Se vad semnele revenirii pentru industria de media si publicitate

Autor: Ana Raduta Postat la 13 august 2011 37 afişări

Nu o data s-a spus ca industria media si de publicitate reprezinta o oglinda fidela a evolutiei economice. Cand companiile o duc bine, investesc in comunicare si industria se dezvolta. Cand le merge rau, si piata de media se duce in jos. In aceste conditii, viitorul suna bine, de vreme ce este estimata o rata anuala de crestere de aproape 9% pentru industria de media si divertisment din Romania pana in 2015.

Vestea buna pe care o asteapta insa furnizorii de media si grupurile de comunicare deopotriva este insa ca, in total, cheltuielile de publicitate vor inregistra o rata anuala medie de crestere de 5,5%, acesta fiind un semnal cat se poate de clar al revenirii pietei. Chiar si asa, toata lumea trebuie sa continue procesul inceput din 2009 incoace de regandire a produselor si serviciilor pe care le ofera si de adaptare la un context cu care nu s-au mai intalnit pana acum. "In contextul in care consumatorul are acces la atat de multe medii care ofera continut gratuit, directorii generali din industria de divertisment si media trebuie sa-si adapteze modelele de afaceri pentru a capta tendintele mereu in schimbare ale cererii de consum", crede Bogdan Belciu.

Migratia consumatorilor catre tehnologiile inteligente se accelereaza pe masura ce retelele wireless permit o viteza de descarcare mai mare, iar pietele pentru echipamentele inteligente si aplicatiile mobile se potenteaza reciproc. In afara de cresterea cererii pentru aplicatiile mobile, vanzarile tot mai mari de telefoane inteligente sunt un factor cheie de influenta pentru cheltuielile in media si divertisment, precum si pentru accesul la internet de pe echipamente mobile. Aceasta crestere exploziva a diverselor tipuri de echipamente mobile va continua in urmatorii cinci ani, astfel incat producatorii de continut din industria de divertisment si media va trebui sa adopte o strategie mai flexibila si sa colaboreze cu alti jucatori, fie ca acestia sunt operatori, furnizori de aplicatii, sau portaluri deschise consumatorilor. Acest lucru le va permite un spatiu mai mare pentru a-si modela mijloacele de plata in jurul dorintelor consumatorilor, iar usurinta platii va facilita decizia de cumparare a consumatorilor. Chiar daca raportul PwC suna extrem de incurajator, publicitarii se tem sa arunce previziuni hazardate si prefera sa astepte sfarsitul anului care, in linii mari, arata mai bine decat 2010. Important pentru ei va fi nu doar sa creasca numarul clientilor dispusi sa cheltuiasca pentru comunicare, ci si valoarea absoluta a acestor investitii. Abia atunci vor putea vorbi fara retineri de un context favorabil.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
publicitate,
piata,
evolutie,
comunicare
/media-marketing/se-vad-semnele-revenirii-pentru-industria-de-media-si-publicitate-8591576
8591576
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.