Românul de 35 de ani care a ajuns vicepreşedinte la Disney şi milionar în dolari

Autor: Iuliana Roibu Postat la 16 februarie 2014 12710 afişări

După ce a dezvoltat studiourile EA din Bucureşti şi nu numai, Mihai Pohonţu vrea să facă din Disney Interactive o divizie profitabilă a gigantului de divertisment, iar apoi să contribuie la dezvoltarea industriei de jocuri din România.

Românul de 35 de ani care a ajuns vicepreşedinte la Disney şi milionar în dolari

PREZENT. POVESTEA LUI POHONŢU CU DISNEY INTERACTIVE ŞI CREŞTEREA ACCELERATĂ DESPRE CARE VORBEŞTE ÎNCEP CU DOI ANI ÎN URMĂ, ÎN MARTIE 2012. „Reţeaua pe care o conduc eu se cheamă Partners. Forţa care creează jocurile este externă. Coordonez direct o echipă de 10 producători care coordonează studiourile de jocuri; echipa mea în total are peste 600 de oameni în 9 locaţii din lume, printre care Polonia, India şi România."

Aproximativ 15% dintre jocurile Disney Interactive sunt dezvoltate de Partners în sistem de licensing (producţie şi dezvoltare externă, gestionare de brand din partea companiei) sau co-development (producţie internă, dezvoltare externă folosind studiouri independente).

„După doi ani la Disney Interactive, sunt implicat în toate deciziile majore ale diviziei. În momentul de faţă, obiectivul principal este de a mări numărul de proiecte (şi cifra de afaceri) realizată de Partners„, spune Pohonţu. Cifra de afaceri, dar mai ales profitul, sunt termeni alunecoşi când vine vorba despre Disney Interactive. Divizia, care are o cifră de afaceri în jurul unui miliard de dolari şi care aduce aproape 4% din businessul Walt Disney Company, s-a luptat mulţi ani cu pierderi enorme, primind în presa americană tot felul de atribute precum „gaura neagră a imperiului Disney„ sau „compania care a avut pierderi 15 semestre consecutive, ajungând la 977 milioane de dolari".

„Istoric vorbind, divizia de jocuri a Disney nu a făcut bani. Ba chiar a pierdut destui. De când am venit noi, avem două trimestre consecutive de profit net.„ Când spune „noi„, Pohonţu se referă la echipa pe care a făcut-o la conducerea Disney Interactive cu John Pleasants (care a demisionat în noiembrie 2013), dar şi cu alţi colegi care au intrat în companie recent.

Reducerea pierderilor şi intrarea pe un profit net susţinut anul trecut au surprins întreaga industrie. „Veniturile Walt Disney au crescut cu 12% în al patrulea trimestru al anului fiscal, depăşind toate estimările analiştilor, fiind susţinute de marea surpriză dezvoltată de companie, Disney Infinity", arată o ştire de la Associated Press din noiembrie 2013, care cita raportul financiar al companiei. „Cel mai important proiect pe care lucrăm acum şi la care eu am lucrat de când am venit aici (eu am acoperit zona operaţională pe echipa de console şi PC) este Disney Infinity, o platformă care creează o legătură între jucăriile Disney şi un tool care comunică cu consola şi permite să transformi jucăria într-un personaj din joc."

Disney Infinity este proiectul în care sunt angrenaţi în acest moment peste 3.000 de oameni, după cum spune Pohonţu, şi care a vândut anul trecut peste 3 milioane de copii, schimbând radical aşezarea în piaţă, dar şi în propriul grup, a companiei. Disney Infinity a fost dezvoltat de Avalanche, studioul partener al Disney Interactive din Utah, şi a fost lansat de anul trecut. Acum, Mihai Pohonţu lucrează simultan la 40 de proiecte şi speră să reuşească să îşi pună cât mai mult amprenta pe dezvoltarea companiei: „Sunt foarte angrenat în strategia Disney şi am deja o poziţie foarte importantă aici, pe care o simt ca atare. Am multă libertate să inovez, să aduc suflu nou. Deocamdată însă, focusul este pe a livra produsele la un nivel înalt de calitate".

După experienţa plăcută cu dezvoltarea studioului EA în România, Pohonţu încearcă să atragă români şi în producţia pentru Disney. În acest moment, legăturile lui Mihai Pohonţu cu România, dincolo de familie şi prieteni, sunt două şi se numesc Amber, respectiv Mobility. Amber Studio este o echipă de portări, care furnizează servicii pentru Disney Interactive şi este „foarte performantă„. Pohonţu precizează că atunci „când spun performantă, eu mă refer la world class performance, deoarece avem subcontractori şi parteneri din toată lumea. Nu am făcut parteneriatul cu Amber pentru a fi competitivi la cost, ci la calitate şi la abilităţile de a rezolva probleme complexe".

Cealaltă relaţie cu România este cu Mobility, studioul care a făcut jocul Frozen Free Fall. „Mobility este unicul studio de jocuri din Iaşi. Constantin Marcu a lucrat în Spania şi a pornit ulterior un studio în România; la început făcea ebooks pentru Disney Books. Au făcut mult timp ebooks, dar ei voiau de fapt să facă jocuri. Nu a fost important în selecţia lor că erau români, ci că făceau deja o treabă foarte bună în relaţia cu Disney Books„, povesteşte Mihai Pohonţu, care mai spune că, deoarece Frozen a fost un succes, „plănuim dezvoltarea unei întregi serii de jocuri cu Mobility, bazate pe filme de animaţie ale Disney".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/romanul-de-35-de-ani-care-a-ajuns-vicepresedinte-la-disney-si-milionar-in-dolari-12095689
12095689
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.