Starcraft 2, jocul de la care Blizzard asteapta un miliard de dolari

Postat la 26 iulie 2010 94 afişări

Este, simplu, cel mai scump joc din istoria entertainmentului electronic si are toate sansele sa devina un joc de un miliard de dolari: pe 27 iulie apare Starcraft 2, la mai bine de zece ani de la lansarea primei variante. Asteptat de un public matur si devotat, jocul a avut premise generoase: cei de la Blizzard, compania producatoare, au spus ca va costa cat va costa si va fi gata cand va fi gata.

Starcraft II Wings of Freedom apare pe piata intr-o perioada interesanta, in plina criza economica si intr-o perioada de scadere a consumului, cu precadere a entertainmentului, suprapuse peste un declin natural si firesc al industriei jocurilor. La jumatatea anului vanzarile de jocuri inregistrau, in SUA, o scadere de sase procente fata de prima jumatate a lui 2009. Cu toate acestea, analistii se asteapta ca in primul an de dupa lansare Starcraft II sa se vanda in circa 5 milioane de exemplare, cu mult peste cele 1,5 milioane vandute in primul an de primul Starcraft si fara piata chineza, unde jocul va fi lansat abia in 2011.

Succesul Starcraft II este cladit cu grija, punct cu punct, de catre Blizzard si Activision. Primul atu sunt banii: 100 de milioane de dolari, conform Wall Street Journal, numai pentru productia jocului, fara marketing sau cheltuieli conexe; acest lucru face din Starcraft II cel mai scump joc din istorie, cu mult inaintea Gran Turismo 5, pentru dezvoltarea caruia s-au cheltuit 60 de milioane de dolari.

Al doilea atu este prezentarea - Starcraft II va avea trei versiuni, prevazute a fi lansate succesiv: Wings of Liberty reprezinta campania fractiunii pamantene si va fi urmata de Heart of the Swarm (zerg) si Legacy of the Void (protoss). Mecanica simpla din Wings of Liberty - rebelul Jim Raynor se lupta pentru cash, dar si impotriva pamantenilor autoritari din Terran Dominion - va fi imbogatita in urmatoarele versiuni cu elemente RPG, jucatorul urmand sa decida asupra dezvoltarii caracterelor pe care le conduce, intr-un mod asemanator celui din Warcraft.

In plus, jocul va veni pe piata intr-o versiune digitala, care poate fi descarcata simplu de pe internet, dar si in cutie simpla - 59,99 dolari pe Amazon, peste 200 de lei in magazinele romanesti, precum si in varianta "collector's edition", cu carte, stick USB, filme de prezentare, CD cu muzica din joc, comic book si continut descarcabil de pe battle.net, pachet care costa 99.99 dolari pe Amazon si peste 400 de lei in Romania. Pentru Blizzard, Starcraft este un activ cat se poate de pretios, alaturi de "World of Warcraft", "Call of Duty" (shooter-ul care a ajuns la a cincea varianta, "Modern Warfare 2", cel mai bine vandut titlu al anului trecut in industria jocurilor), "Guitar Hero" sau "Diablo".

De aceea o intrepatrundere intre titluri este binevenita, asa ca Blizzard anunta ca jucatorii coreeni vor putea juca Starcraft II gratis pe Battle.net in masura in care au conturi active la World of Warcraft. n cybercafe-uri sau in salile de jocuri, gamerii vor trebui sa plateasca intre un dolar pentru o ora de joc si 56 de dolari pentru acces nelimitat.

Nu in ultimul rand Starcraft II va insemna o gura de oxigen pentru PC-uri si laptop-uri, amenintate, in domeniul jocurilor, de mult mai comodele si din ce in ce mai raspanditele console de la Sony, Microsoft sau Nintendo, dar si de telefoanele smart.

Toate cele de mai sus fac din Starcraft II si variantele ulterioare un candidat serios pentru potul cel mare, adica un miliard de dolari venituri din multiple incasari - jocul in sine, conturi pe Battle.net, romane, comicsuri, publicitate, concursuri internationale.Reversul medaliei este ca lumea in care apare Starcraft II nu mai este aceeasi cu cea din urma cu 12 ani, cand a aparut prima varianta a jocului. Atunci era PC-ul si epoca jucatorului singuratec sau a grupului de jucatori in retea, acum este era internetului globalizat si a retelelor sociale.

Atunci un ins cu o idee si cu un grup de amici artisti si programatori putea pune bazele unui succes international de anvergura, si Blizzard stie bine aceasta poveste. Dar acum avem companii de jocuri conduse de "gulere albe", dedicate exclusiv castigului si care dispun, pentru aceasta, de strategii de marketing bine puse la punct. n context, trebuie spus ca in industria "clasica" a jocurilor, primele zece titluri inseamna, practic, toti banii din industrie. La polul opus se afla distractia oferita de Facebook si Zynga, adica jocuri flash, casual, pentru insi grabiti sau stresati, un domeniu cu un potential cat se poate de important, chiar daca acum nu pare prea banos.

Se poate miza, totusi, pe un succes important pentru Starcraft II, dat fiind miracolul si experienta World of Warcraft, jocul care a ajutat gigantul multimedia Vivendi sa depaseasca o perioada de serioasa criza. Iar castigatorul real ar putea fi nu betivul care se incrunta la lume de pe avioanele Korean Air, ci jucatorii, cei care au avut rabdare 12 ani pentru a se reintalni cu titlul preferat.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/starcraft-2-jocul-de-la-care-blizzard-asteapta-un-miliard-de-dolari-6684318
6684318
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.