Dan Şucu, despre lecţiile crizei: "Dacă mă uit la prostiile pe care le-am făcut în 2009, cred că ajung la spitalul 9"

Autor: Iuliana Roibu Postat la 07 septembrie 2014 6267 afişări

Dan Şucu, despre lecţiile crizei: "Dacă mă uit la prostiile pe care le-am făcut în 2009, cred că ajung la spitalul 9"

Noi nu am închis nimic, din lucrurile care au mers bine le-am menţinut şi pe cele care au mers mai slab. Două entităţi am închis: magazinul din Sun Plaza şi o fabrică de la Târgu-Mureş. Nu am avut posibilitatea de a le păstra. Capacitatea de producţie era clar mai mare decât nevoia, iar magazinul din Sun Plaza nu a funcţionat. În Sun Plaza am deschis în 2009, pentru că aveam contractele semnate şi le-am onorat.

Nu îmi pare rău de nimic. Desigur, a fost o greşeală să deschidem în Berceni, ne-a costat cam 3 milioane de euro. Începând cu 2009, ne-am obişnuit şi cu ideea de pierdere, nu numai de câştig. Îmi pare rău însă că ţara mea, în care trăiesc şi fac business, nu reuşeşte să aducă în poziţii de decizie oameni care să gândească şi să acţioneze în beneficiul contribuabilului. Din punctul meu de vedere nu există justificări pentru lipsa de creştere într-o ţară ca România. După căderea dramatică din 2009, am reînceput să creştem.

În 2009, când am înţeles obligativitatea unor schimbări majore în fluxul nostru de lucru, am mărit suprafeţele şi vânzarea pentru produse care anterior nu erau accentul nostru – de exemplu decoraţiunile au ajuns să reprezinte 32% din vânzări faţă de 12% cu un an în urmă. În plus, am dezvoltat zona de outlet, pentru că varietatea mult mai mare de marfă presupune şi un volum mult mai mare de marfă care trebuie să se întâlnească undeva cu clientul. Marfa intră la un preţ convenabil pentru ambele părţi în magazin. În funcţie de interesul sau lipsa de interes a clientului pentru marfa respectivă, te gândeşti la înlocuire. Rata noastră de înlocuire este de 20% la mobilă şi la 30% la decoraţiuni. Orice aş face, o parte din marfă va intra la preţ de lichidare în magazine, iar ceea ce rămâne este transferat într-un alt punct de întâlnire cu clientul. Alternativa este extrem de nefavorabilă: dacă vorbim de 1 sau 2% din vânzări de 100 de milioane de euro, marfă nevândută care stă în depozite, în doi ani se adună şi îţi blochează un teren de fotbal ca suprafaţă.

Outletul de lângă magazinul din Pipera va ajunge la 3.000 de metri. Dublarea suprafeţei şi legarea lui de magazinul mare din faţă îl vor face şi mai atractiv. Anul acesta am crescut cu 60% vânzările din outlet, iar maşini de lux cum am văzut în faţa outletului nu am mai văzut demult pe aici prin parcare.

Nu este o veste neapărat bună, pentru că nu faci profit, dar oferi clientului ceva excepţional, îţi cureţi activitatea curentă şi poţi aduce mult mai repede stoc nou în magazine. Pierdem cu outletul, dar rata de înnoire din magazine este mult mai mare şi conduce la o vânzare mai bună în magazine, care acoperă pierderea din outlet.

2009 a generat schimbări majore. Noi am fost printre primii loviţi, alături de alţi vânzători de bunuri de folosinţă îndelungată– electroretailul, maşinile, imobiliarele. Dar schimbările făcute în Mobexpert începând din 2009 sunt foarte mari, iar firma este acum mult mai bine închegată şi structurată decât în 2009, când singura noastră problemă erau termenele de livrare. Da, ne-a ajutat 2009, sunt convins că ne-a pregătit mult mai bine pentru viitoarele confruntări cu marii retaileri europeni, care vor urma."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mariana gheorghe,
petrom,
bm storytellers
/cover-story/dan-sucu-despre-lectiile-crizei-daca-ma-uit-la-prostiile-pe-care-le-am-facut-in-2009-cred-ca-ajung-la-spitalul-9-13212589
13212589
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.