Obiectiv de CEO: un milion de pacienţi trataţi anual

Autor: Razvan Muresan Postat la 18 aprilie 2012 106 afişări

“E primul şi ultimul interviu pe care o să-l dau cât timp sunt la Regina Maria. În lumina reflectoarelor trebuie să fie medicii.” După zece ani în mediul bancar şi alţi trei ani de antreprenoriat, Ionuţ Pătrăhău şi-a stabilit ca obiectiv al mandatului său tratarea unui milion de pacienţi anual.

Anul 2011 a fost dedicat spitalelor, dat fiind că peste 130 de milioane de euro s-au investit în unităţi de acest tip. Jucători precum MedLife, Sanador, Gral Medical, Medicover sau Regina Maria se confruntă tot mai agresiv pe o piaţă estimată a ajunge în 2012 la jumătate de miliard de euro. "Sunt mulţi care sunt surprinşi că planurile lor nu coincid cu realitatea pentru că au înţeles greşit serviciile medicale", spune Pătrăhău despre cei care voiau să obţină bani pe termen scurt din sănătate. Principalul minus sesizat este construcţia relaţiilor cu pacientul într-un mod prea pragmatic, clienţii fiind socotiţi doar surse de câştig - "se speculează nevoia unui bolnav de a-şi rezolva problema şi se supraevaluează capacitatea de negociere cu pacienţii". Iar strategia funcţionează doar pe termen scurt şi nu ajută deloc sistemul privat în drumul către suplinirea sectorului public în acordarea de îngrijiri medicale. CEO-ul Regina Maria dă un exemplu ca să descrie situaţia din piaţă: cei care deschid o policlinică vor să umple cât mai repede unitatea cu medici pentru că medicii aduc pacienţi; în acelaşi timp, doctorii aleg să lucreze în clinica privată crezând că brandul va atrage bolnavii; efectul este însă că pacienţii nu mai apar. După cum spune chiar Pătrăhău, cheia diferenţei între succes şi eşec este tocmai angajarea unor medici care să vrea să lucreze în companie şi din alte motive decât cele strict financiare. Pătrăhău sesizează şi "tendinţa nefirească" a clinicilor private de a se orienta către specialităţi mai puţin riscante şi care aduc cel mai repede bani - naşteri, pediatrie, oftalmologie, dermatologie. Contrar curentului, Regina Maria mizează pe neurochirugie, chirurgia obezităţii, ajungând la circa 200 de intervenţii de acest fel pe lună din care două treimi sunt complexe cu o durată medie de patru-cinci ore, potrivit directorului medical Rubin Munteanu.

"Cheia succesului în orice domeniu este specializarea", spune Pătrăhău, care mizează pe sănătatea femeii şi a copilului - estimată la 60% din business - şi chirurgie video-asistată drept punct central pentru dezvoltare. Preţurile pentru naşteri au scăzut în ultima vreme, după ce concurenţa pe acest segment a crescut ca urmare a deschiderii de noi unităţi în piaţă, însă pentru cele 10.000 de mame care aleg anual să nască în mediul privat lupta e tot mai aprigă.

În opinia CEO-ului, abordarea pur comercială a unor operatori de servicii medicale se va vedea curând. "Cineva care îşi face un spital are resurse financiare ca să-l susţină câţiva ani, dar va apărea nevoia de transformare. Astăzi sună foarte bine să ai un spital." Realitatea din teren arată însă că spitalele private care fac cu adevărat profit se pot număra pe degetele de la o mână.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/lideri/obiectiv-de-ceo-un-milion-de-pacienti-tratati-anual-9528277
9528277
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.