Bani pentru vizitatori si trafic. Cum se castiga din reclame online

Autor: Anca Arsene-Barbulescu, Roxana Cristea Postat la 10 iunie 2011 193 afişări

Pe o piata in scadere, reclamele online sunt singurele care cresc. Piata a ajuns la o valoare record dupa scaderea destul de abrupta din 2009. De unde vine cresterea, care sunt investitorii, unde ajung banii si care sunt premisele acestui an?

Ce-i drept, reclamele online inseamna in continuare doar o mica parte din toata piata de publicitate din Romania, estimata la sub 310 milioane de euro, potrivit raportului Media Fact Book 2010 realizat de Initiative Media. Mai exact, este vorba de aproximativ 6%, in timp ce in lume publicitatea pe internet insumeaza deja 15% din cheltuielile pentru promovare, depasind cheltuielile de publicitate pentru reviste, radio si outdoor, conform calculelor Ruxandrei Bandila, director de marketing, comunicare si dezvoltarea afacerii in cadrul PricewaterhouseCoopers Romania. Cele mai active in aceasta zona sunt companiile din telecomunicatii, care integreaza din ce in ce mai mult in strategia de promovare platforme precum Facebook sau Twitter, nu doar ca medii pentru reclama, dar si ca unelte pentru atragerea de noi clienti. La fel se intampla si cu bancile sau companiile din industria auto si cea a bunurilor de larg consum, care se indreapta catre aceasta forma de promovare pentru a se adresa mai precis potentialilor consumatori. De altfel, tot asemenea companii sunt si cele care cheltuie cel mai mult pentru reclame pe internet, mai ales ca pentru ele mediul de promovare nu este unul nou, ci, din contra, este folosit inca din perioada 2007-2008.

Pe langa internet, tot mai multe companii incep sa investeasca in campaniile prin SMS si MMS (mesaje multimedia). "Observam in piata o noua tendinta. Vanzarile de telefoane mobile care pot fi conectate la internet sunt in continua crestere si vedem constant scaderi ale tarifurilor planurilor de date. Daca acest mediu creste, vor creste si cheltuielile de marketing din aceasta zona", explica Visa.

In prezent, peste patru milioane de romani se pot conecta la internet prin intermediul telefonului mobil. Potrivit studiului Hypercative, se conecteaza mai ales cei care au abonament. Si campaniile publicitare prin SMS si MMS au crescut considerabil anul trecut. In 2010 numarul de campanii promotionale prin SMS a sporit cu 60%, atingand 100, fata de 60, cate au fost in 2009. Pe de alta parte, campaniile prim MMS au crescut cu 50% in 2010, rata de raspuns a utilizatorilor fiind de 6-7%. Aceasta rata o depaseste pe cea a SMS-urilor care este cuprinsa intre 4-6%. Acest lucru se datoreaza caracteristicilor MMS-urilor - imagini bogate, posibilitatea sunetului - care prind mult mai bine la consumator decat un simplu text.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/bani-pentru-vizitatori-si-trafic-cum-se-castiga-din-reclame-online-8310921
8310921
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.