Nefericitul buget de promovare

Postat la 24 februarie 2009 129 afişări

Presati de bugete in scadere, de o baza de clienti redusa si de obsesia eficientizarii, directorii de marketing au inceput 2009 cu resurse mai putine pentru promovare. Intrebarea care se pune acum nu este insa daca vor migra bugetele dinspre publicitatea traditionala, ci cat de mult vor migra si mai ales catre ce?

Desi nu au confirmat ca vor reduce bugetele de promovare, specialistii in marketing din telecomunicatii merg tot pe eficientizarea cheltuielilor. In timp ce Costas Kapetanopoulos, director de marketing al Cosmote Romania, spune ca va continua si in 2009 cu o strategie agresiva de comunicare, oficialii UPC au declarat ca vor continua campaniile de promovare a produselor deja existente pe piata si vor initia in plus campanii noi pentru serviciile care urmeaza sa fie lansate. Richard Moat, CEO al Orange Romania, spune ca va selecta foarte atent canalele media si le va folosi numai pe cele care nu sunt neaparat ieftine, dar care ajung cel mai bine la grupurile tinta de consumatori.

 

Sau, mai pe scurt, creativitate, spun si consultantii Deloitte Romania, in cadrul raportului anual Top 10 tendinte in media in 2009, a carui concluzie este ca publicitatea migreaza treptat de la canalele traditionale precum televiziunea la mediul mult mai dinamic si mai putin costisitor al online-ului. Noi modele de business in segmentul print, cresterea considerabila a publicitatii pe mobil, revenirea televiziunii si amenintari mai mari la adresa securitatii online sunt tendintele enumerate in previziunile pe 2009 ale Deloitte. Daniel Micu insista totusi ca trebuie curaj si creativitate pentru a investi in marketing cand toata lumea taie din bugete si reduce cheltuielile. “Ideea de a ramane in mintea clientului este ok, dar functioneaza pe termen lung, deoarece consumul scade, dar nu dispare”, spune Daniel Micu, care considera ca aceasta este o perioada in care companiile isi pot crea noi segmente de clienti, iar acest lucru nu este posibil fara investitii in marketing. 

 

Razvan Ghinescu, directorul de marketing al companiei Gecad Net, vede marketingul in timpul unei crize ca parte a solutiei si nu a problemei: “Majoritatea companiilor comit eroarea de a reduce bugetul de marketing, insa companiile care implementeaza strategii de marketing eficiente in timpul unei crize vor beneficia de o rata de crestere mult mai mare atunci cand economia se va revigora”. Prin urmare, Gecad Net va creste eforturile de comunicare pentru a se mentine si chiar pentru a creste cota de piata in 2009. “Sunt de parere ca un brand sanatos te poate scoate nevatamat dintr-o recesiune”, spune Razvan Ghinescu.

 

Tot pe constructia de brand mizeaza si Oana Tatu, brand manager in cadrul retailerului vestimentar Dinasty. Piata de retail de moda a cunoscut o dezvoltare exponentiala in ultimii ani, cu numeroase brand-uri nationale si internationale care s-au extins, insa a suferit un soc in ultimele luni din 2008. “Luna decembrie, care altadata aducea recorduri de vanzari, a aratat ca romanii nu au mai fost chiar atat de dispusi sa-si cheltuiasca banii”, spune Tatu. In acest context, 2009 vine cu perspective sumbre asupra marjelor de profit pentru retailerii de imbracaminte: “Pentru a rezista, vor trebui sa vanda cu orice pret, iar aceasta inseamna sa reduca marja de profit. De aceea, firmele care nu vor avea o strategie clara si coerenta, care nu vor avea abilitatea de a reactiona rapid la schimbari, vor iesi de pe piata”.

 

Tot pe rezistenta sectorului in care activeaza se bazeaza si Tjeerd Jegen, directorul retelei de hipermarketuri Real Romania, care nu vede motive pentru reducerea bugetelor de investitii ori de promovare. Prin urmare, pentru 2009 Real a anuntat deschiderea de 4-5 magazine noi, prin investitii medii de 20 de milioane de euro pe unitate, dupa ce anul trecut retailerul s-a extins cu sase noi unitati, ducand reteaua la 20 de magazine.

 

Oana Tatu de la Dinasty spune ca, pana la urma, ideea este de a obtine cat mai mult cu cat mai mai putine resurse. Are de gand sa se concentreze pe targuri si expozitii, pe fidelizarea clientului si pe marketingul relational. Pana la urma, s-ar putea descurca si cu baza de clienti de pana acum, daca aceasta ar mai avea aceeasi formula.  

 


Fiecare cu modelul lui

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
publicitate,
alternative,
bugete,
marketing
/media-marketing/nefericitul-buget-de-promovare-3995578
3995578
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.