Drumul de la vapor la bere. Povestea lui Victor Armaselu

Postat la 02 iunie 2011 472 afişări

Cel mai mare berar de pe piata a avut in ultimii ani un traseu tumultos. A ajuns lider, a crescut vanjos, iar in ultimul an volumele vandute au scazut cu opt procente. Victor Armaselu, sales and distribution vice-president la Ursus Breweries, aseamana evolutia pietei berii cu goana catre vest a pionierilor americani.

La trecerea "pe uscat" a lucrat, la inceput, in asigurari, o perioada "scurta, dar intensa", la Nederlanden Asigurari de Viata (acum ING). Nu era neaparat cariera dorita, dar, precizeaza Armaselu, s-a format in cadrul uneia dintre cele mai puternice si valoroase scoli de vanzari din Romania la sfarsitul anilor '90. Experienta din Nederlanden si, mai ales, increderea ca se poate adapta la sistemul de lucru din multinationala l-au determinat sa candideze si sa fie acceptat de Henkel pentru functia de consultant tehnic si apoi ca area sales manager, divizia Loctite (adezivi, lubrifianti si etansanti cu aplicabilitate industriala). Aceasta slujba combina cele doua "<valori profesionale> pe care le aveam: experienta in ingineria mecanica aplicata si abilitatile de vanzari". Tot el spune ca a fost un job interesant, intr-o Romanie care inca nu-si gasea drumul in dezvoltarea industriala, cu o piata financiara volatila si un mediu de afaceri confuz.

A lucrat in acea perioada cu Dacia - Renault si Daewoo Automobile, fiind "practic momentul in care am dezvoltat cunostintele specifice de key account management ce mi-au folosit ulterior in cariera". Oferta de la Ursus Breweries a venit la momentul oportun, in 2005, an din care a coordonat departamentul modern trade. "Acesta a contribuit in mod important la actuala pozitie de lider al pietei berii din Romania", spune Armaselu. In comertul modern compania a devenit, conform lui Armaselu, in cursul anului financiar aprilie 2009 - martie 2010, "lider incontestabil de piata". In retelele moderne, vanzarile de bere au stagnat in acea perioada, Ursus fiind singurul berar cu cresteri semnificative in volum. Cu doi ani in urma, cand era inca modern trade director, a preluat si functia de brand manager pentru Stejar. A fost o perioada dificila ("in paralel am finalizat si studiile de EMBA la Asebuss"), insa deopotriva utila pentru urmatoarea functie, de trade marketing director, pe care a preluat-o din februarie 2010. In pozitia anterioara, de modern trade director, a avut cinci subordonati directi si o echipa de teren de peste 100 de persoane.

A fost apoi numit vicepresedinte de vanzari si distributie si coordoneaza acum departamentele de vanzari si distributie, bugetele administrate fiind de aproximativ doua treimi din totalul bugetelor comerciale ale companiei.

Spune ca a evaluat ideea antreprenoriatului in cam toate etapele de dezvoltare profesionala, insa "aproape de fiecare data argumentele contra au depasit cu putin pe cele pro". Victor Armaselu crede ca la Ursus a avut inca de la inceput sansa de a putea fi un antreprenor in sensul conceperii, implementarii si dezvoltarii practic de la zero a unei echipe si a unui intreg departament, care acum contribuie in mod evident la activitatea companiei. "Este o satisfactie care este in mod cert similara celei de antreprenor."

Pe vremea cand nu era criza, Armaselu nu era surprins cand primea oferte de la head-hunteri; economia "duduia", Romania avea cresteri economice demne de China, companiile internationale isi deschideau tot mai multe linii de business, cele locale faceau trecerea de la management antreprenorial la cel profesionist. Pe scurt, oportunitatile erau multiple. In prezent insa, faptul ca primeste in continuare oferte de acest gen "ar trebui sa insemne, cred, ca de fapt criza <cerne> si ca managerii angajati in graba nu raspund intocmai asteptarilor curente".

Din pricina mediului economic impredictibil, ii este greu sa evalueze unde va fi peste zece ani. "Fiecare trebuie sa tinda spre o dezvoltare continua, pana la a-si atinge nivelul de incompetenta; important este insa sa-ti dai seama de asta inainte de a ajunge chiar acolo", spune Armaselu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/lideri/drumul-de-la-vapor-la-bere-povestea-lui-victor-armaselu-8298900
8298900
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.