Şefa ofertelor de la Vodafone: Cuvântul "nelimitat" vinde foarte bine în România

Autor: Razvan Muresan Postat la 18 martie 2014 3736 afişări

Şefa ofertelor de la Vodafone: Cuvântul "nelimitat" vinde foarte bine în România

Cramer admite că, în România, cuvântul „nelimitat” vinde foarte bine. Prin campania Vodafone RED, operatorul a introdus în aprilie 2013, în premieră pe piaţa locală, primul abonament cu minute nelimitate cu smartphone inclus, la un cost lunar de 29 de euro. Produsul a evoluat, iar clientul primeşte acum asigurare, roaming nelimitat, muzică pe telefon şi poate suna la un call center dedicat. Este oferta cu care Cramer se mândreşte cel mai mult, însă aminteşte şi de programele „Un smartphone pentru fiecare român„ şi „O tabletă pentru fiecare român„. În cei 15 ani de experienţă, a învăţat o lecţie general valabilă în industrie: toate ofertele trebuie să fie simple; lucrurile care sunt complexe şi care nu ajung repede la consumator şi nu sunt pe limba lui nu funcţionează; trebuie să fii simplu şi să comunici clar beneficiul, preţul şi experienţa. Tocmai de aceea tendinţa din perioada următoare va fi de simplificare, iar accentul se va pune şi mai mult pe date, smartphone-uri şi aplicaţii.

Din 2008 până în prezent, Vodafone este operatorul care a atras cel mai mare număr de clienţi de la rivali prin serviciul de portare, potrivit ANCOM. Astfel, din totalul de 825.000 de numere de mobil portate, 288.000 s-au îndreptat către Vodafone, 270.000 către Orange, iar 254.000 înspre Cosmote. Circa 23.000 de numere se portează lunar într-o altă reţea. „În momentul de faţă, în condiţiile în care facilităţile din piaţă sunt standardizate, clientul tinde să rămână cu operatorul care îl tratează cel mai bine, care vorbeşte cu el şi care este proactiv în a-l aborda", spune Cramer.

Când concepe o ofertă, managerul spune că face mai întâi studii de piaţă cantitative şi calitative, focus group-uri – „E un proces care nu se termină niciodată. Deşi multe dintre produse sunt aduse de pe plan internaţional, contează cum le particularizezi la piaţa locală pentru că gradul de tehnologizare la capitolul telefoane inteligente nu este încă similar„. Vodafone are patru pachete disponibile la cartelă şi şapte la abonament, dar Cramer crede că un număr foarte restrâns de oferte nu acoperă suficiente nevoi din piaţă; în plus, portofoliul trebuie să fie bine balansat. „Scopul nu este să dăm replica înspre concurenţă. Pentru noi validarea se face la client. Dacă sunt lucruri care merg, verificăm mai întâi la client şi dacă e ceva ce îşi doreşte ajustăm sau dezvoltăm concept în consecinţă. Nu ideile sunt cheia în telecom, ci experienţa."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
vodafone,
oferte,
vanzare,
romania,
clienti,
costuri
/cover-story/sefa-ofertelor-de-la-vodafone-cuvantul-nelimitat-vinde-foarte-bine-in-romania-12287063
12287063
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.