Daca va place glossy
In ultima jumatate de an, pe piata de reviste glossy up-market pentru femei s-au lansat nu mai putin de patru titluri noi. Atractia editorilor pentru aceasta nisa are la baza atragerea banilor din publicitate, insa duce si la aglomerarea pietei. Este loc insa pentru toate aceste titluri?
Daca preturile la rate card pentru o coperta sunt intre 4.300 si 8.800 de euro (pentru revistele Cosmopolitan, Elle, Harper’s Bazaar si Marie Claire), iar pentru paginile din interiorul revistei intre 3.900 si 6.000 de euro, dupa cum afirma Ruxandra Buha, incasarile nete din publicitate sunt de aproximativ 3.500 de euro pentru coperta si intre 2.200 si 2.500 de euro pentru paginile de interior. Chiar daca incasarile difera de la o revista la alta, la toate titlurile proportia veniturilor din publicitate este de aproximativ 70-80%, cele din distributie variind intre 20 si 30%.
Laura Cristescu spune ca anul trecut Tabu a avut venituri din publicitate intre 750.000 si un milion de euro, reprezentand 70% din veniturile totale ale revistei. Ea anticipeaza ca in acest an veniturile din publicitate ale revistei vor creste cu aproximativ 20%, adaugand ca si-ar dori ca valoarea veniturilor din vanzari sa urce spre 40%.
Aceeasi proportie se pastreaza si in cazul revistei Elle, dupa cum declara Cristina Simion, directorul general al Edipresse Romania.
Pentru a atrage venituri din vanzari, revistele au mentinut preturile la un nivel relativ redus, adica in jurul valorii de 6,9 sau 7,9 lei pe exemplar, inclusiv pentru titlurile noi. Fac exceptie pretul promotional al primului numar Marie Claire, de 4,9 lei, precum si preturile Harper’s Bazaar si InStyle, care s-au lansat cu un pret de 9,9 lei, respectiv 11,9 lei, revista din urma continand insa insert.
“Desi euro a crescut si ca urmare pretul hartiei si al tiparului au crescut, totusi nici un publisher nu indrazneste sa mareasca pretul de coperta al revistelor premium, care este ridicol de mic, comparativ cu alte piete. Un pret rezonabil pentru o revista up-market pentru femei ar fi undeva la 8,9 lei sau 9,9 lei, adica trei euro. Este pretul mediu de coperta al revistelor glossy in Europa de Sud-Est”, spune Cristescu.
O parghie comuna pentru editori in incercarea de a creste vanzarile sunt inserturile. “Cert este faptul ca cele mai multe reviste nu vin cu strategii de fidelizare pe continutul revistei. Cele mai multe aduc doar inserturi, care fac pe moment din acel produs unul vandabil. De cele mai multe ori, insertul - de la papuci de plaja sau prosoape si pana la posete - vine in defavoarea continutului. Batalia in acest moment se da pe insert si nu pe continut”, afirma Ana Oprea, PR manager in cadrul Media Sport Group Romania, companie din cadrul trustului Intact, care editeaza revista Eve.
Comparativ cu Europa Occidentala, dar nu numai, cele mai importante diferente semnalate de reprezentantii companiilor de publishing sunt insa problemele de distributie si numarul mic de abonamente.
“Daca facem o comparatie nu numai cu Vestul, ci si cu alti membri de data recenta ai Uniunii Europene, putem vorbi de un sistem de distributie primitiv si fragmentat, extrem de greu de urmarit si de optimizat”, considera Cristina Simion. Avand in vedere sumele mici din vanzarea efectiva a revistelor si sumele mult mai mari din publicitate, vor rezista toate aceste titluri pe piata?
S-au vandut cel mai bine
In perioada ianuarie - decembrie 2007, Cosmopolitan a fost revista cel mai bine vanduta pe ansamblul revistelor pentru femei.
Revista | Vanzari (nr. mediu copii/editie) |
Cosmopolitan | 36.980 |
Elle | 19.605 |
Tabu | 14.451 |
The One | 13.341 |
Tango* | 13.044 |
Sursa: BRAT; * In perioada iunie-decembrie, revista Tango nu a fost monitorizata
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro