Ce au in comun Nadia, CRBL si Andreea Marin. Reclamele cu vedete

Autor: Ana Raduta Postat la 12 decembrie 2010 730 afişări

Asocierea unui produs cu imaginea unei vedete pare reteta sigura pentru o promovare eficienta. Tot mai multe companii vor sa incerce aceasta strategie, acum, cand nu mai au timp de experimente cu o rata de succes doar probabila. E mai scump, dar managerii spun ca merita fiecare banut.

In plus, criza a facut ca si onorariile vedetelor sa fie modificate prin discounturi generoase, ceea ce le face mult mai usor accesibile. "In Romania, tarifele pe care le percep vedetele care apar in reclame pleaca de la cateva mii de euro si pot ajunge la 100.000 de euro. Acesta este pretul cel mai mare de care am auzit", spune Raluca Tirdele, directorul de creatie de la Leo Burnett.

Chiar daca vedetele au devenit mai putin pretentioase in ceea priveste valoarea contractelor semnate pentru o reclama, astfel de campanii raman mai scumpe decat cele in care apar personaje necunoscute. Este un cost pe care companiile si l-au asumat din anii premergatori crizei, cu rezultate memorabile. "Cred ca vedetele cu cea mai puternica imagine de asociere cu un brand sunt Nadia Comaneci, Hagi si Ilie Nastase, care apar in spoturile pentru BRD", spune Tirdele. Colegii de la alte agentii ii mai nominalizeaza pe Magda Catone si C.R.B.L., care comunica pentru detergentul Bonux si Vodafone, prin campanii sustinute si de durata.

Recent, chiar si figuri mai putin prezente in contexte de acest gen au aparut in spoturi televizate. Un exemplu este actrita Maia Morgenstern, care face reclama pentru cafeaua Doncafé. "Este insa o asociere recenta, care inca are nevoie de confirmare", spune Mihai Fetcu, director de creatie la Lowe & Partners. Este greu de crezut ca aceasta strategie de comunicare va inregistra un declin din cauza scaderii bugetelor de publicitate, asa ca ne putem astepta ca si pe viitor companiile sa scoata din buzunare zeci de mii de euro pentru a avea in portofoliu reclame facute de persoane publice. Mihai Fetcu mai explica o data de ce: "Atractia este irezistibila, pentru ca in lumea vedetelor hainele sunt curate, zambetul este perfect, iar firele de par - perfect paralele".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/ce-au-in-comun-nadia-crbl-si-andreea-marin-reclamele-cu-vedete-7800935
7800935
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.