Ce-i enerveaza pe romani in timpul meciului

Autor: Ana Raduta Postat la 21 noiembrie 2010 41 afişări

Romanii se pricep la fotbal si la politica. Asa umbla vorba, cel putin. Si s-ar putea sa fie adevarat, macar in ceea ce priveste sportul, de vreme ce televiziunile se ingramadesc sa cumpere licentele pentru competitiile de profil, iar audientele cresc simtitor atunci cand jucatorii se strang pe teren.

Dincolo de faptul ca aceste evenimente inregistreaza audiente mai mari decat programele obisnuite, ceea ce inseamna si o vizibilitate mai mare pentru cei ce cumpara reclame, publicitarii spun ca dorinta clientilor de asociere este legata si de alte aspecte. "Clientii vor sa se asocieze cu competitiile fotbalistice de anvergura, prin sponsorizare sau achizitie de reclame, si pentru ca este sportul unde se ruleaza cei mai multi bani, este legat de glamour, nume celebre si pasiuni personale", crede Cristian Mucichescu, managing director la OMD Romania.

El indica si categoriile de companii care sunt in mod traditional prezente, prin sponsorizare sau reclama in pauzele publicitare, la aceste evenimente sportive. Producatorii de electronice, jucatorii din industria auto sau cei din telefonia mobila sunt nelipsiti de la competitiile de acest gen. "Este vorba despre produse care, la randul lor, sunt asociate cu ideea de inovatie, dinamism si spirit competitiv. Acesti jucatori nu pot rata o asemenea oportunitate de a iesi in fata", comenteaza Mucichescu. Sony, Adidas, Nike, Kia, Visa, Coca-Cola sau Budweiser sunt cateva dintre numele prezente anul acesta pe lista sponsorilor Cupei Mondiale din Africa de Sud. La nivel local, Ursus Breweries, prin marcile sale Ursus si Timisoreana, este o alta prezenta frecventa la competitiile fotbalistice. Si operatorii de telefonie mobila sunt interesati de o astfel de promovare, insa asta nu ar trebui sa fie o surpriza pentru nimeni, de vreme ce fac parte de ani in sir din lista celor mai importanti investitori in publicitate.

Maria Apostol completeaza lista si spune ca, in general, vorbim de produse care se adreseaza publicului masculin, dar si de marii investitori in publicitate, de tipul bancilor si al firmelor din industria bunurilor de larg consum. Sunt si advertiseri care "din cauza exploziei de GRP-uri livrate, evita sa cumpere, de teama sa nu-si consume mare parte din buget intr-un singur eveniment". O astfel de decizie este destul de logica - cu banii cu care ar putea cumpara aparitii in pauzele publicitare ale evenimentelor sportive, clientii pot cumpara mult mai multe aparitii similare in pauzele altor programe cu audienta buna, mai cu seama de cand si tarifele posturilor TV au mai scazut.

Oricat de interesante ar fi competitiile sportive, fie ele si de fotbal, din perspectiva cumpararii si a vanzarii de publicitate, nu reusesc sa-si puna amprenta in mod semnificativ pe evolutia pietei de publicitate. Cu un an 2010 marcat de o Cupa Mondiala, domeniul tot nu va reusi sa aiba rezultate in crestere sau macar la nivelul anului 2009, asa incat posturile de televiziune se concentreaza tot pe investitiile in programe generale.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
fotbal,
publicitate,
romani,
jucatori
/media-marketing/ce-i-enerveaza-pe-romani-in-timpul-meciului-7732187
7732187
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.