Fata cea noua a asigurarilor

Postat la 16 iunie 2009 38 afişări

Desi multe domenii au limitat substantial bugetele si amploarea campaniilor de comunicare, asigurarile au fost exceptia de la regula. Cu patru mari campanii de rebranding, 2009 a fost pana acum cel mai activ an pentru asiguratori, la capitolul comunicare.

“Am putut sa facem cam ce am vrut si sa ne ducem unde am vrut, ca vizibilitate, pentru ca tarifele au scazut, discounturile au crescut si am putut sa jonglam usor cu toate mediile in care am vrut sa aparem”, spune Pasca. In plus, spotul ce a inceput deja sa ruleze la televizor a costat mai nimic, pentru ca a fost adus de afara, de la compania-mama. “Este politica lor sa difuzeze acelasi spot in toate tarile unde sunt prezenti. Noi doar l-am adaptat foarte putin la piata romaneasca, asa ca investitiile au fost minime”, adauga directorul de marketing si comunicare al Uniqa Asigurari. Alaturi de aceste mijloace traditionale, compania a derulat si o campanie de marketing direct, care in mare a constat in scrisori trimise clientilor fostei Unita, “carora le explicam ce s-a intamplat, de ce a avut loc schimbarea de nume si la ce sa se astepte de la noi”.

In timp ce Eureko si Uniqa sunt in plina campanie de promovare a noului brand, alti doi jucatori isi pregatesc rebrandingul. Dupa ce au facut cea mai mare investitie a unui grup strain pe piata de asigurari - peste 450 de milioane de euro pentru achizitia Asiban, a BT Asigurari si a OTP Garancia - francezii de la Groupama pregatesc finalizarea procesului de fuziune si lansarea pe piata romaneasca a Groupama Asigurari. Campania este planificata sa inceapa in luna septembrie, desi un prim pas a fost facut in noiembrie 2008, cand a fost lansata oficial Groupama in Romania si au fost anuntate fuziunea si planurile de dezvoltare. Rebrandingul va include un logo nou si o noua imagine, in conformitate cu standardele grupului si asa cum sunt aplicate si in celelalte 12 tari unde este prezent. Cele peste 450 de milioane pe care francezii le-au platit pentru intrarea pe piata in urma cu un an vor fi completate de alte 20, pe care Groupama le-a pus deoparte pentru proiectul de fuziune si integrare a celor trei asiguratori romani. Cheltuielile includ imbunatatirea sistemului informatic, a procedurilor, a retelei de agentii, dar si procesul de rebranding, in urma caruia Asiban, BT Asigurari si OTP Garancia vor disparea ca branduri de pe piata romaneasca, dupa cum declara intr-o discutie anterioara cu BUSINESS Magazin Denis Rousset, managerul Groupama pentru Romania.

La fel de asteptat este si rebrandingul AIG Romania, care, potrivit surselor din piata, urmeaza sa preia numele actionarului sau majoritar, ALICO (American Life Insurance Company). AIG Romania inseamna AIG Life, cea de-a doua companie de pe piata de asigurari de viata si AIG Fond de Pensii. Aceste miscari vin dupa ce imaginea subsidiarei din Romania a fost puternic afectata de colapsul AIG in SUA. In momentul de fata, si ALICO este detinut de guvernul american, dupa nationalizarea companiei-mama AIG.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/fata-cea-noua-a-asigurarilor-4560279
4560279
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.