Miza pe miliardele din aburi

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 05 februarie 2018 1062 afişări

Intr-un mediu tot mai alert şi marcat de fenomene disruptive, inovaţia este o condiţie esenţială nu numai pentru evoluţia afacerilor, ci chiar pentru existenţa acestora.

Cu asemenea condiţii de piaţă, locul este potrivit pentru diverse lansări şi teste de produse; drept dovadă că în primăvara lui 2016, BAT a lansat în România, în premieră mondială, iFuse, un produs hibrid, care combină tutunul cu tehnologia electronică de ultimă generaţie. Conform reprezentanţilor BAT, acesta este un produs cu conţinut de nicotină şi aromă de tutun, dar cu riscuri reduse, asociate cu produsele electronice; tutunul din interiorul capsulelor Kent Neopods nu arde, fiind eliminate fumul, scrumul şi mirosurile asociate fumatului. Conform previziunilor BAT, piaţa produselor de nouă generaţie, estimată în 2015 la 31,8 miliarde de euro (2,8 miliarde de lire sterline), se va tripla până în 2020, ajungând la o valoare de până la 9,5 miliarde de euro (8,4 miliarde de lire sterline), exceptând SUA şi China.

Compania a mutat în ianuarie 2017 producţia de capsule de nouă generaţie, aşa-numitele Neopods, pentru ţigara electronică iFuse din Marea Britanie în fabrica din Ploieşti, mărindu-se în acelaşi timp şi producţia. Într-un interviu anterior, Francisco Toso, directorul general al fabricii British American Tobacco din Ploieşti, declara că investiţiile de 100 de milioane de euro vizează creşterea producţiei totale a fabricii cu 20%, astfel fabrica avea să devină a doua ca importanţă din Europa la nivel de grup. „Capsulele Neopods se vor produce doar în România. Acest lucru a fost decis din mai multe motive. În primul rând, fabrica de aici este cea mai eficientă şi numărul unu din punctul de vedere al calităţii dintre fabricile noastre din Europa. În al doilea rând, sunt foarte mulţi oameni bine pregătiţi aici şi România este prima şi deocamdată singura piaţă unde vindem iFuse. Având în vedere aceste lucruri, este o potrivire foarte bună ca producţia să se mute aici”, spunea Gemma Webb.

„Fabrica din Ploieşti va rămâne una dintre cele mai mari fabrici ale noastre şi un hub de inovaţie. Este foarte importantă pentru noi şi este un candidat principal pentru producerea în viitor a Neosticks pentru glo, fabricate acum doar în Coreea de Sud şi Rusia”, adaugă şi Asli Ertonguc. 60% din producţia fabricii de la Ploieşti merg la export, în 45 de ţări.

Acum, compania creşte miza şi mai mult, în condiţiile în care Philip Morris a lansat şi în România o ţigară electronică, iQos.

„În prezent British American Tobacco traversează un moment important în evoluţia sa, care marchează introducerea pe piaţa locală a produsului de nouă generaţie cu potenţial de risc scăzut: glo, o premieră absolută în Uniunea Europeană”, susţine Asli Ertonguc. Ce este glo? Este un dispozitiv din seria de produse cu risc redus destinate fumătorilor. Acesta încălzeşte tutunul la o temperatură de 240 de grade Celsius, fără a-l arde, ci se produce un abur. „Nu există încărcătoare sau baterii externe, nimic din ce ai putea uita acasă. Nu este mai mare decât o brichetă şi are aproximativ un sfert din volumul unui smartphone obişnuit. Dispune de un singur buton. Nu produce scrum sau fum şi, cu siguranţă, emană mai puţin miros care să rămână pe mâini, pe haine şi în aer decât ţigările tradiţionale sau chiar alte produse similare – mirosul fiind adesea o critică venită din partea familiei şi a prietenilor. glo funcţionează cu ajutorul unei baterii cu litiu integrate de înaltă calitate şi de mare putere, ceea ce înseamnă că o singură încărcare poate susţine până la 30 de sesiuni”, explică Asli Ertonguc.

BAT a investit, completează reprezentanta grupului, aproximativ 2,5 miliarde de dolari în ultimii şase ani în cercetarea şi dezvoltarea produselor de nouă generaţie şi, „ca rezultat, suntem acum liderul de piaţă la nivel mondial pe această categorie. Investiţiile pentru dezvoltarea de noi tehnologii vor continua şi în anii următori, atât la nivel global, cât şi la nivel local privind dezvoltarea produselor şi a operaţiunilor de producţie. Vom continua să dezvoltăm şi segmentul tradiţional de produse din tutun. În România, brandul Kent, spre exemplu, reprezintă mai mult de un sfert din consumul total”, mai spune Ertonguc. BAT are la nivel mondial centre de cercetare în nouă ţări, cu 1.500 de angajaţi, între care oameni de ştiinţă, ingineri, designeri, experţi în tutun şi toxocologi; peste un sfert dintre aceştia (26%) au absolvit un doctorat.

Întrebată despre aşteptările pe care le are în legătură cu glo, Asli Ertonguc a spus în cadrul evenimentului de lansarea glo pe plan local: „Consumatorii români sunt deschişi către nou, către produsele inovatoare şi cred că mulţi români vor prefera glo. Produsul este foarte nou şi este greu de făcut o estimare. Acest procent ar putea fi mai mare, după cum ne arată experienţa de pe piaţa japoneză, unde produsele de încâlzit tutunul au deja o cotă de piaţă de peste 10%”, adaugă reprezentanta BAT.

Potrivit companiei, conform cercetărilor existente, vaporii produşi de glo prin încălzirea tutunului conţin cu aproximativ 90% - 95% mai puţine substanţe nocive decât fumul de ţigară obişnuită. De asemenea, glo produce mai puţin miros şi nu generează scrum, în comparaţie cu fumatul. Glo este disponibil în 2.000 de magazine la nivel naţional şi într-un magazin dedicat în Băneasa Shopping City.

Cât priveşte tendinţele din industria tutunului, Asli Ertonguc spune că piaţa produselor de vaping creşte puţin în România. „Dar noi vrem să le oferim şi pe acestea. În alte pieţe, precum Marea Britanie sau Franţa, pieţele de vaping sunt mari. Credem că acest produs are nevoie de un proces de educare a consumatorului, de aceea ne uităm să ne mărim disponibilitatea în magazine. Ne extindem mai întâi în oraşele mari, apoi la nivel naţional”, completează Asli Ertonguc.

glo a fost lansat până acum în Japonia, Coreea de Sud, Canada, Elveţia, Rusia şi România, iar planurile companiei vizează lansarea dispozitivului şi în alte pieţe.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.