Povestea singurei femei CEO din industria telecom din România

Autor: Georgiana Călin Postat la 28 noiembrie 2016 10692 afişări

Povestea singurei femei CEO din industria telecom din România

Mai precis, compania a făcut investiţii pentru extindere deopotrivă a reţelei 4G (de care beneficiază acum circa 76% din totalul populaţiei), cât şi a celei 3G+ la nivel naţional (97,5% din populaţia urbană). Pe de altă parte, rămânând în aceeaşi arie, Internet of Things (IoT) este un alt domeniu care se află în extindere la nivel local, consideră CEO-ul Orange. În acest sens, Orange a lansat diverse soluţii de susţinere a eficienţei afacerilor, care permit companiilor să cunoască mai bine comportamentul şi interesele consumatorilor, soluţii de protecţie a datelor, infrastructură de securitate sau servicii M2M. În acelaşi timp, „Orange este pionier în soluţii IoT pentru mass-market, lansând în premieră Orange Smart Home, pentru gospodării, sau Smart City, conceput pentru sectorul public”, spune Liudmila Climoc. Pe de altă parte, cu excepţia serviciilor oferite, Orange se prezintă drept un ajutor al comunităţii locale, prin intermediul Fundaţiei Orange, ale cărei programe de CSR se adresează, cu precădere, nevoilor de tehnologizare a educaţiei.

În viitorul apropiat Orange România îşi propune să îmbunătăţească serviciile deja implementate şi să se axeze, în special, pe dezvoltarea serviciilor convergente, spune Climoc. Un alt obiectiv al noului CEO Orange este de a oferi, prin analizarea particularităţilor clienţilor, oferte personalizate. Iar enumerarea priorităţilor Liudmilei Climoc continuă cu dezvoltarea de servicii adiţionale, precum Orange Money; recent lansat, prin intermediul său clienţii pot transfera bani rapid, „oriunde, oricând, folosind doar telefonul mobil”. Sumarizând, conform strategiei Essentials 2020 anunţate anul trecut de Orange, planul grupului este de a investi o jumătate de miliard de euro în România până în 2018.

„Cred că ceea ce diferenţiază Orange de ceilalţi jucători este relaţia strânsă cu clienţii, creată prin intermediul unui brand de încredere, o reţea performantă, servicii prietenoase, oferite de o echipă plină de energie”, spune Liudmila Climoc despre poziţionarea companiei pe care o conduce. Ca lider al companiei, spune că rezultatele foarte bune vin doar în urma unui efort cumulat al întregii echipe. Tocmai de aceea, se aşteaptă în continuare ca angajaţii săi să aibă iniţiativă, o abordare pozitivă în faţa unei probleme şi să îşi asume riscuri în numele inovaţiei, la fel cum a acţionat ea însăşi de-a lungul carierei. „Am acceptat întotdeauna cu inima deschisă schimbările, noile începuturi, care au venit cu noi oportunităţi. Sunt mulţumită cu tot ce am săvârşit din punct de vedere profesional până acum şi nu aş schimba nimic. Mă consider norocoasă să trăiesc în aceste timpuri digitale”, povesteşte ea.

Dacă nu ar fi urmat drumul ce a adus-o la conducerea Orange, Liudmila Climoc, care are acum 40 de ani, ar fi fost probabil designer sau arhitect, „undeva la intersecţia dintre inginerie – tehnologie şi creativitate”, spune ea, datorită pasiunii pentru tot ceea ce înseamnă cifre şi date exacte. În adolescenţă, dragostea pentru matematică a îndreptat-o spre Universitatea Politehnică din Chişinău, unde a absolvit specializarea Microelectronică. Deoarece domeniul se afla, în acea perioadă, într-un con de umbră, Liudmila Climoc a ales să profite o oportunitate într-un domeniu care prindea aripi: vânzările. „Sunt mândră că am fost suficient de curajoasă să-mi încep cariera într-un domeniu total diferit de ceea ce am studiat. Am început în vânzări şi mi‑am construit întreaga carieră în acest domeniu,” povesteşte acum.

Aşadar, în 1997, imediat după finalizarea studiilor, Liudmila Climoc s-a angajat în vânzări la operatorul telecom ce avea să devină Orange. După ce a evoluat pas cu pas în acest domeniu, de la vânzările în cadrul magazinului până la dezvoltarea unor proiecte complexe, i s-a propus să devină director comercial al operaţiunilor Orange în Moldova şi a deţinut această funcţie până în 2008, an în care a preluat conducerea companiei. Este rezervată însă în ce priveşte evoluţia carierei sale pe parcursul deceniului care urmează; spune că speră doar să aibă şansa de a lucra într-o industrie la fel de dinamică, prin intermediul căreia să poată aduce schimbări pozitive în vieţile oamenilor. „În zece ani de acum înainte, menţinând acelaşi ritm al inovaţiei, lumea va avea cu siguranţă altă faţă. Deci este destul de dificil să faci predicţii şi pentru cinci ani, dar pentru zece”, mai spune CEO-ul Orange.

În timpul liber, Liudmila Climoc preferă să-şi încarce bateriile înotând, acesta fiind unul dintre hobbyurile ei, pe lângă cărţi sau bloguri pentru care spune că îşi face mereu timp. „Îmi place să citesc mai multe cărţi simultan”, spune aceasta, iar în prezent cărţile care i-au atras atenţia sunt „What Service Leaders Know and Do” , de Heskett, Sarrer JR & Schlesinger, „In Search of Excellence”, de Tom Peters, în combinaţie cu cele despre adolescenţi, destinate părinţilor. Deşi cariera sa se află în plină ascensiune, CEO-ul Orange România recunoaşte că nu face rabat de la calitatea vieţii sale personale, căreia îi acordă atenţia cuvenită: „Îmi fac întotdeauna timp pentru mine şi hobbyurile mele. Toţi avem nevoie de un echilibru între viaţa personală şi cea profesională”.

CINE CONCUREAZĂ LIDERUL?

Cifra de afaceri a VODAFONE ROMÂNIA, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, a crescut în 2015 cu 6%, la 3,33 miliarde de lei (749,3 milioane de euro), conform datelor disponibile pe site‑ul Ministerului Finanţelor Publice.

Veniturile grupului TELEKOM ROMÂNIA, care ocupă poziţia a treia în clasamentul pieţei telecomunicaţiilor, au scăzut cu 1,8% în 2015, până la 984 milioane de euro. La sfârşitul anului trecut, Telekom avea 2,09 milioane de linii de telefonie fixă şi 5,99 milioane de abonaţi de telefonie şi internet mobil.

DIGI MOBIL (al grupului RCS & RDS) a ajuns la o cotă de 10% din piaţă, aproximativ 2,7 milioane de clienţi. Cifra de afaceri netă a RCS & RDS a urcat anul trecut la nivelul record de 2,7 miliarde de lei (600 de milioane de euro), în urcare cu 16,6% de la 2,31 miliarde de lei în 2014.

947 DE MILIANE DE EURO este cifra de afaceri din 2015; în primul semestru din 2016, veniturile totale au fost de 475,9 milioane de euro

10,1 MILIOANE DE CLIENŢI avea Orange la finalul lui 2015, în creştere cu 4% faţă de 2014

37% COTA DE PIAŢĂ în 2015

4,5 MILIOANE DE CONTRACTE pentru aboamente, în creştere cu 3% faţă de anul precedent

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.