Publicitatea online, prima care isi revine. Oare?

Postat la 03 mai 2010 18 afişări

Anul 2009, dezastruos pentru industria reclamelor, n-a fost chiar atat de rau pentru publicitatea online. A trecut ca prin urechile acului, cu un minus de numai 10%, fata de alte segmente care mai aveau putin si ajungeau la jumatate, si pune acum banner cu banner ca sa inlocuiasca minusul cu un plus.

Singura problema ar fi ca intreaga piata a publicitatii online este in continuare dominata de traditionalele bannere, considerate intruzive de multi dintre consumatori, dar care au o rata de clic si deci o eficienta mai mare comparativ cu alte metode de promovare. "Din pacate, cele mai intruzive formate de promovare sunt de regula si cele mai eficiente", spune Liviu Boitan de la MediaCom.

Astfel, probabil ca peste jumatate din bugetele pentru reclame pe internet sunt indreptate catre bannere, in timp ce proiectele nonconformiste, care presupun si componente de strategie si creatie (cum ar fi, spre exemplu, lansarea unui site de campanie), atrag doar aproximativ 15%, aproximeaza Mihai Dragan, directorul general al agentiei MB Dragan. Totusi, incet-incet bannerele si brandingurile de pagina se vor mai rari, facand loc unor metode de promovare online mai elegante. Directia este inca greu de trasat, mai ales cata vreme cei mai multi dintre publicitari cauta in continuare acest tip de promovare, dar modele exista. "In ultimul an am resimtit o crestere in ce priveste publicitatea video", sustine Sergiu Biris, directorul general al serviciului de continut video Trilulilu.

Practic, reclamele pot fi plasate la inceputul unui clip, sub forma unui spot similar celui de pe TV, dar mai scurt, in timpul clipului sub forma de text sau chiar in cadrul unui clip care, desi nu este propriu-zis o reclama, face referire la un produs sau brand. In cazul Trilulilu, cea mai populara optiune este plasarea reclamei sub forma de text in cadrul clipurilor, in proportie de 70% dintre reclamele de pe site, restul de 30% fiind continut video ce preceda clipul propriu-zis. "De curand, am lansat si o emisiune cu specific culinar, gen de initiativa care poate deveni oricand de natura publicitara", adauga Biris.

Cu sau fara bannere, piata de publicitate online din Romania pare sa fi depasit momentul critic, observa Ruxandra Bandila, director de marketing, communicare si business development la PricewaterhouseCoopers.

Desi s-ar putea spune ca a pierdut un an, raportand un plus de 53% nu fata de anul precedent, ci de 2007, industria reclamelor pe internet va relua cresterea in acest an. Bogdan Prajisteanu crede ca va fi vorba de un plus de 10%, dar unii specialisti mai optimisti estimeaza cresteri chiar mai mari, "de 20-30% comparativ cu 2009, chiar daca primul semestru se anunta destul de dificil", conform lui Orlando Nicoara, directorul general al Apropo Media.

Nu inseamna insa ca piata isi va reveni chiar din acest an la nivelul din 2008, considerat varful publicitatii. Poate in 2011, apreciaza Fusu - ceea ce este oricum mai bine decat in cazul pietei in ansamblu, care de-abia in trei sau patru ani de cresteri continue va ajunge din nou la nivelul din 2008.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
reclame,
online,
/media-marketing/publicitatea-online-prima-care-isi-revine-oare-6077709
6077709
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.