Povestea românului care a creat un produs pe care îl folosesc zilnic milioane de oameni

Autor: Ioana Matei Postat la 24 octombrie 2016 23149 afişări

Povestea românului care a creat un produs pe care îl folosesc zilnic milioane de oameni

Elementul comun al celor două „ere” este rapiditatea dezvoltărilor tehnologice. „Este adevărat că  şi acum, la fel ca atunci, era greu să prezici încotro o ia tehnologia”. Astfel, lucrează cu planuri nu mai lungi de trei ani, fiindcă într-o perioadă mai lungă de atât pot apărea schimbări majore în domeniu, care să necesite adaptarea, revizuirea strategiei. Cel mai recent pariu al companiei este tehnologia de apărare lansată anul acesta - denumită Hypervisor Introspection (HVI). Este una dintre tehnologiile pe care specialiştii Bitdefender o numesc „far”, avangardiste, şi care le creează statutul de diferenţiatori în piaţă, atât în ce îi priveşte pe consumatorii individuali, cât şi clienţii companii. „Ele trebuie să fie ca un fel de locomotivă extrem de puternică pentru Bitdefender, în sensul că ne ajută să cucerim pieţe semnificative şi nimeni altcineva nu poate să ofere ce oferim noi.” HVI-ul (Hyperviser Introspection) este rezultatul unei cercetări de piaţă de cel puţin cinci ani. „Astăzi, centrele de date devin un fel de creier al economiei mondiale şi trebuie bine protejate. Cu alte cuvinte, acum oferim cea mai bună protecţie posibilă acestor creiere digitale.” Şi acum Bitdefender are clienţi cu zeci de mii de terminale, dar plănuiesc ca pe viitor să ţintească firme de dimensiuni şi mai mari. „Avem deja întreprinderi care ne cer soluţii de tehnologie pentru a le testa beta, este freamătul, zumzetul pe care îl creăm înainte de a da drumul produsului propriu zis în piaţă.” Apreciază că vânzările acestui produs vor începe spre finalul lui 2016 sau începutul anului viitor. În aceste condiţii, dacă anul trecut vânzările Bitdefender pe segmentul enterprise s-au dublat, orientarea pe dezvoltarea tehnologiilor de securitate pentru mari companii va permite companiei creşteri constante de două cifre pentru următorii ani şi Talpeş se aşteaptă să atragă clienţi gigant, precum Amazon.

Confirmările

Antreprenorul povesteşte că primul moment în care a primit confirmarea că drumul ales este bun şi că optimismul legat de softul produs nu este legat doar de o stare de spirit, a fost la doi ani după lansarea mărcii Bitdefender. Aceasta a constat într-un premiu, considerat la vremea respectivă „un Nobel al informaticii”, acordat de un juriu format din 18 Academii Naţionale ale Europei, care evaluau noile tehnologii de pe continent. Ei au concluzionat că Bitdefender este una dintre principalele tehnologii revoluţionare în piaţa europeană la acea vreme. „Era ceva spectaculos, complet nou, şi anume ceea ce numim noi astăzi comportamentul atacurilor”. Florin Talpeş spune însă că a înţeles importanţa distincţiei primite atunci abia 12 ani mai târziu, când au aflat că unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa soluţiilor de securitate cibernetică era atât de intrigat de tehnologia dezvoltată de compania românească, încât se întrebau dacă să o cumpere sau „să facă altceva”. „Au făcut altceva, în sensul că au copiat tehnologia; era de neimaginat pe atunci ca o foarte mare companie americană din zona tehnologiei să considere că reprezintă o soluţie să faci reversed  engineering (inginerie inversă, n.red), adică să încerci să înţelegi ce a făcut cineva într-o tehnologie şi să încerci să reproduci respectiva tehnologie.”

Confirmările au continuat însă să vină şi sub alte forme: antreprenorul spune, fără să intre în detalii legate de acest subiect, că ofertele de cumpărare au venit constant de-a lungul timpului. „De fiecare dată când primeşti o astfel de ofertă, care e serioasă, te gândeşti; rezultatul a fost că de fiecare dată am spus nu.”

Din SUA în Bucureşti şi înapoi în SUA

Florin Talpeş oferă ca exemplu două decizii de business care au ajutat Bitdefender să crească de-a lungul timpului. Una a fost luată în urmă cu aproximativ cinci ani, când compania avea o parte din ceea ce fondatorul Bitdefender numeşte „cartierul general” al companiei în SUA. Au hotărât atunci să aducă cartierul general la Bucureşti. „Am decis atunci că este mai bine să avem cartierul general într-o singură locaţie fizică.” O altă hotărâre importantă pentru business, a fost luată anul trecut: „Am decis că suntem pregătiţi, după perioada de start-up, să reînfiinţăm o parte din cartierul general al companiei în SUA. Dacă acum cinci-şase ani l-am adus în România complet, acum suntem la un alt stadiu. Suntem bine aliniaţi şi putem să integrăm uşor colegi seniori, cum ar fi diverşi vicepreşedinţi, americani. Asta a fost o altă decizie foarte importantă.” Pentru a monetiza rapid noile tehnologii create, de anul trecut compania mizează mai mult pe global aflat în Santa Clara, în SUA. Compania are acolo doi vicepreşedinţi globali, iar numărul total de angajaţi din SUA ajunge la 100. Compania ţinteşte însă şi pieţele asiatice; şi-au propus chiar să meargă cu o echipă proprie în Japonia. „În Australia compania este bine cunoscută, la fel în Thailanda, Coreea de Sud; iar în Japonia, în orice magazin de IT&C ai intra, se află produse Bitdefender,“ povesteşte antreprenorul care adaugă că este încredinţat că românii pot face performanţă inclusiv în conducerea unei afaceri globale în domeniul inovaţiei, tehnologiei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.