Bilanţul a doi ani de mandat

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 30 mai 2016 2417 afişări

Bilanţul a doi ani de mandat

„Dacă n-o să fiu concediat“, glumeşte Ravinder Takkar, aflat la jumătatea mandatului său, spune că există o serie de priorităţi pe care le urmăreşte (asemănătoare cu pilonii pe care a construit strategia, la venirea sa în România): „atenţia pe telefoanele inteligente, acces la internet, pe lansarea de servicii adiţionale, cum e M-Pesa, cu atenţie foarte mare pe ceea ce noi credem că este un motor de creştere cheie pentru video: conţinutul. Vom continua să adăugăm lucruri noi, pe lângă cele care le avem în prezent - YouTube şi HBO Go - pe care le vom anunţa pe parcursul anului“.

Apetitul pentru telefoane inteligente se menţine la cote înalte, după cum arată cele mai recente informaţii ale studiului TEMAX, realizat de compania de cercetare de piaţă GfK. Smartphon-urile sunt vedetele pieţei electro-IT, bifând plusuri de importante pe parcursul ultimului an. În primele trei luni ale acestui an vânzările de telefoane inteligente au fost cu 32,6% mai mari faţă de perioada similară a anului trecut, iar în ultimul trimestru al anului înregistraseră un plus de circa 23%. „Evoluţie foarte bună în T1 2016 faţă de aceeaşi perioadă din 2015 este datorată în special smartphon‑urilor din segmentul de preţ medium. Din punct de vedere al diagonalei, smartphone-urile cu dimensiuni între 5 şi 5,6 inchi au avut cele mai puternice creşteri“, arată studiul citat.

Conţinutul video are una dintre cele mai rapide creşteri în categoria consumului de date, de aceea şeful Vodafone vede această zonă ca „o extindere naturală a afacerilor noastre; o parte a obiectivului nostru este conţinutul şi, în viitor, ar putea fi inclusiv producţia de conţinut“. Conţinutul video va câştiga tot mai mult teren, întăreşte ideea Takkar, „de aceea facem paşi în această direcţie“; nu exclude posibilitatea ca „la un moment dat“ Vodafone să ofere şi servicii de televiziune dar lansarea unei platforme prin satelit nu intră în planurile companiei. „Nu cred că există cineva din România care are nevoie ca Vodafone să intre pe segmentul de televiziune prin satelit. Aş putea semna un acord să lansez servicii de televiziune prin satelit, dar ce valoare ar avea acest lucru, care ar fi sinergiile cu serviciile noastre? Nu sunt interesat să bifez o lansare doar de dragul de a o face. Sunt destui furnizoti de TV, penetrarea este destul de mare. Noi trebuie să facem ceva care să fie mai interesant şi relevant pentru client.“

Utilizatorii se îndreaptă tot mai mult către conţinut over-the-top, mobilitate şi multiscreen, arată oficialul ccompaniei, care spune că acest comportament este vizibil în baza de clienţi, în Europa dar şi peste ocean. „Într-o bună zi, e posibil să vedeţi conţinut de la noi pe un televizor fără ca utilizatorii să-şi folosească mobilul“, dar nu a oferit indicii despre perioada în care s-ar putea întâmpla acest lucru.

Întrebat care sunt lucrurile care i-ar fi plăcut să fie diferite pe perioada mandatului său de până acum, indianul indică dezechilibrul la nivel de industrie (ca reglementare a accesului la reţelele mobile faţă de cele fixe) şi spune că şi-ar fi dorit o mai mare stabilitate a climatului legislativ al ţării, previzibilitatea fiscală, la nivelul taxelor şi impozitelor. „Petrecem o mulţine de energie şi timp pentru a explica, pleda, argumenta, lupta, împotriva propunerilor de legi care nu au niciun sens, nu au fost gândite temeinic dar sunt populiste. De pildă, reducerea de TVA a fost o veste bună pentru consumatori, dar în ce priveşte persoanele juridice au fost o serie de modificări neaşteptate şi pentru noi a fost nevoie de un efort mare, deopotrivă financiar dar şi ca muncă.“

„Am ştiut dinainte de a veni în România că reţeaua este foarte bună, dar nu ştiam că este chiar atât de bună. Al doilea lucru de care am fost extrem de plăcut surprins a fost poziţionarea brandului, iar al treilea lucru a fost calitatea membrilor echipei; am lucrat în multe ţări, în diferite culturi, nu ştiam prea multe despre români, şi înante de a merge într-o ţară nu ştii cu ce te alegi, câteodată este ceva bun, alteori este minunat. Am fost impresionat nu numai de capabilităţi, ci şi de cât de multe ştiu despre afacere, cât de dedicaţi sunt. Nu ar fi fost posibil acum să discutăm despre rezultate atât de bune dacă nu ar fi fost aceşti angajaţi“.

Despre România a auzit prima oară de la unul dintre foştii directori de tehnologie ai Vodafone România, cu care s-a întâlnit în India şi apoi la Londra. Parcursul său profesional este bogat şi a dobândit experienţă lucrând în diferite părţi ale globului. Născut în India, Ravinder Takkar era foarte tânăr când s-a mutat cu familia în Statele Unite ale Americii, unde a crescut, a studiat şi şi-a început cariera la Vodafone, în urmă cu mai bine de două decenii, iar în parcursul său profesional paşii l-au purtat în toate colţurile planetei - în Marea Britanie, SUA, India, Polonia, Portugalia, Spania şi Japonia. Avea să se întoarcă peste ani în ţara natală, unde britanicii l-au trimis pentru câţiva ani ca director de strategie.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/bilantul-a-doi-ani-de-mandat-15385211
15385211
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.