Serviciul TV care îţi ţinteşte telefonul prin intermediul televizorului

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 30 iulie 2013 935 afişări

În aproape 90% dintre gospodăriile din România se plăteşte deja un abonament la servicii de televiziune prin cablu sau prin satelit, iar cel mai mare jucător de pe această piaţă are aproximativ jumătate din numărul total de clienţi, în timp ce următorii doi jucători au alte 2,5 milioane de contracte. Dacă trei companii au 90% dintr-o piaţă care nu mai creşte cu sute de mii de clienţi pe trimestru, unde ar mai fi loc şi pentru orange?

La un moment dat, întreaga companie a ajuns să fie implicată în acest proiect, pentru că, spune şeful companiei, nu poţi intra pe o piaţă nouă fără să implici toate departamentele, de la comercial şi vânzări, până la IT, tehnic, PR sau suport. „Totul trebuia să fie pregătit, pentru ca la data lansării compania să fie gata sa vândă, să opereze, să factureze, să ofere servicii de suport.„

Dar până la data lansării, compania avea în faţă o listă de întrebări presante legate de lansarea serviciului TV. Presante şi pentru că, o arată rezultatele financiare, compania avea nevoie să identifice noi potenţiale motoare de creştere a veniturilor. Orange era şi anul trecut lider de piaţă în România, ca în 2008, însă cu venituri mai mici cu aproape 400 mil. euro şi un profit net de aproape patru ori mai mic - ca rezultat al recesiunii economice şi al impactului sever al scăderii unor tarife reglementate de Comisia Europeană sau statul român (roaming, interconectare). Anul trecut subsidiara puternicului grup francez Orange a raportat afaceri de 924 mil. euro şi un profit net de

116 mil. euro, faţă de afaceri de 1,279 mld. euro şi un câştig net de 438 mil. euro în 2008.

Avem în faţă perspectiva clară a unor noi scăderi ale acestor tarife, ceea ce va duce la o nouă deteriorare a veniturilor la nivel

de industrie, spune Jean-François Fallacher.

„Dacă ne uităm la ce s-a întâmplat în restul Europei, este clar că întrebarea nu e dacă se vor reduce din nou tarifele de interconectare, ci când se va întâmpla, şi cât de abruptă va fi scăderea.„ În acest context, au căzut de acord managerii de la Orange, televiziunea poate fi un motor de creştere pentru business, care să compenseze pierderile provocate de reducerea unor tarife reglementate.

DAR PROBLEMELE DE PE PIAŢA DE TELEFONIE MOBILĂ NU SCHIMBAU CU NIMIC DATELE DE PE PIAŢA TV. Ce putea face Orange diferit? „Am căutat să transformăm într-un avantaj faptul că intram pe piaţă ultimii„, afirmă Jean-François Fallacher. „Am fost capabili să utilizăm tehnologii care nu erau disponibile cu ani în urmă. Venind mai târziu pe piaţă, cred că am reuşit să atacăm piaţa dintr-un nou unghi, respectiv oferind un pachet cu acces de pe mai multe ecrane (TV, smartphone, tabletă) la conţinut. De asemenea, am venit cu un set top box nou, realizat de Samsung, şi cu noi tehnologii de compresie a conţinutului video, care ne permit să oferim 40 de canale în format de înaltă definiţie (HD), cel mai mare de pe piaţă.„ Potrivit datelor Orange, în România există peste un milion de televizoare HD.

Ce urmează? Avem un plan pe termen lung, afirmă Jean-François Fallacher, care ia în calcul schimbările din industrie, dar şi evoluţia preferinţelor consumatorilor.

„Noi, operatorii telecom, venim dintr-o lume în care ajutam oamenii să comunice în primul rând vorbind la telefon şi trimiţând SMS-uri. Acum lucrurile s-au schimbat, oferim şi servicii, şi instrumente care le permit clienţilor şi să se informeze, şi să se distreze. Am lansat de altfel serviciile TV gândindu-ne pe termen lung. Pentru că pe termen lung vedem foarte bine că vom avea o infrastructură 4G extinsă - deci «autostrăzi» pentru date. Pentru a atrage clienţi de pe piaţă, compania va adăuga periodic noi funcţii şi va mări oferta de conţinut, a adăugat el. „Aţi întrebat de funcţia de recorder digital (DVR), nu avem încă acest lucru, dar lucrurile vor evolua. Vom dezvolta gradual oferta, o vom îmbunătăţi din punctul de vedere al funcţiilor, al conţinutului. Este ceva gândit pe termen lung.„

Cât de important va ajunge TV-ul în businessul Orange? „Este dificil de spus. Pe termen lung va fi o mişcare importantă, cred că vom vedea o utilizare semnificativă a serviciului în special de pe tablete, de pe laptopuri, pentru că reţeaua 4G va oferi acestor echipamente posibilitatea să recepţioneze conţinut în format HD în mişcare, aceasta este evoluţia pe care o prevăd„, a spus Jean-François Fallacher.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/serviciul-tv-care-iti-tinteste-telefonul-prin-intermediul-televizorului-11178266
11178266
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.