceşti factori externi, trebuie să se ocupe de modul în care se percep ei înşişi. Mulţi dintre ei consideră că nu au destule relaţii, cunoştinţe sau abilităţi pentru a porni un start-up; asta duce la scăderea respectului de sine, la un sentiment de singurătate şi, uneori, chiar la ideea de eşec personal. „Cel mai greu lucru atunci când eşti proprietarul unei companii este că trebuie să excelezi în foarte multe domenii“, spune Diane Jankegt, fondator al WizeNote. Nimeni nu poate şti însă totul, aşa că cel mai des întâlnit sfat pentru a gestiona această teamă este să ai în jurul tău oameni cu abilităţile pe care tu nu le ai. „Trebuie să găseşti oameni care să te ajute. Unul din primele lucrurile pe care noi le-am făcut a fost să îi facem pe oameni să creadă în ideile noastre - ştiam că nu vom putea singuri, aşa că am adus oameni care ne împărtăşeau viziunea“, a completat Darren Westlake.

TEAMA DE A PIERDE PROPRIA LIBERTATE ŞI DE A NU MAI AVEA TIMP LIBER

Chiar dacă pornirea unei companii şi ideea de a fi propriul tău şef pot părea o experienţă inedită, ea poate însemna şi zile întregi petrecute la birou în încercarea de a transforma un proiect în realitate. Experţii au ajuns la concluzia că teama de a pierde propria libertate şi de a nu avea suficient timp petrecut alături de familie sau prieteni este extrem de des întâlnită în rândul antreprenorilor. „Nu mi-e neapărat teamă de asta, dar e ceva ce experimentez zi de zi, simt stresul şi mă întreb când voi avea măcar timp pentru odihnă“, explică Cheryl Miller. Pe de altă parte, mai mulţi antreprenori spun că odată ce ai ajuns la un nivel de independenţă financiară, conducerea propriei tale companii îţi va de un puternic sentiment de libertate. „Am libertatea de a face ceea ce vreau, îi duc pe cei mici la şcoală, petrec timp cu ei şi pot să îi duc la doctor atunci când nu se simt bine“, remarcă Joe Haslam, cofondator al Hot.es şi profesor asociat la IE Business School.

Cel mai important lucru pentru a avea succes este să ştii cum să spui „nu“ şi să o faci des, crede şi Connor Neill, antreprenor şi lector la IESE Business School: „Singurul mod prin care poţi să te ocupi de lucrurile importante pentru tine este să te concentrezi doar pe lucrurile pe care tu ai decis că sunt importante“.

IEŞIREA DIN ZONA DE CONFORT

În concluzie, experţii au determinat că de multe ori un mix al acestor temeri îl afectează pe potenţialul antreprenor. De multe ori, fondatorii definesc antreprenoriatul ca un „roller-coaster emoţional“, dar care poate avea o parte pozitivă atunci când presiunea are un efect motivant. Ragnar Sass, fondator al Pipedrive şi Garage84, trage următoarea concluzie: „Atunci când reuşeşti să ieşi din zona ta de confort, tot felul de lucruri uimitoare se vor întâmpla“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.