Ghid TV online

Postat la 22 aprilie 2008 158 afişări

Televiziunea online e o idee de care anii trecuti abia incepea sa se auda. Acum, televiziunile clasice posteaza curent filme pe site-urile proprii, iar ziarele centrale au sectiuni video. Proprietarii de televiziuni online mai au insa de luptat pana ca initiativele lor sa se impuna pe piata.

Schimbarea de continut si avantajarea continutului de divertisment, acesta urmand sa reprezinte 70% din productiile Brain TV (comparativ cu 50% la ora actuala), in defavoarea celui educativ, e vazuta drept o strategie pentru cresterea traficului la 500.000 de utilizatori pe luna pana la sfarsitul anului si implicit pentru atragerea de venituri din publicitate. In ceea ce priveste piata de televiziune online, Emil Gal spune ca aceasta se va maturiza atunci cand companiile traditionale de media vor incepe sa investeasca mai mult in internet. “Noi ca jucatori mici putem construi continut relevant pentru o anumita nisa, dar nu putem construi o piata care sa devina matura intr-un timp scurt. In doi ani se poate intampla insa asa ceva”, spera Gal.

Chiar daca este la inceput, piata de televiziune online urmeaza deja tendintele din televiziunea clasica, dezvoltand inclusiv domenii de nisa. O astfel de televiziune este Hi-Q TV, aparuta in februarie, prima televiziune a unei trupe muzicale. “In 1999 noi am avut primul site al unei trupe romanesti, iar eu am fost primul artist care a avut blog. Apoi ne-am gandit sa trecem la pasul urmator si sa facem o televiziune dedicata fanilor nostri”, afirma Florin Grozea, membru al trupei Hi-Q si cel care se ocupa in general de administrarea site-ului de televiziune, de cel al trupei, dar si de blogurile membrilor formatiei.

Dupa cum spune Grozea, cea mai dificila parte a constat in a convinge conducerea casei de discuri sa creada in acest proiect, o alta etapa dificila fiind cea de programare. Investitia initiala a fost a trupei si a ajuns la aproximativ 10.000 de euro, suma fiind cheltuita in principal pentru materiale video, programarea motorului televiziunii, dar si pentru chat. Pentru atragerea vizitatorilor, al caror numar a ajuns acum la 1.200 zilnic, majoritatea intre 18 si 22 de ani, strategia este interactivitatea, sporita de curand prin site-ul E-ok.ro, o retea sociala cu muzica romaneasca, unde utilizatorii sunt invitati sa posteze clipuri. Un alt proiect al televiziunii este Hi-Q TV Live, prin care membrii trupei pot transmite mesaje de pe telefonul mobil in direct pe Hi-Q TV, iar comentariile de pe chat pot aparea de asemenea in direct pe telefoanele celor din trupa. “Interactivitatea merge si mai departe, in sensul ca vizitatorii pot prelua mesajele de pe Hi-Q TV si le pot pune pe blogurile lor. Toata aceasta tehnologie ne face sa fim foarte aproape de oameni fara eforturi prea mari”, sustine Grozea.

In ceea ce priveste gazduirea unui eventual client de publicitate pe site, Florin Grozea exclude aceasta posibilitate. “Pentru noi, Hi-Q TV este o alta modalitate de a comunica cu prietenii nostri, deci nu vom accepta nicio oferta comerciala. Este mercantilism sa iei bani dintr-un lucru care le este dedicat lor”, afirma Grozea.

Pentru un cu totul alt segment de audienta, in luna octombrie a anului trecut s-a lansat Sanatatea TV, o televiziune online care se adreseaza persoanelor intre 25 si 30 de ani. “Ne adresam oamenilor care doresc sa se informeze pentru sanatatea proprie si a celor din jur, respectiv persoanelor care se confrunta cu diferite afectiuni si doresc sa fie la curent cu ultimele noutati medicale”, spune Sorin Oprea, directorul Sanatatea TV. Inainte de lansarea televiziunii a existat o etapa de cercetare de trei luni, al carei scop a fost prospectarea dorintelor publicului cu privire la continutul televiziunii.

Site-ul nu este inscris in Trafic.ro, dar dupa cum spune directorul postului, televiziunea a avut aproximativ un milion de afisari in luna martie, conform datelor de administrare a site-ului. Sorin Oprea se declara optimist ca banii investiti pana acum vor fi recuperati in trei-patru ani, in functie de evolutia bugetelor de publicitate pe piata online. Deocamdata, conducerea Sanatatea TV intentioneaza sa procure aparatura necesara pentru a realiza transmisiuni live. Dupa lansare, televiziunea a primit si oferte de cumparare de la o companie din domeniul medical, insa directorul televiziunii spune ca nu a fost interesat. Sorin Oprea se declara sigur ca televiziunile online se vor dezvolta foarte mult in urmatorii cativa ani, premisa de la care pleaca atunci cand spune ca in scurt timp va lansa un nou site de televiziune.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ghid TV,
site,
internet,
televiziune,
online,
media,
video
/media-marketing/ghid-tv-online-2576925
2576925
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.