Finala Europa League, afacerea
Organizarea la Bucureşti a finalei Europa League, una dintre cele mai mari competiţii fotbalistice din lume, pune România pe harta lumii sportive pentru prima oară în istorie. Zecile de mii de fani care vor însoţi Athletic Bilbao şi Atletico Madrid pe stadionul National Arena vor aduce, dincolo de plusul de imagine, circa 30 de milioane de euro. Cine are de câştigat cel mai mult pe seama meciului din 9 mai?
O NOAPTE ÎNAINTE, O NOAPTE DUPĂ MECI
"Evenimentele sportive sunt foarte iubite de public, iar fotbalul este cel mai popular sport, având statutul demn de invidiat de sport rege", susţin oficialii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România. Publicul acestor evenimente este unul dinamic, în continuă mişcare, gata să-şi urmeze echipa preferată oriunde pentru a-i oferi suportul. "Este genul de public, ca şi cel iubitor de spectacole de calitate, care nu vede o problemă în a-şi lua concediu pentru a merge într-o altă ţară şi a-şi urma favoriţii", spune Adriana Caranfil, directorul de marketing al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.
Competiţia sportivă va face ca Bucureştiul să ocupe pentru câteva zile un loc distinct pe harta Europei şi toto-dată creează potenţialul de a lansa România pe piaţa de eveni-men-te internaţionale. Totul cu condiţia ca oportunitatea să fie sprijinită şi prin acţiuni ulterioare de către autorităţile publice centrale. Călin Ile, directorul hotelului Ibis Gara de Nord din Bucureşti, constată că cele 12.000 de locuri de cazare la hoteluri de trei sau mai multe stele din capitală vor fi ocupate în totalitate, ca urmare a afluxului mare de turişti din a doua săptămână a lunii mai. Cele 411 camere ale Ibis Gara de Nord şi Ibis Palatul Parlamentului au fost deja rezervate. Vârfurile se vor
înre-gistra în zilele de 8 şi 9 mai, când cu greu se va mai putea găsi o cameră liberă. În cazul Ibis, preţul pentru o cameră aproape s-a dublat: de la 58 la 99 de euro. Cele mai multe pachete cumpărate de agenţiile de turism spaniole includ două nopţi de cazare, deci pentru hotelieri finala vine ca o gură de aer: "Este un eveniment fericit, dar se întâmplă prea rar. E păcat că nu ştim să facem mai mult", spune Ile, cu trimitere la campania pe care autorităţile ar fi putut-o face pentru ca turişii să aleagă mai apoi Bucureştiul în cadrul unui city-break. Şeful Ibis mai spune că turiştii spanioli se vor caza şi pe Valea Prahovei şi la Ploieşti, hotelierii asigurându-le transportul la şi de la aeroport şi la marele meci. Ionuţ Negoiţă, proprietarul lanţului hotelier RIN, susţine că numeroase agenţii de turism au tatonat hotelurile bucureştene din partea fanilor celor două echipe, iar gradul de ocupare a urcat la 100% în zilele dinaintea meciului pentru RIN Grand Hotel şi RIN Central şi la 85% pentru unitatea din Otopeni. Circa 1.000 de camere vor fi ocupate, cu 50-60% mai mult faţă de o perioadă obişnuită. Şi preţurile au urcat semnificativ - de la 90 de euro la 140 de euro.
Adriana Caranfil, director de marketing al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România, constată că, în mod cert, evenimentul asigură vizibilitate României şi Bucureştiului, "adică exact ceea ce ne dorim atât noi, cei care operăm în sectorul turistic, cât şi autorităţile publice centrale". Finala va aduce un aflux de turişti străini, va genera conferinţe de presă, evenimente, mese oficiale, cerere mare de servicii - "este deci prilejul perfect de a arăta că şi Bucureştiul se ridică la standardele unei capitale europene". Calculele estimative ale ANAT arată că solicitările de cazare s-ar putea ridica undeva la 40.000 de locuri, în ciuda faptului că oferta de locuri de cazare este extrem de limitată. Hotelierii bucureşteni vor însuma încasări de milioane de euro, însă sume importante vor merge şi înspre cei care au ales să cazeze şi să transporte la meci turişti străini, deşi nu activează neapărat în capitală.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro