Bugetele de publicitate, din nou sub lupa
Anul 2010 a inceput sub auspicii mai bune pentru piata de publicitate: reluarea campaniilor de comunicare a generat chiar o usoara crestere fata de anul trecut. Ramane insa de vazut si cum se va incheia, de vreme ce evolutia consumului nu are cele mai bune perspective.
De fapt, anul acesta va fi cel in care va avea loc o consolidare puternica a variantelor tiparite cu cele online, pentru a oferi un produs cu valoare adaugata, ramanand deschisa posibilitatea ca accesul la continutul online sa fie contra cost.
Anul trecut, cei mai mari cumparatori de publicitate online au fost jucatorii din telecom, urmati de cei din industria financiara si auto, care au au oprit comu-nicarea in alte medii si au marsat pe internet. Au fost insa nevoiti sa reia o promovare mai ampla incepand cu 2010, pentru a compensa perioada cand au stat in umbra.
De altfel, increderea in dezvoltarea acestui mediu de comunicare este atat de puternica, incat agentiile de publicitate incep sa investeasca in dezvoltarea echipelor special destinate creatiei pentru internet. "Noi vom lansa o divizie de creatie digitala si probabil ca si alte agentii vor investi in aceasta zona", a anuntat in premiera Veronica Savanciuc, presedintele grupului Lowe. Durata reclamelor s-a scurtat, de la 30-35 de secunde la 20-25 de secunde.
Anul trecut, agentiile de publicitate au avut in portofoliu clienti solizi din telecom sau industria bunurilor de larg consum. Danone, spre exemplu, a fost cel mai promovat brand in 2009, avand un buget de comunicare cu 50% mai mare decat in 2008. Jacobs, Coca-Cola, Vanish, Orange si Cosmote sunt alte nume care au marit investitiile in comunicare. Si sumele alocate promovarii Henkel au crescut anul trecut cu 37%, in timp ce Procter&Gamble, liderul incontestabil al ultimilor ani, a avut pentru prima oara o scadere a bugeteler de comunicare. La fel s-a intamplat si la L'Oreal si Unilever, alte doua prezente marcante in ultimii ani in topul celor mai mari investitori in publicitate.
Nu doar bugetele s-au transformat in ultimul an, ci si modul cum publicitarii transmit mesajele clientilor, din moment ce comunicarea este acum mult mai conservatoare decat in trecut. "Nu mai vedem campanii de imagine, ci promovari tactice, se comunica oferte, promotii si vedem mult mai putine lansari de produse", afirma Veronica Savanciuc.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro