Creatorul de valoare: Ce putem să facem pentru a îndrepta tinerii în direcţia corectă?
Ce faci când ai doi copii mici şi te îngrozeşte ideea că vor creşte într-o societate care pare că îşi pierde de la o zi la alta valorile?
Lucrul cu aceştia a adus însă imediat în discuţie ideea că toată lumea vrea să lucreze cu această bază de selecţie, cu tinerii bine pregătiţi, cu suport din familie şi cu ambiţii. Cum rămâne cu aproape jumătate dintre adolescenţi, cei din liceele tehnice, pentru care ideea de educaţie se limitează de multe ori la promovarea bacalaureatului? Pentru aceştia, au pus la punct „Drum sigur„, un program implementat de Şcoala de Valori în cadrul proiectului naţional „Alege-ţi drumul„ organizat de Ministerul Educaţiei.
Proiectul se întinde pe doi ani (anii şcolari 2012-2013, 2013-2014) şi are ca finalitate un certificat de formare profesională. Programul este inovator deoarece asociază un liceu cu o companie care oferă suport în pregătirea de specialitate şi şansa angajării, la finalul procesului. „Elevii au acces astfel la burse, la stagii de practică în companie, la calificarea profesională care permite unui elev să obţină un loc de muncă şi un salariu înainte de bacalaureat„, sunt argumentele care au convins atât licee, cât şi companii precum Ikea, Honeywell sau Carmeuse să participe în program. Pe lângă trainingul oferit de companii, tinerii intră şi în programele de educaţie nonformală ale Şcolii de Valori, după cum explică Ştefan Pălărie: „Degeaba este cineva un sudor excepţional dacă pleacă acasă cu şuruburile în buzunar„.
La polul celălalt, Şcoala de Valori implementa Euroedu, un program pentru tineri supradotaţi care urmăreşte să le folosească acestora mai eficient potenţialul, sau STAR, un proiect custom made pentru 1&1 Internet Inc., lider în rândul companiilor de găzduire web din lume. „STAR m-a uimit, am cunoscut copii pasionaţi de robotică, copii care citesc enorm, copii din familii înstărite care citează din Kant şi sunt foarte determinaţi să reuşească pe cont propriu„, povesteşte Ştefan Pălărie, menţionând că polarizarea societăţii româneşti nu se întâmplă la vârstă adultă, ci de foarte devreme, când copiii îşi dau seama în ce direcţie îi îndreaptă, de cele mai multe ori, familia. Direcţia este de fapt scopul final al întregii activităţi a lui Ştefan Pălărie şi a echipei de la Şcoala de Valori.
„Ce putem să facem, ca societate, să îndreptăm cât mai mulţi tineri în direcţia corectă?„ este acum întrebarea la care echipa caută un răspuns. În ultimii patru ani, pe la Şcoala de Valori au trecut peste 9.000 de adolescenţi. Adică puţin peste 1% din totalul de peste 840.000 de tineri cu vârsta între 14 şi 19 ani. „Desigur că este infim„, admite Ştefan Pălărie. Sau „poate fi un început preţios, dacă ne gândim la faptul că aceşti 1% pot fi un fel de celule stem pentru societate, aşa cum spunea una dintre mamele care au copiii înscrişi la GROW. Celulele stem se multiplică şi însănătoşesc sistemul. Este şi acesta un început„.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro