Cel mai bun motiv pentru a-ţi ascunde faţa pe Facebook
În prezent, „Cărţile pe faţă“ formează o comunitate de peste 55.000 de cititori pe Facebook şi grupuri de iniţiativă în Timişoara, Satu Mare, Alba Iulia, Focşani. Pe parcurs, campaniei lui Victor Miron i s-au alăturat mai multe persoane, printe cele mai active fiind Adela Mureşan, Ioana Marian, Petruţa Grijincu şi Ruxandra Bărbat.
Tinerii şi-au propus să continue la Cluj-Napoca evenimentele iniţiate până acum, dar vor şi ca, în viitorul apropiat să pună la punct o campanie de promovare în cafenele a cărţilor, cu hostesse, la fel ca în modul de promovoare a ţigărilor. „Dacă tot se interzice fumatul, să se introducă lectura“, spune Miron. Pe termen mediu şi lung, ambiţiile tinerilor sunt să ducă mai departe campania în alte oraşe şi chiar şi în alte ţări.
CUM SE PROMOVEAZĂ CITITUL CU CĂRŢILE PE FAŢĂ
• Service auto cu bibliotecă, unde proprietarii primesc o carte dacă îşi duc maşina la reparat (există trei astfel de service-uri în ţară);
• Gratuităţi pentru cititori: intrare gratuită la Grădina Botanică de Ziua Internaţională a Cărţii dacă vizitatorii au o carte la ei;
• Transport public gratuit dacă pasagerii citesc pe durata călătoriei;
• Cabinet stomatologic „anti-cariat“, unde pacientul primeşte o reducere dacă are „cărţile pe faţă“ (au ajuns la trei astfel de cabinete în ţară);
• Distribuirea a zeci de mii de semne de carte cu mesajul „Dacă aştepţi un semn pentru a citi o carte, acesta e semnul”;
• Gala cititorilor la Biblioteca Judeţeană Cluj, unde oamenii care merg la bibliotecă sunt aplaudaţi, primesc cereri de autografe şi de fotografii;
• Realizarea ediţiei de Cluj a “50 People 1 Question” cu întrebarea “Ce carte recomanzi?”;
• Amenajarea unui salon de carte la un salon de înfrumuseţare şi campania „Aranjează-te cu volum” – prin care oferă un volum (o carte) şi primesc un serviciu de aranjare a părului gratuit;
• Little free library - au pus două căsuţe de cărţi într-un parc din Cluj;
• Nunta ca la carte - unde invitaţii primesc de la miri cărţi drept mărturie;
• provoCARTE - campanie prin care oamenii puteau să ia o carte fără bani dacă duceau la îndeplinire provocarea (o faptă bună, spre exemplu);
• Clubul de lectură Vocea cititorului, unde citesc pe loc un text, după care discută despre acesta;
• Clasa cititoare - fiecare elev din această clasă recomandă o carte, cărţile se pun într-o căsuţă de cărţi în curtea şcolii şi, în plus, în fiecare luni elevii clasei cititoare poartă tricouri pe care scrie ce carte recomandă (au două astfel de clase în Cluj în două licee diferite);
• Biblioteca vecinilor - în casa scării, de obicei pe cutiile poştale, se pun cărţi la dispoziţia vecinilor într-un număr cel puţin egal cu numărul apartamentelor din acea scară (sunt peste 10 astfel de biblioteci în ţară)
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro