Rompetrol, un brand de criza - GALERIE FOTO

Postat la 14 iulie 2009 199 afişări

Kazahii de la KazMunaiGaz au anuntat ca renunta la brandul Rompetrol si il inlocuiesc cu Litro. Cum vor face acest lucru fara sa afecteze masa de clienti?

Specialistul in branding face referire la un caz similar: efortul pe care austriecii de la OMV l-au depus ani de-a randul pentru a schimba perceptia consumatorilor fata de brandul Petrom. “Uitati-va la OMV si la cat au investit si la cat s-au chinuit pentru a putea impune pe piata brandul Petrom ca fiind unul de calitate. Pentru kazahi va fi similar. Daca vor face o tranzitie lenta, au o sansa, dar daca miscarea va fi brusca, nu va fi bine, mai ales ca suntem in criza.

Oamenii deja au devenit mult mai selectivi si cred ca este un moment destul de prost pentru a crea o piata pentru un brand”, mai spune fondatorul Brandivia. Stefan Liute, strategy director in cadrul companiei de branding Grapefruit, crede ca decizia KazMunaiGaz este un fel de salut adus pietei romanesti. “Cineva trebuia sa-si faca simtita prezenta. Este un semn ca au venit aici. Cert este ca piata nu ducea lipsa de un brand, dar nu intotdeauna deciziile se iau in functie de ceea ce dicteaza piata.

Daca vor avea oameni priceputi, s-ar putea sa reuseasca si poate in cinci ani oamenii se vor obisnui cu acest nou brand. Daca nu vor face o campanie eficienta, vor inregistra un regres al vanzarilor”, crede Liute. El are insa o remarca legata de modul in care a fost anuntata decizia. “Nu a fost cea mai buna abordare. Nu trebuia sa-l anunte asa. Sau, daca tot aufacut-o, a doua zi ar fi trebuit sa inceapa campania de promovare”, crede Liute.

Punctul sau de vedere este impartasit si de Cosmin Alexandru, in opinia caruia daca anuntul neasteptat privind inlocuirea brandului Rompetrol cu Litro s-ar fi vrut un teaser, la scurt timp ar mai fi fost dezvaluite si alte informatii. “Probabil ca nu a fost un teaser, lucru care inseamna ca inca se afla intr-un proces de invatare in ceea ce inseamna comunicarea cu o piata complet diferita de a lor”, mai spune Alexandru.

Acesta ar fi al doilea rebranding de amploare prin care trece Rompetrol, tinand cont ca in 2003 grupul a cheltuit circa un milion de dolari pentru trecerea de la cele trei conducte, care reprezentau pana la momentul respectiv imaginea grupului, la o floare stilizata. Schimbarea de imagine a echivalat cu o noua maniera de vanzare a carburantilor in benzinariile proprii si trecerea la carburanti in conformitate cu standardele europene. Rompetrol este prezent pe piata din Romania cu circa 450 de benzinarii si a anuntat pentru anul acesta un plan de investitii in alte 75 de benzinarii, dintre care cinci statii proprii, 40 de Rompetrol Expres si 25 de baze interne, dedicate marilor consumatori de carburant. Ceea ce inseamna ca brandul Litro va avea mult de recuperat.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
rompetrol,
kaz munai gaz,
rebranding,
litro,
/media-marketing/rompetrol-un-brand-de-criza-galerie-foto-4639593
4639593
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.