Elita tinerilor manageri de 30 de ani. Au ajuns în vârf la vârsta la care alţii abia se angajează

Autor: Razvan Muresan Postat la 18 mai 2014 5570 afişări

Elita tinerilor manageri de 30 de ani. Au ajuns în vârf la vârsta la care alţii abia se angajează

Sorin Ionescu, omul care extinde în prezent afacerile eMAG peste graniţă, auzise vag de magazinul online în urmă cu opt ani. A ajuns la eMAG un an mai târziu, în 2007, „când nu era foarte cunoscut, era un magazin online de unde cumpărasem o singură dată şi de acolo ştiam de ei; site-ul nu era atât de prietenos ca acum, dar era printre cele de top din România la acea vreme„. Din simplu programator a ajuns vicepreşedinte, la 30 de ani.

Adrian Cighi, tânărul de 30 de ani care e astăzi reprezentantul legal al sucursalei Franklin Templeton Investment Management de la Bucureşti, administratorul Fondului Proprietatea, termina în 2006 programul de internship la Lehman Brothers la Londra şi se pregătea să devină analist de investiţii la rivalii de la Goldman Sachs. Se obişnuise cu viaţa de la Londra, dar ceva îi spunea că nici România nu e un loc rău unde să creşti. Un an mai târziu se muta la Cluj-Napoca.

Mihai Csabai nu a făcut facultate, dar este unul dintre puţinii români care au lucrat într-un birou central al unui trader multinaţional de materii prime agricole. În 2006 locuia în Austria şi nici nu avea să ştie că va muta două milioane de tone de cereale în patru ani şi că va reveni în România.

În 2006, Elena Itu evalua militarii români întorşi din Irak şi lucra pentru Ministerul Apărării Naţionale. Abia doi ani mai târziu avea să încerce şi mediul privat, ajungând astăzi director de resurse umane al celei mai mari firme de curierat de pe piaţa locală.

Octavian Moroianu abia scăpase de examenul de bacalaureat în 2006 şi se înscria la relaţii comerciale şi financiar-bancare la Universitatea Româno-Americană. A vrut să se lanseze în afaceri chiar înainte de a împlini 18 ani. „A trebuit să aştept majoratul pentru a înfiinţa o firmă care se ocupa cu un sistem de publicitate în lift. Am reuşit cu greu să obţin câteva contracte cu clienţi precum Omniasig, Volksbank, Jerry’s Pizza, iar la exit, când aveam 19 ani, am reuşit să câştig 700 de dolari de la asociaţii mei„, descrie Moroianu prima experienţă de business. Apoi a renunţat la antreprenoriat ca să muncească pentru alţii: le-a crescut afacerea de zece ori în criză, iar acum este şef al furnizorului de soluţii pentru pardoseli Decor Floor.

„Astăzi, liderii de top trebuie să fie versatili, să ştie când să adopte un anumit stil sau altul, trebuie să fie mai atenţi la cum atrag şi la cum motivează oamenii cheie care pot produce mai eficient, trebuie să fie mai creativi, mai inovativi, trebuie să găsească mai mult ca acum zece ani strategii de diferenţiere faţă de competiţie şi strategii de supravieţuire şi apoi de creştere„, spune Mădălina Bălan, managing partner al companiei HART Consulting. Spre deosebire de generaţiile de acum zece ani, noii manageri trebuie să aibă abilităţi superioare de a lucra cu oamenii, de a îi motiva, de a îi implica, de a îi orienta către rezultate superioare, având resurse limitate. Bălan spune că managerii buni ajută oamenii şi echipele să fie flexibile şi deschise către schimbare. Fiind adaptabili, managerii eficienţi fac faţă schimbărilor organizaţionale şi, totodată, au capacitatea de a conduce în perioade cu incertitudini.

Lumea de după 2009 i-a făcut pe tinerii manageri să ardă etape, mai mult ca niciodată, remarcă şi Iuliana Stan, managing partner al Human Synergistics România şi autorul cărţii „Bun simţ organizaţional„. Specialistul în resurse umane observă mai ales preocuparea lor de a fi mai buni ca oameni, nu doar ca profesionişti: „Este o schimbare de paradigmă ale cărei efecte se vor vedea probabil în următorii ani, este un câştig uriaş pentru noi toţi ca oameni, ca lideri, ca părinţi„.

Ea admite că lumea de după 2009 este complet diferită şi, deşi este mai încercată, e mai preocupată de valori autentice: „Cei cinci ani ne-au maturizat poate mai mult decât anii care au trecut de la Revoluţie până în 2009„. Iuliana Stan mai observă că tinerii de 30 de ani din ziua de azi au semnificativ mai multă informaţie chiar şi decât cei de 33-35 de ani, cu atât mai mult faţă de cei care au acum peste 40 de ani. Iar diferenţa se vede şi în lecţiile de viaţă învăţate, „ceea ce doar maturitatea, nu vârsta din buletin, îţi dă; sunt mult mai ageri, dar şi mai tentaţi, mai grăbiţi şi mai expuşi totodată„.


Citiţi articolul integral în noul număr Business Magazin, începând cu 19 mai.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/elita-tinerilor-manageri-de-30-de-ani-au-ajuns-in-varf-la-varsta-la-care-altii-abia-se-angajeaza-12630244
12630244
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.