Cand managerii romani se apuca de scris carti

Autor: Anca Arsene-Barbulescu, Ana Raduta Postat la 02 aprilie 2011 65 afişări

Zilele lor se impart intre bugete de milioane de euro, strategii de dezvoltare si planuri de marketing si cu greu te strecoara in agenda. Au devenit de-a lungul timpului surse de inspiratie pentru tinerii manageri, iar asta i-a facut sa nu dea inapoi atunci cand s-a ivit ocazia de a scoate pe piata o carte. Sau mai multe.

Ca profesor, dar mai ales ca viitor coleg sau potential angajator al celor in fata carora statea la fiecare ora de curs, Nicola trebuia sa se asigure ca studentii plecau acasa cu mai mult decat clasicele definitii ale notiunilor din domeniu. Aveau nevoie de exemple concrete si de povesti spuse din interior. "Cartile <Publicitate> si <Introducere in publicitate>, lansate in 2001, respectiv 2004, s-au nascut in timp ce predam tocmai din nevoia de a oferi studentilor repere concrete, sursa actuala de informatii si perspectiva practicianului asupra unui domeniu pe care ei il studiau teoretic", isi aminteste Nicola.

Abia in anul 2007 a ajuns la beletristica. "Publicam lunar opinii in reviste dedicate doamnelor si textele mele starneau reactii, scrisori de apreciere in redactie, aveau ecou si cititoarele isi luau fie retete pentru aspiratiile lor, fie modele din ceea ce impartaseam eu", povesteste Nicola. "Pe tocuri" s-a nascut in timp record - aproape trei luni, in care a fost asamblata aceasta colectie de texte, alaturi de alte cateva texte noi. In 2009, dupa o munca de documentare si redactare de un an de zile, Mihaela Nicola semna volumul cu numarul patru - "Cu manusi", conceput ca un manual de atitudine, un indrumar de maniere. "In cartile mele ma adresez doamnelor, iar concluzia cu care as vrea sa ramana e ca destinul e manufactura personala; nu hazardul si nu ceilalti iti determina parcursul, ci propriile optiuni. Acesta este manifestul meu de atitudine", spune ea.

Ambele s-au distribuit in toate retelele clasice si pe internet si au inregistrat vanzari remarcabile. "Pe tocuri" s-a vandut in aproximativ 20.000 de exemplare, iar "Cu manusi" - in circa 30.000 de copii, fiind cel mai bine vandut titlu luni la rand in reteaua Diverta.

Primele doua carti semnate de Mihaela Nicola au aparut la editura Comunicare si s-au transformat apoi in manuale folosite acum la facultate, "Pe tocuri" a fost editata de Nemira, iar "Cu manusi" a aparut la editura Humanitas, care i-a solicitat deja un alt manuscris. Lucreaza deja la el si, in paralel, scrie de doi ani la o carte despre legendele publicitatii romanesti. In plus are de terminat si scenariul filmului "Pe tocuri". Aneta Bogdan este un alt nume cu greutate in industria de comunicare. Face branding de 12 ani de zile, iar in ultimii noua ani a condus una dintre cele mai importante agentii de branding din Romania - Brandient. La sfarsitul anului trecut, la Targul anual de carte Gaudeamus, Bogdan isi lansa prima carte din cariera sa - "Branding pe frontul de Est". O carte editata pe cont propriu, inceputa in 2007 si readaptata permanent pana cand a ajuns intr-o forma de care sefa de la Brandient sa fie multumita. "Nu mi-a placut in prima sa forma, pe care am terminat-o pe la sfarsitul lui 2008, era prea pedagogica si ii lipsea <sufletul>, nu ma recunosteam in ea. Odata cu inceperea crizei, am rescris-o cu totul. Am terminat-o in 2010, in vara. Total diferita, o carte despre pionierat in branding", afirma Aneta Bogdan.

Cartea este rezultatul unor note pe care le-a facut in anii de top management corporatist si, mai apoi, in anii de antreprenoriat. "Are doua parti, una unde am scris despre certitudinile pe care ma bazez in orice proiect profesional de branding, iar partea a doua cuprinde dileme si framantari traite nu numai ca practician intr-ale brandingului, dar si ca om al acestei ere", explica Bogdan.

Mihai Bogdan, sotul si partenerul ei in Brandient, s-a ocupat de editarea cartii, Cristian "Kit" Paul si Bogdan Dumitrache au desenat-o, iar fotografia copertei i-a fost facuta cadou de Cosmin Bumbut. Publicul caruia i se adreseaza sunt in principal tinerii manageri si antreprenori. "Am vrut sa ii invat mai mult decat bazele brandingului - un instrumentar vital pentru a reusi in lumea de azi, am vrut sa le povestesc despre antreprenorii romani si sa le dau acces la cazuistica reala romaneasca in branding plus ceva lectii despre dezvoltare personala", precizeaza ea. Desi a fost lansata la sfarsitul lunii noiembrie, cele 1.000 de exemplare din editia princeps s-au epuizat deja, iar acum se pregateste reeditarea. Experienta a fost foarte benefica pentru Aneta Bogdan, care nici nu se gandeste sa se opreasca aici. "Am un nou proiect interesant in zona educationala, dar se va manifesta, sper in acest an, sub o alta forma decat o carte. Iar urmatoarea carte va fi o surpriza. Chiar si pentru cei ce ma cunosc", spune autoarea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/cand-managerii-romani-se-apuca-de-scris-carti-8096792
8096792
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.