Romtelecom (re)incepe razboiul preturilor
Yorgos Ioannidis a coordonat restructurarea radicala a Romtelecom din ultimii trei ani, ajunsa acum la momentul cel mai dificil: reducerea preturilor in plina criza. Cat mai poate continua razboiul preturilor din telecom?
Se adauga aici si minusul inregistrat de companie acolo unde, in completare, telefonia fixa este mai ieftina cu 35% fata de tarifele de baza, daca este achizitionata la pachet cu noile oferte de internet. Din explicatiile sefului Romtelecom, s-ar putea spune ca stabilirea unui tarif se face aproape ca la licitatie, unde modelul poate fi ori englezesc, cand negocierea pleaca de la un pret ridicat si se liciteaza in jos, ori olandez, cand se porneste de la o valoare foarte mica si se creste treptat, pretul final fiind mai mic in ultimul caz. Ioannidis pare sa fi ales acum modelul olandez. "Din pacate, reducerile nu vor mai fi probabil sesizabile odata cu cresterea taxei pe valoarea adaugata cu 5%", spune el cu un aer de regret.
Are insa un avantaj momentan inegalabil pe piata, dat fiind ca preturile aplicate pe anumite segmente vor ramane cel putin aceleasi, daca nu chiar usor mai mici, in functie de evolutia monedei nationale in raport cu euro, in timp ce in alte companii, preturile cresc. "UPC se va alinia majorarii de TVA si va evidentia aceasta schimbare pe factura, dar tarifele de baza pentru servicii nu vor fi modificate", sustine un oficial al companiei.
Ca sa nu mai punem la socoteala si cazurile, rare ce-i drept, in care clientii anumitor operatori s-au confruntat chiar cu o scumpire a abonamentelor. RCS&RDS, spre exemplu, al doilea cel mai mare furnizor de telefonie fixa, cablu si internet din piata, a facut in mai o miscare discreta, aplicand un tarif de 5 lei serviciilor de telefonie fixa pana atunci oferite gratuit, la pachet cu internetul. O corectie severa, dar necesara a planului tarifar, in conditiile in care operatorul a avut cea mai agresiva strategie, oferind in urma cu cativa ani telefonia la preturi modice si apoi gratuit, decizie care i-a afectat pe ceilalti concurenti. "Daca nu ai competitie si nu o urmaresti, ajungi sa devii neglijent", apreciaza Yorgos Ioannidis.
Operatorii se bat insa luna de luna in noi oferte, din ce in ce mai agresive, odata ce balanta prioritatilor a inceput sa incline in partea mentinerii sau chiar a extinderii bazei de clienti, in defavoarea profiturilor, care se erodeaza in tot cazul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro