TINERI MANAGERI DE TOP: Marijana Vasilescu de la RBS Romania - cum sa cresti o afacere bancara de la zero

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 24 iulie 2011 121 afişări

Marijana Vasilescu e din 2004 in RBS, inca de pe cand banca incepuse ca filiala locala a ABN Amro. A coordonat aici pe rand marketingul, operatiunile de retail din Rusia, divizia de private banking si acum din nou marketingul si comunicarea.

Absolventa in 1996 de ASE, Facultatea de Comert, Marijana Vasilescu a inceput ca om de marketing in prima retea duty-free de la noi: doi ani in care a invatat tehnica negocierii, ce inseamna sa vinzi branduri de lux si a ajuns sef de departament la 23 de ani. De acolo a facut naveta la Ploiesti, inca doi ani, ca buyer si apoi coordonator de marketing pentru Unilever South Central Europe, apoi la Mars (Masterfoods). Marketingul de produse l-a schimbat ulterior cu marketingul de servicii, cand a aparut in Romania ABN Amro, in 2004, unde a invatat pe rand produsele bancare si specificul lor. "Nu m-am ferit sa intreb acolo unde nu stiam despre ce e vorba; am invatat odata cu ceilalti oameni din filiala", spune ea. Ciclul de construire a unei divizii de la zero l-a reluat in 2006, cand a acceptat sa conduca divizia de retail din Rusia - mai exact la Moscova, unde s-a mutat impreuna cu cele doua fetite.

In 2008, intoarsa acasa, reia ciclul o data in plus, ca sefa a noii divizii de Affluent Banking a RBS Romania, pentru ca dupa inca doi ani sa devina adjunct al directorului diviziei de retail si sefa marketingului, avand in subordine 20 de oameni. Foarte energica, genul care considera curajul si indrazneala drept calitati obligatorii pentru un manager, Marijana Vasilescu afirma ca perioada cea mai grea a crizei a trecut cu bine pentru RBS Romania: anul trecut banca a avut peste 150 mil. lei profit, cu circa 15% mai mult ca in 2009. Se vinde RBS Romania? "In acest moment sunt doar speculatii", raspunde ea. Dar chiar daca s-ar vinde, nu i-e teama ca va pierde clienti: nici in 2008, in plina criza a Royal Bank of Scotland, nici in 2009 n-au fugit clientii si cu atat mai putin ar avea de ce s-o faca acum.



BUSINESS Magazin prezinta, in cea de-a sasea editie a anuarului 100 Tineri Manageri de Top, o noua generatie de business, managerii si antreprenorii de pana in 40 de ani care conduc cele mai importante si dinamice companii din Romania.

Comanda acum varianta electronica a catalogului la pretul de 25 lei.

Urmărește Business Magazin

/lideri/tineri-manageri-de-top-marijana-vasilescu-de-la-rbs-romania-cum-sa-cresti-o-afacere-bancara-de-la-zero-8515265
8515265
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.